דרופשיפינג בהיבט המס

עולם הקניות האינטרנטי במגמת עליה בכל העולם ומתפתח בכל נישה אפשרית מטקסטיל ועד ספרים דיגיטליים.

יש את הקונים המאושרים ויש את מי שידע לעשות מזה ביזנס כמו סוחרי דרופשיפינג, סוחרים אלו משוטטים באתרי אונליין ומוצאים ללקוח את המוצר שחיפש בתמורה לאחוז רווח קטנטן.  

 

מה זה דרופשיפינג?

דרופשיפינג היא צורת מסחר של קניית מוצר \ שרות במדינה אחת ומכירה ללקוח במדינה אחרת. כיום רוב המסחר מתרחש באתרי אייבי, אמזון, אטסי וכד'. סוחר הדרופשיפינג דג מוצר מספק או יצרן ומפרסם אותו למכירה במחיר גבוה יותר, ברגע שנכנסת הזמנה הסוחר מבצע קניה של המוצר מהיצרן ישר לכתובת הלקוח. הסוחר בעצם מרוויח את ההפרש בין המחיר שלו לבין שזה של היצרן.
בבחירת הספק או יצרן חשוב לבחור אחד אמין שישלח מוצר תקין ללקוח שלך כי במקרה של בעיה תאלץ להתמודד עם הלקוח ולהתעסק עם החלפה \ החזרה של המוצר שנרכש, לכן גם כדאי לפתח קשרים עם היצרן.

הסיבות שבגללן שיטת הדרופשינפיג אהובה על הסוחרים:
• עלויות תפעול נמוכות
• סיכוי נמוך לספוג הפסדים
• אין צורך להתעסק עם סחורה ומלאי
• בכל רכישה יש רווח לסוחר
תמיד יש 'אבל' והוא נמצא כאן – על כל הכנסה מרכישה יש חובה לשלם מס הכנסה וביטוח לאומי בהתאם לחוקי המס בישראל.

 

דרופשיפינג בהיבט המס

אפשר לחשוב שאם העסקאות נעשות באינטרנט ומעבר לים אין חובת דיווח לרשויות המס אבל זה לא נכון. אין סחורה בפועל ולכן אין צורך לשלם מע"מ אבל על הכנסות ורווחים מהדרופשיפינג חלה חובת דיווח ותשלום מס הכנסה וביטוח לאומי, לכן יש להקפיד לשמור תיעוד של כל העסקאות, רווחים, דוחות מכירות – כאלו שמקבלים מאתרי הסליקה כאשר יש אישור תשלום מלקוח. תיעוד מפורט של העסקאות יעזור לך להיות מדויק בדיווחים לרשויות המס ועל פי הנתונים בהם תשלמו את אחוזי מס הכנסה וביטוח לאומי.

 

קבלת החזרים בדרופשיפינג

גם בדרופשיפינג יש לך את אפשרות לבקש הכרה בהוצאות הקשורות לעסק כמו: מחשב, ספק אינטרנט ואפילו הוצאות משרד במידה ועיקר העבודה נעשית מהבית.
כדי לחשב את סכום תשלום המס יש להוריד את העמלות והסכום שנשאר הוא זה שיחויב במס.
עמלות נוספות שניתן לקבל החזר:
• עמלות לחברות מכירה ותשלומים כמו פייפאל
• עמלות לספקי הסחורה
• עמלות מכירה באמזון \ אייבי וכל פלטפורמה אחרת
• עמלות על משלוח וייצאו

המלצה של המומחים לדרופשיפינג:
כאשר אתם חושבים להתחיל לסחור אונליין חשוב להגיע מוכנים לפלטפורמה שבה תתבצע העבודה מבחינת אחוזי סיכון, רווח וכמובן מיסים. שיטת דרופשיפינג מתרחבת בארץ וחלים עליה חוקי מס והגבלות. מומלץ להתעדכן באפשרויות המתפתחות של השיטה, ללמוד על אופי המוצרים שהלקוח שלך מחפש ולבקש יעוץ והכוונה מבוגרים ובעלי מקצוע בתחום הם ישמחו לחלוק איתך את הניסיון שלהם.

 

קנייה וורטואלית

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אתר אינטרנט

מידע נוסף בנושא

למה חשוב להשקיע בשיווק של העסק שלך?

בעולם העסקי התחרותי של היום, עסקים קטנים וגדולים כאחד חייבים להשקיע בשיווק יעיל כדי להצליח. שיווק מוצלח יכול להביא לידים חדשים, להגדיל את המכירות ולבנות

כיצד נבדל את עצמנו מהמתחרים

האם אי פעם חוויתם תקלה מתסכלת במחשב וקיוויתם שתוכלו לפתור את הבעיה בעצמכם? תארו לעצמכם את הזמן והכסף שהייתם יכולים לחסוך אם הייתם יכולים לפתור

מדוע הפרסום שלך בדיגיטל לא עובד?

פרסום בדיגיטל כיום מהווה בפועל עמוד יסוד להצלחה עסקית. שימוש נכון בו יכול להוביל עסק  להצלחה קבועה, בעוד שמנגד, שימוש פזיז ולא מכוון בו יכול