רוב בעלי האתרים וכן המקדמים ובוני התארים, לא חושבים בכלל על היררכיה כשהם מתכננים, בונים ומקדמים את האתר. לכן, אם הגעתם לפוסט הזה, סימן שאתם מה – 10% הבודדים שיכולים אשכרה להשתמש בהיררכיה כדי לבנות את האתר בצורה חכמה ונכונה.
חגרו חגורות, הכינו דף ועט ובואו נצא לדרך – מהי היררכיה באתר וטיפים לבניית היררכייה נכונה.
מהי היררכיה באתר
היררכיה באתר היא הדרך בה כלל המידע שנמצא באתר מאורגן ומוצג. כלומר, כיצד בחרתם לסדר את הפוסטים, העמודים, הקטגוריות, המוצרים והשירותים.
אלו 3 הסוגים העיקריים שתפגשו כיום באינטרנט:
- היררכיית עמודים – האתר עושה שימוש בעמודים בלבד ולא עושה שימוש בפוסטים. כלל העמודים, מסודרים אחד מתחת לשני. במצב כזה, השירותים והעמודים החשובים ביותר נמצאים בראש ההיררכיה "דפי אב" והעמודים החשובים פחות נמצאים תחתם "דפי בן".
- היררכית פוסטים – האתר עושה שימוש בדפי פוסטים ודפי קטגוריות. במצב כזה, הקטגורוית הראשיות יהיו הדפים והשירותים המרכזיים באתר ותחתיהם יהיו השירותים המשניים והמידע הנוסף.
- שילוב בין עמודים לפוסטים – האתר עושה שימוש בדפים וכן שימוש בפוסטים. לרוב הקטגוריות הראשיות ריקות או רק מכילות את הפוסטים. מדובר בהיררכיה הנפוצה ביותר שתמצאו באתר. ויש המכנים אותה "חוסר היררכיה" שכן היא לא מנצלת את כל הפונציאל הקיים באתר.
למה היררכיה זה חשוב
רגע לפני שנצלול לאיך לבנות היררכיה, חשוב להסביר מדוע היררכיה חשובה:
- עבור הגולשים – היררכיה נכונה מעניקה לגולשים את התמונה המלאה. בכל עמוד בו הגולש נמצא, הוא יכול לגשת בקלות לכלל השירותים והמידע הרלוונטים לו. כאשר יש היררכיה נכונה, לגולש יש חווית גלישה איכותית יותר, והוא יודע לומר באיזה אזור באתר הוא נמצא.
- עבור האתר עצמו – אתר שבנוי בהיררכיה נכונה, יראה טוב יותר, יכיל מעטפת שלמה יותר עבור כל שירות ויסייע לאדם שאחראי להזין תכנים, לבחור בצורה נכונה וחכמה, תחת איזה עמוד או קטגוריה להכניס את התוכן החדש.
- עבור קידום אורגני – קידום אורגני הוא אחת הסיבות העיקריות שלשמן נרצה היררכיה נכונה. בזכות היררכיה נכונה, תוכלו לממש עד הסוף את הפוטנציאל של האתר. מקדמי אתרים קוראים לזה "מיץ קידום". כשהאתר בנוי בצורה חכמה "מיץ הקידום" הילך למקומות החשובים ביותר ולא יתבזבז על עמודים לא חשובים.
טיפים לבניית היררכיה נכונה
להלן הטיפים שחובה להכיר על מנת לבצע היררכיה נכונה באתר
- פירורי לחם – מדובר באחד האלמנטים החשובים ביותר בהיררכיה. בזכות פירורי לחם הן הגולש והן גוגל יודעים לומר היכן הם נמצאים ולאן הם יכולים להגיע. בזכות פירורי לחם "מיץ הקידום" יעבור לדפים הראשיים.
- תכנון מקדים – עליכם לשבת עם דף ועט, לבחור את השירותים/ המוצרים החשובים לכם ביותר, ולהרכיב תחתם את ההיררכיה הרצויה.
- העזרו באיש מקצוע – במידה ואתם בעלי אתר, מומלץ להעזר במקדם אתרים מנוסה שיסייע לכם לבנות היררכיה בצורה נכונה.