האם רשתות חברתיות יכולות לקדם את העסק שלי לטווח הארוך?

כולם תמיד אומרים לך להשקיע בפייסבוק או באינסטגרם של העסק אבל אתה מתעייף מהר מלתחזק אותו? הנה זריקת המוטיבציה שאתה צריך כדיי לשנות

את קו המחשבה שלך וכדיי להבין שההשקעה ברשת החברתית היא מתנה לטווח הארוך.

ידוע כי רשתות חברתיות, כל אחת בהתאם לנישה שלה, הן בין התחומים העיקריים סביבם עוסקים חיי היום יום שלנו. התוכן אליו אנו נחשפים מגיע בעיקר ממקורות אלו, ועל כן בעלי עסקים רבים בוחרים בהן על מנת לקדם את האתרים שלהם. קידום זה מתבצע לרוב דרך פרסום ממומן, בעוד שקידום אורגני אינו קשור לרשתות אלו באופן ישיר.

למרות שאנו רגילים, כאמור, להפריד בין השניים הסתבר, בעקבות מחקרים כבר החל משנת 2013, כי ישנו דווקא קשר עקיף בין קידום האתר ברשתות חברתיות לבין הופעתו במדרג גבוה במנועי החיפוש, דוגמת גוגל. חשוב לציין, כי קשרים אלו, לעומת קידום ממומן, מראים את תוצאותיהם לטווח רחוק, ולא תמיד מידי, אך מהווים בסיס אורגני ואמין יותר להגדלת קהל מתעניינים נאמן יותר לאתר.

 

מהו קידום אתרים?

קודם כל על מנת להבין איך רשתות חברתיות נכנסות למשבצת שיכולה לעזור לקידום האתר שלנו נצטרך להבין מה זה קידום אתרים. בקצרה, קידום אתרים אורגני (שאינו ממומן) או SEO, מטרתו לדאוג, בעזרת אלמנטים שונים, שאתרכם יהיה בין אלו המדורגים ראשונים במנועי החיפוש המוכרים לנו. האלמנטים בעזרתם הדבר נעשה קשורים בגורמים טכניים דוגמת אלגוריתמים, וכן לינקים המגבירים מוניטין, תוכן, ונראות. משימה חשובה זו כמובן מבצעים עבורכם חברות המעסיקות אנשי מקצוע שיודעים לתת מענה בכלל התחומים הללו כגון אונליין שמונליין.

 

איך אוכל לקדם את האתר שלי אורגנית בעזרת רשת חברתית?

ישנן מספר דרכים עקיפות ואף ישירות לעשות זאת והדבר הפשוט תפישתית בדרך זו היא שרובנו כבר עושים זאת גם ככה, היות וקודם לכן ציינו שרשתות חברתיות הן מרכיב דומיננטי מאד בחיינו.

מנוע החיפוש העיקרי אותו אנו מכירים ועושים בו את מרבית השימוש הוא גוגל. גוגל מצדם טוענים לאורך השנים כי אינם מסתמכים על רשתות חברתיות בכל הקשור לאלגוריתמים שמדרגים את מידת הרלוונטיות של אתר מסוים בעת החיפוש. לכן מכאן היינו מסיקים כי לרשתות חברתיות אין קשר לכמה גבוה יופיע האתר שלכם בעת חיפוש מילות מפתח רלוונטיות. לעומת זאת, במהלך השנים, ובעקבות מחקרים שנעשו בתחום בעקבות ההצהרות של גוגל נבדק ונמצא כי לעיתים ההפך הוא הנכון.

 

הנה מספר דרכים בהם השקעה ברשת החברתית של העסק שלכם יכולה להוביל לקידום אורגני:

חשיפה:

הדרך הכי פשוטה וטבעית. כולנו כאמור נמצאים ברשתות החברתיות, וההשקעה בעמוד של העסק שלכם בין אם זה בפייסבוק, אינסטגרם, או טוויטר יכולה להביא ליצירת קהל לקוחות שמעוניין במוצר שיש לכם להציע. מידת ההשקעה בפלטפורמה זו זהה בדרכים רבות לדרך בה אנו מקדמים אתר באופן אורגני: הכלילו תוכן איכותי שימשוך וייצור אמון עם המתעניינים שלכם, עיצוב ויזואלי מרשים, ושיתופי פעולה עם עסקים אחרים. הדבר באופן טבעי יכול להוביל לחשיפה מפה לאוזן שתביא לכך שיחפשו אתכם רבות במנועי החיפוש כדיי למצוא את האתר עצמו.

