אוטומציה עסקית – איך לייעל בצורה מקסימלית את העסק שלך

אתם בעלי עסק? כל עסק שהוא? אז אתם צריכים להכיר את המושג אוטומציה ולהכניס אותו לחייכם.
האוטומציה העסקית לא תמיד תתעסק בעסקים שעובדים באונליין והיא מאוד רלוונטית לכל אחד בחיים..

מה זה בעצם?

בגדול, מה שאוטומציה עושה, היא מאפשרת לכם לקחת תהליכים שמוכרים לכם מראש וחוזרים על עצמם ובעצם לדאוג לזה שייתבצעו באופן אוטומטי.
מפה הגיעו צמיד המילים אוטומציה עסקית.
אוטומציה עסקית (או שיווקית ) היא בעצם שימוש בתוכנה מסוימת כדי להפוך בקלות תהליכים מסובכים לאוטומטיים בתחום השיווק.
השימוש בה בסופו של יום הופך תהליכים שמבוצעים אך ורק באופן ידני להרבה יותר כדאיים ומומלצים ופותח שלל אפשרויות.

 

ממה היא מורכבת?

בבסיסה, היא מורכבת מ3 חלקים חשוב ומרכזיים:
הראשון הוא תנאים.
בכל תהליך מסוים עלולים להימצא תנאים לאורך הדרך שלפיהם נרצה שהאוטומציה תמשיך במסלולו או שתבחר בעצם מסלול אחר.
השני הם פעולות.
מה בעצם נראה שהאוטומציה תבחר ולפי איזה פעולות נתכנת אותה.
סוגי הפעולות שאנו כבעלי עסקים יכולים לעסוק בהן זה לדוגמא : שליחת מייל, ייצור כרטיס לקוח, חשבוניות, הודעות ועוד.
התנאי השלישי והאחרון הם אלה אותם טריגרים.
בהם בעצם הכל מתחיל.
היא מתבצעת כאשר יש אינטרקציה ראשונית עם לקוח שכוללת :  השארת פרטים, רכישה, הצטרפות וכו.

 

למה גם אתם צריכים את זה בעסק שלכם?

על פי מחקרים, עסקים שבוחרים להטמיע אוטומציה עסקית בכל הנוגע לטיפול בלידים רואים עלייה של מעל 200% באיכות של התוצר וההמרה.
בנוסף, ישנם מחקרים שמצאו שעסקים שמטמיעים אוטומציה אבל הפעם דרך מערכת הcrm רואים עלייה של לפחות 10% בהכנסה הכלכלית של החברה בתוך חצי שנה.
המספרים אינם משקרים – יותר ויותר חברות מחליטות לאמץ את המודל העסקי של האוטומציה.
האוטומציה העסקית יכולה לבוא לידי ביטוי גם בשיווק ברשתות חברתיות, שיווק במייל, גיוס לידים, שיווק בהודעות, מערכות ניהול ועוד.

אנו חיים בעידן שהלקוחות שלנו מקבלים עשרות אם לא מאות מסרים ביום – החל מאימיילים דרך הודעות אישיות ועד הודעות ברשתות חברתיות.
אתה כבעל עסק חייב להיות חכם יותר ולבלוט בכדי להשיג את המטרה הסופית בסופו של יום – הפיכת השיווק לטייס אוטומטי.
הרי זה ברור, בעלי עסקים או מנהלי שיווק עושים בדרך כלל עבודה טכנית ובינינו? גם לא כל כך מעניינת.
האוטומציה העסקית בעצם מאפשרות לחסוך בזמן, משאבים והכי חשוב- כוח אדם.
לצורך העניין, לקוח שלך מתכנן לעזוב או אינו מרוצה מהשירות?
עם שימוש נכון במודל העסקי תוכל כמנהל לזהות את הבעיה לפני שהיא קרתה ולהקדים תרופה למכה.
אופציה נוספת היא קבלת פידבקים מלקוחות ושיפור השירות על מנת למנוע עזיבה מיותרת והפסדים.
כשמדובר באוטומציה עסקית? אין פשרות.
מדובר על מערכת חכמה, קלה, פשוטה ובסופו של יום – הכרחית.

 

סטטיסטיקה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פיתוח לעסק

מידע נוסף בנושא

איך אוטומציות יחסכו לכם זמן יקר?

מדובר אולי באחד הכלים היותר שכיחים שיש היום בשוק לבעלי אתרים ועסקים והיא מתחלקת למספר רב של סוגים. אנחנו לפעמים נכנסים לאתרים שונים ונתקלים בבוטים