איך לבחור סוג מרכזיה לעסק?

אחוז אזרחים גדול מהאוכלוסייה בישראל מגיעים לשלב מסוים בחייהם בו הם מחליטים לפתוח עסק. פתיחת עסק אינה עניין זניח.

פתיחת עסק דורשת הרבה מאוד מחשבה, השקעה, התמדה ואמונה בעסק שמחליטים לפתוח.

יחד עם קשיים כלכיים ומנטליים שעלולים להתלוות לפתיחת עסק, קיימים גם הקשיים בניהול העסק עצמו ובלוגיסטיקה שבתכנון העסק עד לפרטיו הקטנים.

גם בחירת מרכזיה שתתאים לעסק היא אתגר לא קטן שעומד בפני רבים הפותחים עסקים. בחירת מרכזיה מתאימה משמעותה שיפור דרסטי בפעילות העסק. אז מהי בכלל מרכזיה? מהן סוגי המרכזיות הקיימים? ואיך בכלל בוחרים את המרכזיה שמתאימה לפעילות העסק ?

 

מרכזיה – הדרך של העסק שלכם לתקשר עם כל מי שתצטרכו :

מרכזיה הינה מערכת טכנולוגית המשמשת לתקשורת בין שני משתמשי טלפונים שונים. טכנולוגיית המרכזיה הינה טכנולוגיה מתפתחת בימנו אשר מעבירה את המידע באמצעות כבלים, גלי רדיו, מערכות אלקטרומגנטיות והן מערות אופטיות שונות. מרכזיה מתחלקת למגוון תתי סוגים כאשר בראש ובראשונה מתחלקת לשניים מרכזיים.

אותם שני סוגים של מרכזיות הם מרכזיה ציבורית ומרכזיה פרטית. מרכזיה פרטית הינה מרכזייה המאפשרת ליצור שיחות טלפון עם מנויי טלפון שונים ברשתות הציבוריות. בשונה ממרכזיה ציבורית, מרכזיה פרטית הינה מרכזיה המאפשרת ליצור שיחות רק בין מנויי טלפון של הארגון הפרטי כאשר לעיתים היא מאפשרת לבצע שיחות שונות גם עם רשתות ציבוריות שונות.

 

סוגי המרכזיות השונות שתוכלו לבחור לעסק שלכם:

מרכזיות שונות נבדלות בסוגן באמצעות מספר תכונות : מהירות המרכזיה, חברת ייצור המרכזיה, רמת חוכמתן והן בעלותיהן ואופן התקנתן.

  • מרכזיות דיגיטאליות – מותקנות על קו אחד של טלפון ומאפשרות כמה שיחות במקביל . אילו הן מרכזיות אמינות ויציבות אך כמעט ולא ניתנות לשדרוג.
  • מרכזיות אנלוגיות והיברידיות – הן הסוג הוותיק ביותר של מרכזיות. הן פשוטות וותיקות ופועלות באמצעות רשת קווית. מחיריהן זולים יחסית והם פועלים עם אפשרות לחיבור IP.
  • מרכזיית IP – המרכזיות הללו הן מרכזיות חכמות במיוחד. מערכות אילו הן טכנולוגיות וחסכנויות מאוד, בנוסף לכך מאפשרות שיחות לחו"ל , שירותי הקלטה, שירותי שלוחה שונים , חיבור למכשירים חכמים שונים, השארת הודעות בתא קולי ועוד.. המחיר אומנם לא זול אך משתלם בהקשר של הוצאות תקשורת חודשיות.
  • מרכזיית ענן – מרכזיה זו דומה מאוד באופן פעילותה למרכזיית IP אך ההבדל המרכזי בין השתיים הוא שמרכזיית ענן פועלת על ענן. שירותים אילו מסופים באופן וירטואלי דרך ענן. השירותים מעניקים לעסק את כל שירותי המרכזיה הרגילים והן אינטרנט בניהול עצמי לבעל העסק. התשלום נגבה על פי השימוש בפועל במרכזיה ולכן מתאים יותר לעסקים קטנים.

 

 

כיצד תבחרו את סוג המרכזיה המתאימה לכם ?

קיימים כמה שלבים פשוטים לבחירת המרכזיה המתאימה

  • ערכו רשימה של תכונות והוצאות העסק שלכם.
  • ערכו רשימה של התקציב שאתם מוכנים להוציא עבור המרכזיה ועבור דברים מסויימים שתצטרכו בה.
  • קראו על סוגי המרכזיות השונות ובחרו את המתאימה לתכונות שסימנתם.

 

אייפון

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
טלפון

מידע נוסף בנושא

איך לצלם את המסך של המחשב

צילום מסך (screenshot) זה בעצם "להקפיא את הרגע" – להפוך לקובץ תמונה את מה שמופיע כרגע על מסך המחשב שלנו. מתי נרצה לצלם את המסך

מאיפה קונים דשא סינטטי?

  כולנו מכירים את הרגע הזה שבו אנחנו מחליטים כי הגיע הזמן לקנות מוצר מסוים שאנחנו זקוקים לו כבר הרבה זמן. לאחרונה אנו מוצאים את

4 מכשירי הסלולר הכי שווים!

כבר עברו יותר מ- 10 שנים מאז שנכנסו הסמארטפונים לחיינו ושינו את העולם, וכבר קשה לדמיין ולהיזכר איך החיים היו נראים בלעדיהם. רכישה של מכשיר

הכירו את סמסונג גלקסי A23

התמורה המצויינת בהתאם לטווח המחירים הבינוני, האיכות הבלתי מתפשרת של סמסונג ומצלמות שפשוט ישנו לכם את כל החוויה. מה מיוחד בגלקסי A23?   בואו נסתכל

כיצד מחשבים את החסכונות?

אם הכסף שלכם מושקע כרגע בתוכניות כאלה ואחרות או במכשירים פיננסיים כלשהם, אנו מניחים כי תשמחו לדעת מה הוא גובה החיסכון שלכם כעת, ולאילו סכומים