המדריך המלא ליישום אינטגרציה בחברה

מהי אינטגרציה

עסקים רבים בעולם המודרני, מבוססים על מערכות מחשוב ומידע מורכבות, קולטים ופולטים מידע בקביעות, ומנהלים ומתנהלים במקביל במגוון שדות מקצועיים.

לדוגמה, חברת ההזמנות האינטרנטית "amazon", מקבלת באופן קבוע שטף של מידע על לקוחות חדשים, הזמנות חדשות, מוצרים מסוימים המוזמנים במועדים מיוחדים ולמיקומים מסוימים. בנוסף, החברה צריכה לתווך בין חברות המשלוח, ספקיות המוצרים, דיווחי הלקוחות, חברות הביטוח ורשויות המיסים.

בעידן המודרני, קיים תחום שלם הנקרא "אינטגרציה". המשמעות המילולית של ביטוי זה היא "שילוב". כלומר, חברות רבות כיום, מעוניינות באמצעים שונים לפתח את שיתוף הפעולה בין המישורים השונים בהם פועלת החברה, לתווך בצורה טובה יותר בין הלקוחות לספקים, ולהשתמש בצורה האופטימלית בידע המתנקז בצינורות השונים של החברה על מנת להפוך אותה לטובה יותר.

בעלי עסקים רבים, מסתבכים מאוד בהבנת הליך האינטגרציה. לשם כך, נציג בפניכם הדרכה מסודרת ויעילה למימוש האינטגרציה בעסק או החברה שלכם.

 

שלבי מימוש האינטגרציה

השלב ראשון- איסוף הנתונים

בשלב הראשון, יהיה עליכם לבנות תרשים מסודר, המאפיין בצורה כללית את כלל המישורים בהם פועלת החברה. בנוסף, יהיה עליכם ליצור תרשים חצים, המורה על הממשקים השונים בין האגפים השונים של החברה או המוצר. לאחר שיש בידכם תרשים מסודר, יהיה עליכם לשקול היטב, בהתאם לאמצעים הכספיים העומדים לרשותכם, באלו ממשקים תבחרו להתמקד בביצוע האינטגרציה בחברה או בעסק שלכם.

 

השלב השני- בחירת איש מקצוע

בשלב השני, יהיה עליכם באמצעות אתרי האינטרנט השונים,  לבצע עבודת מחקר מקיפה, אודות חברות האינטגרציה השונות בשוק, המספקות את השירות המבוקש לתחום בו עוסקת החברה שלכם. בחרו רק בחברות בעלות ניסיון מוכח, שיכולות להציג בפניכם תיקי עבודה שונים שבוצעו במגוון חברות וגרמו לייעול משמעותי במישורים בהם בוצעו.

לאחר מכן, בצעו השוואת מחירים, וצרו קשר עם נציגי החברות לשמיעת מידע נוסף וקבלת הצעת מחיר ותכנית עבודה ראשונית לביצוע האינטגרציה בעסק שלכם.

 

השלב השלישי- הצגת התוכנית לעובדים

לאחר יצירת הקשר ובחירת החברה שתספק לכם את שירותי האינטגרציה, יהיה עליכם לכנס את העובדים בתחומים והמחלקות השונות בהן תבוצע האינטגרציה. כעת, הסבירו בשפה פשוטה ובהירה לעובדים אודות התהליך אותו עומדת החברה לעבור, בקשו מהם תשומת לב, שיתוף פעולה ונכונות ליישום שיטות העבודה החדשות שיונהגו בחברה שלכם.

חשוב כבר בשלב הזה, לאתר את העובדים שיתקשו להסתגל לצורת העבודה החדשה ולחנוך אותם במגוון הדרכים אותן תציע לכם החברה המספקת את שירותי האינטגרציה

 

השלב הסופי

כעת, נציגי החברה שבחרתם, יעברו על המסמכים שריכזתם, יבצעו את הערכותיהם השונות, יבחנו את הדרכים האופטימליות לייעול העסק או החברה שלכם, ולאחר עבודה מקיפה ויסודית, יגישו לכם מסמך מסודר המפרט אודות התהליך אותו הם ממליצים לחברה שלכם לעבור. כך, תבוצע האינטגרציה בצורה הטובה ביותר.

 

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

אבטחת מידע לעסק – למה זה חשוב

כיום, רבים מהעסקים הם עסקים ממוחשבים. כלומר, עסקים בהם רוב המידע, אם לא כולו, מנוהל בצורה אלקטרונית על ידי מחשב. בעבר, המידע הזה היה מנוהל