כל אחד יכול לקדם את האתר שלו בגוגל. יש שני סודי קידום וכאן נסקור עבורכם את המאפיין כל אחד מהם בקצרה. למה בכלל צריך לקדם אתר ולהשקיע כל כך הרבה משאבים בקידום ואיך אפשר לעשות את הקידום באופן עצמאי? מוזמנים להמשיך איתנו ולקבל את המידע בנושא. נקווה שהוא יביא לכם תועלת.
למה לקדם את האתר?
חשוב להבין כי כאשר אתם מזינים מילת חיפוש בגוגל, ממשק גוגל מפעיל סורק הסורק את כל האתרים הקיימים בה ואת העמוד בו האלגוריתם מזהה את ההתאמה הטובה ביותר למילת החיפוש, היא תעלה לעמוד תוצאות החיפוש. הבעיה היא שיכולים להיות מליוני אתרים עם ההתאמות הנדרשות וכך רק אתרים שמתאימים את עצמם ללא הרף לדרישות גוגל, רק הם זוכים להתקדם, להופיע ולהיות הראשונים.
בסופו של דבר, ככל שיש לאתר יותר חשיפות, הבעלים שלו מרוויח יותר. קידום אתרים בגוגל נחלק לשני סוגים:
קידום אתרים ממומן
במסגרת קידום זה בעל האתר משלם לגוגל לצורך קידום האתר. וכך גוגל תעלה את האתר בתוצאות החיפוש לא בגלל התוכן שלו. אלא רק בגלל התקציב העומד מאחוריו. בעל האתר ידרש לשלם לגוגל בהתאם לכל כניסה שתתרחש כתוצאה מהקידום. מודעות אלו מוכרות לנו והן תופענה בשורות הראשונות בתוצאות החיפוש. לצידן יכתבו בד"כ – מודעה-.
קידום אתרים אורגני
קידום זה נעשה בצורה "טבעית" יחסית. בעל האתר לא משלם עבור הקידום לגוגל. קידום כזה נעשה על ידי התאמת האתר ללא הרף לדרישות גוגל. בסופו של דבר, גוגל תקדם את האתר בהם התוכןם הוא רלוונטי לגולשים, אתרים שהיא רואה שיש להם ביקוש ואתרים בהם יש את מילות המפתח המתאימות לחיפוש. אך מלבד התוכן עצמו, יש עוד דרישות שצריכות להיות מיושמות.
ככל שההתאמה לדרישת מנועי החיפוש נעשית בצורה מקיפה יותר, האתר יקודם בצורה טובה יותר. חשוב לציין כי כדי לקדם אתר מבחינה אורגנית, אורך זמן. אך גם אחרי שהוא מקודם, יש צורך לשמר את האתר בכדי שהוא ימשיך להניב את אותן תוצאות אליו הוא הגיע.
איך מקדמים אתר באופן עצמאי?
כל אחד יכול לקדם אתר. גם אם מדובר בקידום ממומן וגם אם מדובר בקידום אורגני. הבעיה היא שכדי לעשות את זה, צריך להכיר את התחום וללמוד אותו לעומק. קידום ממומן למשל, יכול להוביל את בעל האתר להפסדים משמעותיים אם הוא לא יודע לעשות את הקידום בצורה נכונה.
קידום ממומן מצריך הרבה השקעה וכדאי לקבל הכוונה מאיש מקצוע שיכוון אתכם בדרך לקידום האתר. ההמלצה הגורפת היא להיעזר במקדם אתרים שיקדם את האתר ואחר כך יהיה ניתן להמשיך את הקידום באופן עצמאי בהתאם לרצון בעל האתר. חשוב לזכור כי עולם הדיגיטל מתפתח ללא הרף וההתייעצות חשובה עם כל נתון שמשתנה.