7 דרכים להעברת קבצים בצורה בטוחה דרך האינטרנט

העברת קבצים באמצעות האינטרנט היא פעולה שמרביתנו מבצעים בכל יום ויום, בין אם מדובר בהעברת חומרים הקשורים לעבודה שלנו, חומרים שקשורים ללימודים שלנו או של ילדנו, תמונות וסרטונים וכן הלאה.

מתי אנו עלולים להיתקל בבעיה עם קבצים שעלינו לשלוח? במצב שמדובר בקבצים בעלי מידע רגיש ואנו רוצים להיות בטוחים אודות אבטחת המידע שאנו מעבירים או, במצב של קבצים שעל פי רוב מכילים קבצי אודיו, וידאו או תמונות ומשקלם כבד להעברה רגילה.

אם כך, מהן האופציות הבטוחות והטובות ביותר להעברת קבצים באמצעות האינטרנט?

להלן 7 דרכים לעשות זאת נכון –

 

העברת קבצים מנוהלת

העברת קבצים מנוהלת מתאימה בעיקר למקומות עבודה והיא מאפשרת בקרות אבטחה נרחבות – אבטחה ברמה האירגונית לרבות הגדרת סיסמאות ואימות משתמשים, מערכת הגנה ממתקפות חיצוניות ובקרה על עמידת המשתמשים בהנחיות והתקנות הפנים אירגוניות בכל הקשור בהעברת חומרים ברשת.

מערכת להעברת קבצים מנוהלת מאפשרת העברת קבצי אצווה אוטומטיים על ידי המשתמשים תוך תזמון מדויק של מועדי ההעברות. יכולת זו מהווה פתרון לניהול פרויקטים וניהול ההעברות מתוזמנות במקביל דבר שמקצר זמן תהליכים.

במערכת העברת קבצים מנוהלת קיימות פונקציות לביקורת ודיווח מתקדמות, המערכת יודעת להסוות את שרתי שיתוף הקבצים של הארגון לרשת האינטרנט ועוד.

מדובר ללא ספק במערכת שמייצרת הגנה מרבית על החומרים המועברים באמצעות האינטרנט ומגנה גם על התוכנה והחומרה הפנים אירגונית.

 

העברת קבצים מנוהלת – בענן

אופציה נוספת לעבוד בצורה מנוהלת היא באמצעות מערכת מבוססת על שירות SaaS. כלומר, שירות מבוסס מנוי כשבפועל החומרה והתוכנה ממוקמים בענן. ניתן להתחבר מכל מקום ובכל זמן לשירות ולספריות הקבצים של המשתמש באמצעות בקר שנמצא על מחשב אחר ברשת של המשתמש.

 

DMARC

במטרה לפתור את בעיית הודעות הפישינג והספאם פותחה מערכת DMRC שהנה פורמט המבוסס על עיקרון שיתוף המידע שמטרתו – שדרוג האמצעים בהן נשלחת הודעת דואר אלקטרוני ואפשרות חסימה של הודעות לא רצויות מכל סוג. מערכת DMARC ייחודית בכך שהיא מנחה את הארגון כיצד עליו לפעול כלומר, להתריע על מייל לא מזוהה, להעבירו לדואר הזבל או לחסום אותו לחלוטין. DMARC הוא למעשה רובד הגנה נוסף לתיבות המייל של הארגון. העברת קבצים באמצעות מערכת DMARC היא אולי הדרך הבטוחה ביותר לשלוח הודעות מייל, היא יעילה ולכן מייצרת תנועה מהירה יותר של ההודעות.

 

העברת קבצים גדולים בצורה מאובטחת

קיימות מספר אופציות טובות להעברת קבצים גדולים ואני אמנה 5 כאלה –

  • הדרך הפופולרית ביותר והזמינה ביותר היא באמצעות ג'מייל – יתרון השיטה הוא בזמינותה ובידידותה למשתמש. החיסרון שלה הוא שאנו משתפים את גוגל בקבצים שלנו ולא תמיד נרצה בכך.
  • ג'מבו מייל – תוכנה שהתחילה את דרכה ככלי סיוע לגרפיקאים והפכה לפופולרית גם בקרב מוזיקאים וצלמים. מערכת זו מאפשרת העברת קבצים חינמית עד משקל מסוים וממשקל זה בתשלום דמי מנוי חודשיים. מדובר במערכת ידידותית ויעילה. חיסרון, רמת האבטחה הבינונית משהו.
  • פלטפורמת בוקס – פלטפורמה בינלאומית המאפשרת העברת קבצים פנים ארגוניים בצורה בטוחה מאוד. בוקס מאפשרת העברת כמויות גדולות של תכנים וקבצים בו זמנית בצורה מהירה ומאובטחת.
  • דרופ בוקס – מערכת נוספת של גוגל המאפשרת העברה ושיתוף של קבצים באון ליין. דרופ בוקס מאפשרת למשתמש לאחסן תיקיות וקבצים בענן והיא מאפשרת נגישות מסונכרנת היטב בין המשתמשים השונים בחומרים.
  • We Transfer – פלטפורמה אהובה המאפשרת העברת קבצים כבדים עד 2 ג'יגה בייט בחינם או, העברת קבצים גדולים יותר בתשלום. חיסרון, כמו תמיד אבטחת מידע בינונית.

הנתונים ללא ספק מראים שניתן כיום לעבוד מהבית בבטחה ולבצע כל פעולה מהמחשב האישי. ואלה שעובדים בכל זאת ממשרדי הארגון, גם להם קיימים כל הפתרונות בכדי לעבוד בטוח ויעיל.

קבצים מוכנים

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שליחת קבצים

מידע נוסף בנושא

איך לצלם את המסך של המחשב

צילום מסך (screenshot) זה בעצם "להקפיא את הרגע" – להפוך לקובץ תמונה את מה שמופיע כרגע על מסך המחשב שלנו. מתי נרצה לצלם את המסך

מאיפה קונים דשא סינטטי?

  כולנו מכירים את הרגע הזה שבו אנחנו מחליטים כי הגיע הזמן לקנות מוצר מסוים שאנחנו זקוקים לו כבר הרבה זמן. לאחרונה אנו מוצאים את

4 מכשירי הסלולר הכי שווים!

כבר עברו יותר מ- 10 שנים מאז שנכנסו הסמארטפונים לחיינו ושינו את העולם, וכבר קשה לדמיין ולהיזכר איך החיים היו נראים בלעדיהם. רכישה של מכשיר

הכירו את סמסונג גלקסי A23

התמורה המצויינת בהתאם לטווח המחירים הבינוני, האיכות הבלתי מתפשרת של סמסונג ומצלמות שפשוט ישנו לכם את כל החוויה. מה מיוחד בגלקסי A23?   בואו נסתכל

כיצד מחשבים את החסכונות?

אם הכסף שלכם מושקע כרגע בתוכניות כאלה ואחרות או במכשירים פיננסיים כלשהם, אנו מניחים כי תשמחו לדעת מה הוא גובה החיסכון שלכם כעת, ולאילו סכומים