איך מתמודדים עם רמת חמצן נמוכה בדם?

זה לא סוד שרבים סובלים, באופן קבוע, מרמת חמצן נמוכה בדם. הבעיה היא שהרוב אינם מודעים לכך, ומשייכים בעיות הנלוות למצב זה לדברים שאינם קשורים כלל. מצב של רמת חמצן נמוכה בדם, בייחוד אם המצב נמשך לאורך זמן רב, יכול להוביל לנזקים רבים – ביניהם פגיעות קוגניטיביות ולבביות – ולכן יש צורך משמעותי לזהותו בזמן ולהתחיל טיפול במיידי. 

 

מה קורה כשאנו נושמים?

כמו כל היצורים החיים, בני האדם מורכבים מתאים הדורשים תהליך הנקרא "נשימה תאית" על מנת ליצור אנרגיה, בה משתמש הגוף לשמירה על הליכי חיים תקינים. רכיב חשוב בתהליך הנשימה התאית הוא החמצן, אותו אנו מקבלים דרך האוויר בחוץ – דרך שאיפה של האוויר לריאות.

 

מה קורה במצב של מחסור בחמצן?

כאשר יש פגיעה ביכולת קבלת החמצן מהסביבה, או פגיעה ביכולת הספיגה וההעברה של חמצן בדם – תאי הגוף מתקשים להתקיים, לייצר אנרגיה הכרחית להתקיימות. זה עלול להוביל לפגיעה בתפקוד של איברים, מערכות שלמות ורקמות ובכך לגרום לפגיעה בתפקוד כללי. מצב של רמת חמצן נמוכה בדם לאורך זמן עלול להוביל לנזקים קבועים, מוות של תאים ופגיעות חמורות ברחבי הגוף.

בדרך כלל הגוף מסוגל לספק לעצמו מספיק חמצן מהסביבה, אך גם אנשים החולים במחלות הפוגעות בנשימה, כיום כבר מסוגלים לספק לעצמם חמצן בדרכים טכנולוגיות שונות – ביניהן קבלת חמצן כחלק מטיפול רפואי או אפילו שימוש קבוע במכשיר מחולל חמצן נייד הנישא איתם ומספק להם חמצן בקביעות בחייהם הרגילים.

 

אבחון ותסמינים נפוצים

בדרך כלל, אנשים עם רמות סטורציה נמוכות ירגישו חולשה, עייפות, כאבי שרירים, בלבול ולעיתים ישמיעו קולות חרחור וצפצוף. אם מדובר במצב נקודתי – פגיעה יחידנית באזור בית החזה או חנק, ניתן יהיה לרוב לקבוע זאת באמצעות הסימנים החיצוניים. הם יחושו פגיעה בשגרה, בהתנהלות היום יומית וקושי כללי בביצוע פעולות רגילות.

בעקבות המחסור באנרגיה חולים אפילו יתקשו – במקרים יותר מתקדמים – ללכת, להתקלח במים חמים, לעמוד זמן ממושך או לקום במהירות. הבעיה היא כשהמצב כרוני (או התדרדר והפך לכרוני לאחר מקרה יחידני) – אז יש לערוך בדיקות סטורציה קבועות ולנטר את רמת החמצן בדם. רמות סטורציה תקינות הן 95% – 100%.

 

איך מטפלים?

כיום מוצעים מגוון טיפולים שונים למצב זה. חלק מהטיפולים מתייחסים לגורם של רמת החמצן הנמוכה – אם מדובר במחלה או וירוס מתחילים בטיפול נקודתי על מנת להחלים ולחזור להתנהלות שגרתית. במידה ומדובר במצב הדורש סיוע קבוע כיום מוצע שימוש במכשירי חמצן שונים – מחולל חמצן נייד ונייח, מכשירי חמצן המסייעים בפעולות הנשימה במהלך השינה ועוד. הטיפולים האלה יחד מאפשרים חזרה לאיכות חיים גבוהה.

 

לסיכום – מה השלבים שצריך לעבור?

קודם כל, יש לזכור שאבחון הוא חלק חשוב ועיקרי בטיפול, לכן יש תמיד להיות עם יד על הדופק ולבדוק את רמות החמצן בדם בקביעות. לאחר מכן, יש לבדוק מה הגורם וכמובן להשתמש בפתרונות הקיימים – מחוללי חמצן צמודים המאפשרים המשך חיים תקינים. רמות החמצן חייבות להישאר גבוהות בשביל לשמור על תפקוד תקין ובריאות של הגוף.

מחולל חמצן נייד

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחולל חמצן נייד

מידע נוסף בנושא

5 מקצועות שניתן ללמוד מרחוק

עולם חדש נפתח בפנינו בעידן הטכנולוגיה והוא – למידה מרחוק. מה בעצם יתרונות הלמידה מרחוק? בראש ובראשונה, למידה מרחוק מאפשרת לכם גמישות! גמישות במקום ולפעמים

מה זה לימודי NLP ולמי זה מתאים?

לאחרונה אנחנו שומעים הרבה על NLP. אנשים רבים לומדים על הנושא. אנשים שעוסקים בנושא מספרים על שינויי חיים מעמיקים וטובים בזמן קצר יחסית. מטפלים שנעזרים

6 מוצרי הרבלייף שניתן לקנות אונליין

המוצרים של הרבלייף תופסים תאוצה בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים. מעבר להרזיה, מדובר על מוצרים בריאים המכילים חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים