איך לבדוק זכאות להחזר מס דרך בצורה מקוונת

בין אם אתם עצמאיים ובין אם אתם שכירים, ייתכן שאתם זכאים לסוגים שונים של החזרי מס. למעשה, אנשים רבים זכאים להחזר מס והם כלל לא מודעים לכך. אחרים נמנעים מלבדוק ולממש את הזכאות שלהם מתוך חשש שמדובר בהליך בירוקרטי ארוך ומסורבל. תתפלאו לגלות שכיום ניתן לבדוק זכאות להחזרי מס בצורה מקוונת, עם מינימום השקעה ובלי לצאת מהבית. איך עושים את זה? על כך בכתבה הבאה.

 

הידעתם? 1 מכל 5 שכירים זכאי להחזר מס בגובה אלפי שקלים

מדי שנה מדינת ישראל גובה מס עודף, אך לא מיידעת בכך את האזרחים שזכאים להחזר. האם אתם יודעים כמה כסף חייבת המדינה לשכירים? ההערכות מדברים על סכום של לא פחות מ- 8,000,000,000 שקלים שהמדינה חייבת על החזרי מס, ולא, לא הוספנו כמו אפסים במקרה. אנחנו אכן מדברים על שמונה מיליארד שקלים! ע"פ הנתונים, 1 מכל 5 שכירים זכאי להחזרי מס, בדרך – כלל מדוברים בהחזרים בגובה של אלפי שקלים. אז למה שתוותרו על מה שמגיע לכם?

 

איך לקבל החזר מס?

כדי לקבל החזרי מס צריך להגיש פנייה לרשות המיסים. ניתן להגיש בקשה מקוונת באמצעות מילוי טופס 135 באתר שירותי הממשלה. לפנייה יש לצרף מסמכים רלוונטיים שמפורטים באתר רשות המיסים. לאחר מכן, פקיד שומה יבחן את הבקשה שלכם. ייתכן שתידרשו להגיע באופן פיזי לאחד הסניפים. לצערנו, לעיתים קרובות מדובר בתהליך ארוך ומסורבל שמתעכב ונתקע בגלגלי הבירוקרטיה. בדרך כלל הסבלנות משתלמת ומגולמת לבסוף בצורה של החזרי מס בגובה אלפי שקלים. אם המחשבה על התהליך הארוך נראית לכם בלתי נסבלת, תשמחו לדעת שקיימות חברות שונות בשוק שיוכלו לעזור לכם בתהליך, תמורת תשלום צנוע.

 

מי זכאי להחזר מס?

ישנן סיבות רבות שיכולות לזכות אתכם בהחזר מס, ביניהן:

  • זוג נשוי שנולד לו ילד: במקרה כזה אתם זכאים ל – 1.5 נקודות זיכוי בשנת הלידה של הילד. בשנה שלאחר לידת הילד ועד שהוא מגיע לגיל חמש, תהיו זכאים ל – 2.5 נקודות זיכוי. בסך הכל מדובר בסכום מצטבר של עשרות אלפי שקלים. אם לא עדכנתם את מקום עבודתכם, ייתכן שאתם זכאים להחזר מס.
  • חיילים משוחררים: חייל משוחרר זכאי לנקודות זיכוי בגין היותו חייל משוחרר, ההטבה ניתנת למשך שלוש שנים ממועד השחרור.
  • עצמאיים: עצמאיים שחל שינוי בגובה ההכנסות שלהם או עצמאיים שלא ביקשו הכרה בהוצאות העסק, יכולים להיות זכאים להחזרי מס.

כמובן, ייתכנו סיבות נספות שיכולות לזכות בהחזרי מס.

 

איך לברר אם אני זכאי להחזר מס אונליין?

היום כבר לא צריך לצאת מהבית כדי לקבל החזר מס. ניתן לברר זכאות באמצעות מילוי טופס מקוון, תוך דקות ספורות. קיימים מספר אתרים ברשת בהם ניתן לבדוק בקלות ובמהירות אם אתם זכאים לסוגים שונים של החזרי מס. ניתן לקבל החזרי מס עד שש שנים אחורה, לכן מדובר בדרך כלל על סכום בגובה אלפי שקלים.

 

לסיכום

שכירים ועצמאיים רבים זכאים להחזר מס ואינם מודעים לכך. כיום ניתן לבדוק זכאות באמצעות מילוי טופס פשוט אונליין.

החזרי מס

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

מה היתרונות במערכת אנטי ספאם

מערכת אנטי ספאם היא מערכת אשר חוסמת הגעה של ספאם, כלומר דואר זבל, אל מחשבי הארגון ואל תיבות המייל של העובדים בו. באמצעות מגוון רחב