היכולות הטכנולוגיות מתקדמות, ובהתאם לכך מנהלי עסקים שמשווקים את עצמם דרך האינטרנט צריכים להשתדרג יחד איתן.
אם פעם היינו עובדים וגולשים ברשת רק דרך המחשב, והפלאפון הנייד נועד לשיחות, ברור לגמרי שהמסך הקטן השתלט היום על העולם.
לכן גם אתרי האינטרנט עברו הסבה עיצובית כדי להתאים למכשיר שבכף היד, בצורה של אתר רספונסיבי – אחד המונחים החמים היום בעולם השיווק.
אז מה זה בעצם, ולמה צריך את זה?
מכירים את האתרים האלה, שנכנסים אליהם דרך הפלאפון, והממשק פשוט לא מתאים? הלינקים (הקישורים) מעוצבים קטן מדי, הטקסט לא מסתדר, התמונות עולות אחת על השנייה וה- zoom in\ zoom out אף פעם לא מדויקים. ובכן, זה מכיוון שעיצוב האתר נעשה עבור מחשב ולא מותאם לסמארטפון. הפתרון לבעיה הוא פשוט, והוא לא כולל הוצאה כספית עבור אפליקציה או אתר מיוחד למסך הסמארטפון, הפתרון הוא אתר רספונסיבי.
מה זה בעצם אתר רספונסיבי?
רספונס (response) היא המילה הלועזית ל"תגובה". הרעיון הוא שאותו אתר באותה כתובת URL יגיב בעיצוב שונה למכשיר שדרכו נכנסנו, אם זה לפטופ, טאבלט או סמארטפון, תלוי בגודל וברזולוציית המסך. הצורך באתרים רספונסיבים עלה בעקבות השימוש הגובר במסכים מסוגים שונים, כאשר גם הסמארטפון וגם הטאבלט משמשים לנו היום כמחשב לכל דבר. האתר הרספונסיבי שונה מאתר מותאם לסלולר, שבו מוצג מידע מצומצם ומוגבל ביחס לאתר הרגיל. בניית אתר אינטרנט רספונסיבי תאפשר לכם להציג את כל המידע שאתם רוצים, בתצוגה מתאימה ובעיצוב מושך.
למה צריך אתר רספונסיבי?
אין היום עסק בלי אתר אינטרנט, ברור לכולנו שזו דרך השיווק והתפוצה העיקרית. דרך האתר אפשר לבדוק מראש את הסחורה או השירותים המוצעים, לעשות הזמנות, לראות המלצות ובעיקר תמונות, כי בואו נודה באמת, הכי חשוב שיהיו תמונות. הבעיה היא שאתרי אינטרנט נוצרו קודם כל עבור מסך המחשב, בימים בהם הנייד לא שימש אותנו לכל דבר בעצם. השימוש הגובר בסמארטפונים ובטאבלטים לגלישה באינטרנט, הביא את הצורך של בניית אתרים שיתאימו למסכים השונים. לא בטוחים איך לעשות את זה? אין בעיה, בשביל זה יש אנשי מקצוע שיעזרו לכם להתאים את האתר שלכם לכל סוגי המכשירים, ללפטופ, לסמארטפון וגם לטאבלט.
לא רק טכני
חשבתם שמדובר רק בקידוד כמה שורות כדי להתאים את האתר למסך הקטן? תחשבו שוב. לפני בניית האתר יש צורך במחשבה מקדימה, כדי לשמר את מטרות העסק והשיווק בכל פלטפורמה. אתר לסמארטפון לא ייראה בהכרח דומה לאתר הרגיל, ואפשר שייראה אחרת לגמרי, אבל בתור בעלי העסק אתם צריכים לדעת מה הלקוח שלכם צריך, ולכוון את מעצב האתרים לשם. חישבו על חוויית המשתמש של אדם שבודק את האתר שלכם "על הדרך", ולא יתעמק בתוכן. אל תשכחו ששטח המסך מוגבל, ואם הלקוח יצטרך לגלול מטה כדי למצוא מידע, אולי יאבד סבלנות. אבל לצד הרצון לשווק את המבצעים החמים של היום, חישבו שוב על איזו מין אווירה או תחושה אתם רוצים לייצר ללקוח פוטנציאלי שסוקר את האתר שלכם. בסופו של דבר, אתם יודעים הכי טוב מה נכון עבור העסק שלכם.