איך קידום ברשתות החברתיות משפיע על העסק שלך

העידן הדיגיטלי שינה לחלוטין את חוקי עולם השיווק והפך את פלטפורמת הרשתות החברתיות לזירה החמה ביותר בכל הקשור לשיווק וקידום עסקים.

הרשתות החברתיות הטמיעו בעולם השיווק מילים כמו – לייקים, פוסטים, סטוריז ומילות מפתח.

מדדי ההצלחה של עסק לפני שבודקים את מחזור העסקאות שלו הם מספר העוקבים והלייקים שיש לו.

לאור זאת, אין כמעט עסק שלא מייצר רמת חשיפה כזאת או אחרת ברשתות החברתיות במטרה להשיג מתעניינים חדשים ולקוחות.

הקידום ברשתות החברתיות אינו פשוט ומתבצע על פי רוב על ידי אנשי מקצוע וחברות שמתמחות בכך. יש להכיר את הדרך בה הקידום פועל, מדובר בתורה שמבוססת על אופטומיזציה ואורגניות של רשת האינטרנט, מנועי החיפוש והשכל שמאחורי המבנה הטכני של הרשתות החברתיות.

 

מהן המטרות של קידום ממומן ברשתות החברתיות?

המטרה הראשונה הנה חיזוק הקשר בין הלקוחות לבין העסק ומותגיו, לקוחות קיימים של עסק נוטים לעקוב אחרי פעילותו ברשתות החברתיות. המטרה השנייה היא חשיפת העסק לקהל פוטנציאלי חדש שאולי ימצא עניין במגוון המוצרים והשירותים של בית העסק. אחד היתרונות הבולטים של קידום ממומן ברשתות החברתיות הוא היכולת להגדיר בצורה מאוד מדויקת מי קהל היעד של העסק על פי קטגוריות כמו – מקום גיאוגרפי, מין, גיל, תחומי עניין ועוד. הקידום ברשתות החברתיות מאפשר לעסק לנהל את המוניטין שלו כך שזה ישפיע גם על חשיפת האתר של העסק ונוכחותו בכל מקום ברשת האינטרנט שמנוע החיפוש של גוגל יכול להוביל אליו.

 

קידום ברשתות החברתיות כמקדם מכירות של העסק

סושיאל בוסט בהחלט יכול להוביל לסגירת עסקאות ומכירות אולם, העסקאות והמכירות אינן מתבצעות ברשתות החברתיות אלא במקום אליו הן מפנות את הלקוח הפוטנציאלי. כיצד זה עובד? החשיפה ברשתות החברתיות מייצרת מתעניינים מה שנקרא בהגה המקצועית – לידים. ישנם לידים רגילים ולידים חמים, הלידים החמים הם לקוחות פוטנציאליים שהמערכת מזהה כלקוחות שבשלים באחוזים גבוהים לעסקה.

הלידים החמים האלה מועברים דרך הדף העסקי של העסק ברשת החברתית לאתר של העסק או לדף נחיתה בהם ניתן לבצע עסקה ולסגור עניין. למעשה מטרת העל של הקידום ברשתות החברתיות היא "לדוג" את הלידים החמים, להעבירם לאתר העסק או לשיחת טלפון עם נציג העסק במטרה לבצע מכירה.

 

פעילות שוטפת ברשתות החברתיות

שם המשחק ברשתות החברתיות הוא תוכן, כדי לשמר את הקשרים עם הסביבה החברתית יש להעלות בכל יום נתון תוכן חדש ומעניין שמספר על העסק, על השירותים או המוצרים שלו ואפילו אפשר ואף רצוי לשתף בבעיות ומטרדים בכדי לייצר אינטימיות עם הקוראים. חשוב מאוד לצרף לתכנים תמונות טובות, סרטונים מעניינים וכו'. כל אלה ישמרו את הקשר עם הלקוחות הקיימים ויצרפו לקוחות חדשים שהתכנים שהועלו נגעו בהם בדרך זו או אחרת.

 

נוכחות משמעותית – לספר סיפור טוב

הפרופיל של העסק ברשתות החברתיות מהווה סוג של כרטיס ביקור של העסק לכן, חשוב לדייק מאוד את ההגדרות של הדף העסקי. דאגו להציג את העסק בצורה מעניינת ומסקרנת, ספרו סיפור טוב זה תמיד עובד. תשתדלו לכל פוסט לצרף לינק לאתר העסק או לדף נחיתה של העסק, זה מייצר תנועה חיובית שמובילה בסופו של דבר למכירות, לפחות בחלק מהמקרים.

לוגואים של רשתות

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אינסטגרם

מידע נוסף בנושא

איך מגדילים חשיפה באינסטגרם?

הרשתות החברתיות משנות את האלגוריתם שלהן מידי כמה חודשים. מדובר בעובדה ידועה שמקשה על בעלי עסקים, כותבי תוכן ומותגים שמשתמשים בהן כדי לשווק את העסק