אנשים שנמצאים מחוץ למעגל העבודה של הקידום במדיה ובניית אתרים לא מכירים את מונחים אלו.
הם בטוחים שאתר תדמית, לצורך העניין של חשמלאי, זה אתר פרסומת. ואתר עם מוצרים למכירה זה חנות.
זה בהחלט ההבדל המרכזי אך יש אלמנטים רבים המבדילים אותם זה מזה.
בכדי לעשות סדר, המאמר הבא יתמקד ב- 4 הבדלים מרכזיים בין אתר תדמית לאתר חנות.
הגדרות לרוב
בכדי להבין את הנחת היסוד לגבי סוגי אתרים אלו, יש להבין מה אומרות הגדרות היסוד עבור שני מונחים אלו:
אתר תדמית
נכס דיגיטלי שמתאים לבעלי עסקים המציעים שירות מסוים. מדובר באתר שבו מציג בעל העסק את שירותיו כמו עו"ד או אינסטלטור ומספר דרכים נוחות ונגישות ליצור עמו קשר ולהזמין ממנו עבודה.
אתר חנות
שמו באנגלית הוא E-commerce site (אתר מסחר אינטרנטי). דומה לאתר תדמית מדובר בנכס דיגיטלי, אך הוא מתאים לעסקים שמציעים מכירת מוצרים בניגוד למתן שירות.
חווית המשתמש וממשק המשתמש (UX\UI)
מונחים אלו מתארים בעצם את כל חווית הכניסה והשימוש באתר על ידי הגולש הממוצע. חווית המשתמש מתקשר יותר להיבט הפסיכולוגי של הגלישה באתר אינטרנט ומה שמושך אותנו וממשק המשתמש מתייחס בעיקר לנושא הנגשת האתר לנוח ככל האפשר. לדוגמה – בניית אתרי תדמית לרוב תמקם קישוריות שונות במאמרים ובתוכן הכתוב ואלו יובילו לעמודי יצירת קשר עם בעל העסק או לעמוד הבית. באתר מסחר, לרוב יובילו הקישוריות במאמרים השונים לרכישת המוצרים אשר היו מדוברים באותו מאמר. התקשרות מול דחיפה לרכישה. לכן, אסור לפסוח על הבדל זה בין האתרים ולבצע התאמה מקסימלית לנוחות הגולש הממוצע.
מכלול האתר
לאתר תדמית יש מבנה די אחיד בסופו של דבר. מדובר בעמוד לפרסום בעל עסק, דרכים ליצירת קשר, ובכדי להופיע בחיפוש בגוגל – כנראה שיש תוכן כתוב בצורה של מאמרים או אתר בלוג. לאתר מסחר יהיה את כל אלו ובנוסף, יהיה בו מאות ואלפי דפי אינטרנט של המוצרים אותם הוא מוכר. אתר מסחר, בגלל כמוץ העמודים הגדולה יותר משמעותית מאתר תדמית, יצטרך לעבור עדכונים יומיים, וידוא מחירים, הנגשת שירות המשלוחים, שירותים לש חברת אשראי לביצוע תשלומים און – ליין ועוד.
קידום האתרים ברשת
בגלל ההבדל בגודלי האתרים, יהיה הרבה יותר זול לקדם אתר תדמית. מדובר באתר יחסית פשוט, ובעזרת ביטויי מפתח, עמוד אינטרנט נגיש ומנגנוני גוגל, מדובר בתהליך נגיש. אתר מסחר, מצד שני, הוא יותר מורכב ויקר. בנוסף לכל התכנים שיש לאתר תדמית, לאתר מסחר יש עמוד לכל מוצר שהוא מוכר. עמודי מוצר אלו צריכים להיות מעודכנים, רלוונטיים ומנוצלים היטב מבחינת התוכן הכתוב וביטויי מפתח. מאחר והוא במכירות, על בעל אתר זה לנקוט באסטרטגיית שיווק בהתאם למוצר.