עלייה לכיתה א' היא דבר מרגש, לא רק עבור הילד אלא גם עבור הוריו שרואים כיצד הוא עובר שלב נוסף בחייו הצעירים ונכנס אל מסגרת לימודים חדשה. על מנת שיהיה לו קל ונעים ללמוד, צריך לסדר עבורו פינת למידה פשוטה ונוחה. פינת למידה בה הוא יוכל לשבת וללמוד בצורה שלווה. בעזרת פריטים פשוטים אפשר להפוך את הפינה למקום מיוחד.
איך נראית פינת למידה של ילד שעולה לכיתה א'?
לפני שמתחילים לקנות פריטים שונים שירכיבו את פינת הלמידה של הילד, חשוב לציין שתי נקודות מהותיות:
נקודה ראשונה – פינת למידה אמורה לשרת את הילד במשך מספר שנים. לפחות עד כיתה ד'-ה'. נכון שזו פינת למידה לילד בכיתה א', אך היא אמורה לשרת אותו גם מעבר, בשנים הבאות. לכן מומלץ לייצר פינת למידה שיהיה אפשר להשתמש בה במשך שנים רבות.
נקודה שנייה – חשוב שהפינה תהיה נוחה, מעוצבת, נעימה, באופן שהילד יוכל ללמוד בשלווה, אך שהיא לא תהיה פינה "קרה". אם הפינה לא תהיה נעימה, הילד יתקשה ללמוד בה. צריך גם לזכור, שהרבה פעמים בגיל הזה, הפינה משמשת גם למשחקים ולא רק ללימודים.
פינת למידה של ילד שעולה לכיתה א' צריכה לכלול שולחן, כסא, מדף עליו אפשר להניח את הספרים השונים, מגירות בהן אפשר לאחסן פריטים שונים. הפינה צריכה להיות מעוצבת באופן רך וחמים, שהילד ירגיש בה נוח וכן רצוי שהיא תהיה מבודדת באופן שרעשים חיצוניים לא יפריעו לילד ללמוד.
דברים שיכולים להפוך את הפינה לאטרקטיבית ויעילה
מלבד הפריטים הבסיסיים שיכולים לעזור לילד להשתמש בפינת למידה וליהנות ממנה, ישנם פריטים נוספים שהוא יוכל לעשות בהם שימוש. למשל, סטנדר שולחני עליו אפשר להניח את הספרים והחוברות והילד יוכל לקרוא בצורה נוחה מבלי להתאמץ. הסטנדר יכול לשמש אותו במשך שנים רבות אם הוא ישמור עליו. גם בגילאים מאוחרים יותר, נכון להשתמש בכלי זה לצורך קריאה.
פריט אחר שיכול לעזור לו הן מתקני אחסון עם מגירות או קופסאות קטנות. בהן הוא יוכל לאחסן פריטים שונים, כמו למשל כלי כתיבה ואמצעים אחרים. זה יעזור לו לייצר סדר על השולחן וימנע ממנו לאבד דברים. ניתן גם להשתמש בפריטים שונים לאחסון דפים, חוברות, מדבקות וניירות אחרות.
פריט אחרון שחשוב שיהיה לילד בפינת הלמידה הוא גוף תאורה מספיק גדול ורחב, כך הוא יוכל ללמוד בכל שעות היממה, כולל בשעות הערב כשהחשכה יורדת. חשוב שהנורה לא תסנוור ולא תפריע לו ללמוד בצורה נוחה.
בסיכומו של דבר, פינת למידה צריכה להיות מעוצבת ובנויה כך שהילד ייהנה ממנה, יפיק תועלת מהשימוש בה ויחווה חוויה לימודית אמיתית ומהנה, לא רק בבית ספר אלא גם בבית.