 

רשתות חברתיות הן אתרים:

למרות טענותיה של גוגל, רשת חברתית, תהיה אשר תהיה, היא עדיין אתר עם אלגוריתם שגוגל לא יכולה להתעלם ממנו. וכך על ידי כמה שיותר שיתופים, לייקים, ופוסטים הרשת מאותתת לגוגל שיש לשים לב לאתר שלנו.

 

ביקורות:

סעיף זה ספציפי לרשת החברתית פייסבוק. פלטפורמה זו נותנת לבעל עסק את האופציה לתת ללקוחות ומתעניינים מענה מהיר יותר בנוגע לפניותיהם ומשמש כמעין בסיס לשירות לקוחות. מתן מענה זה באופן יעיל ואיכותי, בצירוף דף מושקע, יכול בטבעיות להוביל לביקורות בפלטפורמות, כמו גוגל בין היתר, וביקורות אלו בהחלט יוכלו לעזור לדירוג האתר שלנו.

 

חסכון:

כלל הפעילויות שתיארנו בהקשר של השקעה בעמוד העסק ברשת החברתית אמנם גורר אחריו הוצאות כאלו ואחרות אך סביר כי לא מדובר בהיקף של הוצאה חד פעמית הקשורה בקידום ממומן. קידום ממומן אכן מביא תוצאות שניתן לראות באופן כמעט מידי אך לטווח הארוך הוא פחות רווחי מנקודת מבט עסקית וכלכלית. השקעה ברשת חברתית דרך תוכן, קישורים, ועוד תעלה לכם פחות ותביא תוצאות לטווח רחוק יותר.

 

טוויטר:

לעומת רשתות חברתיות אחרות, גוגל כן נותנת יותר יחס לרשת חברתית זו ואף נוכל לראות, בעת חיפוש רלוונטי במנוע חיפוש זה, כי בין התוצאות הראשונות יופיעו פוסטים מטוויטר. על כן השקעה בעמוד העסק בטוויטר יכולה למנף את הדירוג של האתר בגוגל בצירוף הלינקים הרלוונטיים.

לסיכום, ניתן לראות כי לרשתות החברתיות השפעה עקיפה אך גדולה על דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש. השפעה זו, לעומת קידום ממומן, מביאה לכך שאתם יוצרים יחסי אמון לטווח ארוך מול הלקוח שלכם ומול מתעניינים עתידיים. על ידי השקעה בפלטפורמת הרשת החברתית הרלוונטית לכם תוכלו לייצר זרם עקבי אך גם מתחדש של מתעניינים לאורך זמן אשר מבוסס על איכות, נאמנות, ומוניטין. חשוב לזכור כי עלינו להשקיע, אם כן, בתוכן אותו אנו מציגים, בכמות הקישורים אותם אנו מפרסמים, בדגם הוויזואלי של העמוד שלנו, ושיתופי פעולה עם עסקים מצליחים אחרים שיביאו לעוד התעניינות וקידום אורגני לעסק שלנו ולטווח הארוך ביותר.

 

רשתות מצליחות

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אינסטגרם

מידע נוסף בנושא

החשיבות שבקידום אתרים לוקאלי

קידום אתרים הפך לאחד הדברים הכי חשובים בעולם הפרסום העסקי. הטכנולוגיה מאפשרת לנו כל הזמן לקחת את הקידום הזה עוד ועוד קדימה, וכיום כבר קיימת

5 טיפים לשיווק אתר תיירות

יש לכם אתר בתחום התיירות? הכתבה הזאת בשבילכם. תחום התיירות מתאפיין בתחרות מאתגרת, בשל ריבוי מתחרים, מה שמקשה על שיווק האתר. איך בונים אסטרטגיה נכונה

מה ההבדל בין קידום לניהול אתרים?

ההבדל בין קידום לניהול אתרים הוא, שמקדם האתר מעוניין ביצירת תנועה רבה לתוך האתר, ואילו מנהל האתר אחראי על כל מה שקורה באתר, לאחר שהגולשים