העולם החדש של הדייטינג

הקורונה הביאה הרבה מאוד דברים חדשים לחיינו – זמן איכות (אולי על יתר מידה) עם המשפחה / שותפים / מי שאנו חולקים איתו בית, המושג חל"ת הפך להיות המשפט השגור ביותר בקרב אנשים כששואלים אותם במה הם עובדים, הלימודים מול מסך המחשב מחברים את התלמידים והסטודנטים במשך שעות למסך, אפילו סדר פסח נעשה בזום. גם עולם ההיכרויות הושפע מהתקופה, ואם סוף סוף יוצאת לכם התאמה (מאצ') עם מישהו / מישהי שהכרתם באיזושהי אפליקציית הכרויות רנדומלית, במקום לצאת למסעדה או פאב, אתם מוצאים את עצמכם יוצאים לדייט וירטואלי. העולם השתנה ללא ספק, וכרגע על אף שהדברים נראים מוזרים ומבלבלים אולי יש לנו לקחים ללמוד ולהפיק מהתקופה הזאת בה נראה סדרי העולם משתנים ללא הכר.

 

להפוך לימון ללימונדה

אז איך עולם האהבה והדייטינג, שנראה שנפגע קשות בעקבות הריחוק החברתי הנדרש ובגלל שאין לאן לצאת לבלות ולהכיר אנשים חדשים, יכול לקחת את כל הלימונים האלו ולעשות מהם לימונדה? ובכן, על אף שאנחנו לא יכולים לצאת למסיבות או לפאב השכונתי כדי להכיר אנשים חדשים, אפליקציות שכבר מזמן רצות חזק מאוד בישראל, כמו טינדר ואוקיי קיופיד, תפסו עוד יותר תאוצה, זה התחיל בסגר וממשיך גם הרבה אחרי.

נכון, רבים יטענו שקשה לראות דרך אפליקציות אם אכן יש "ניצוץ", שזה מוזר ומביך לדבר בצ'ט עם מישהו / מישהי שכל מה שאתם יודעים עליהם זה שורה או שתיים שהם בחרו לכתוב על עצמם וכמה תמונות, שאנשים מחפשים שם רק סקס… זה לא שכל זה לא נכון, אלא זו פשוט לא התמונה כולה. אמנם אי אפשר לחוש ב"ניצוץ" דרך הפלאפון כמו שמרגישים בו פנים אל פנים, אך ניתן להרגיש משיכה לתמונות או למה שנכתב, ואם מזה מתפתחת שיחה טובה אז כן קיים סוג של "ניצוץ".

 

בסוף מתרגלים להכל

אפשר גם להסתכל על זה כעוד שלב בדרך שעוזר לכם לברור, שכן משיכה מינית פה אינה מספיקה וגם אינה מעוורת (מה שלעיתים קורה כשנפגשים פנים אל פנים). מוזר ומביך לדבר בצ'ט זו כנראה אמרה ששייכת לשנות ה-90, שהרי כבר 3 עשורים שאנחנו משתמשים בצ'טים כמעט לכל אינטראקציה בחיינו, כמו שהתרגלנו לדבר עם המשפחה, החברים, העבודה ואפילו הרופאים לפעמים בצ'טים שונים, אין סיבה שלדבר עם מישהי / מישהו בטינדר יהיה שונה. נכון, אין לכם הרבה מידע על מי שעומד מולכם, אך תמיד אפשר לשאול וגם לעשות את זה בצורה עניינית ונחמדה ולא כמו חקירת שב"כ.

בסופו של יום, אנשים מחפשים הכל באפליקציות האלו. כן, הרבה אנשים מחפשים רק סקס, אך אין זה אומר שכולם מחפשים רק סקס, ולא מעט זוגות נשואים היום הכירו בזכות האפליקציות האלה. לעיתים צריך לברור המון כדי למצוא את מי שמחפש בדיוק את מה שאתם מחפשים, אך ככה זה גם בחיים עצמם. אם כבר, באפליקציות האפשרויות של האנשים אותם אתם רואים בפלאפון גדולה פי כמה מכמות האנשים שאתם פוגשים ביום יום, במיוחד בתקופה הנוכחית.

 

העולם החדש של הדייטינג

גם לדייט וירטואלי יתרונות רבים – ניתן לבחון את המאצ' שלכם בצורה טובה יותר, לראות אם באמת יש לכם נושאי שיחה מעניינים משותפים, ואם כדאי לשניכם להיפגש במציאות, כמו עוד שלב שעוזר לברור כך שבסופו של דבר תצאו לדייט אמיתי עם מי שהכי מתאים/ה לכם.

חישבו על זה – כמה אתם מתכוננים לפני שאתם יוצאים לדייט? שעה? שעתיים? צריך הרי לבחור את הבגדים הנכונים, להתקלח, להסתרק (אם יש לכם שיער ארוך). לבדוק האם הדייט בא לאסוף אתכם, האם אתם מגיעים עצמאית ואם כן אז בתחבורה ציבורית או ברכב שלכם? ואם ברכב שלכם, אז תוותרו על לשתות? ומי ישלם בדייט? הגבר? עושים חצי חצי? ומה אם בכלל הדייט ממש לא נראה כמו בתמונות? ומה אם ממש משעמם בדייט?

כל כך הרבה שאלות וכל כך הרבה התארגנויות וכל זה סביב פגישה אחת שרוב הסיכויים מראים שהיא תהיה עוד דייט אחד לאוסף של דייטים מוצלחים יותר או פחות. לא פלא שרבים התעייפו מעולם הדייטים. במיוחד כשאפליקציות כמו טינדר ואוקיי קיופיד הפכו את עולם הדייטינג לכל כך קל ופשוט, אפשר בלי לקום מהספה לארגן דייט לכל יום בשבוע, אך כמות לא בהכרח אומרת איכות. ככל שהכמות גדלה, האיכות התערפלה וכך נוספו עוד ועוד דייטים מאכזבים לאוסף, מה שגרם להרבה אנשים לחשוב פעמיים אם הם בכלל רוצים לצאת לדייט, ובכך לפספס אולי את הדייט האחד הזה שכן היה יכול להיות מוצלח ולהוביל לקשר.

 

הפתרון – פגישה מאחורי המסך

אז איך דייט וירטואלי פותר את זה? האמת שדי בקלות. לדייט וירטואלי לא תצטרכו להתכונן שעות מראש, אתם יכולים אפילו לשבת לדייט וירטואלי כשאתם אחרי יום ארוך בעבודה ועוד לא הספקתם להתקלח. הצד השני לעולם לא ידע, כל עוד אתם דואגים ללבוש חולצה נחמדה ולסדר קצת את השיער. גם אין צורך לבדוק דרכי הגעה בתחבורה ציבורית או באוטו הפרטי שלכם, כי אתם נמצאים על הספה. ככה גם תוכלו לשתות בלי בעיה מבלי לדאוג לגבי החזרה הביתה, וכמובן שאין צורך גם לשלם על השתיה הזו (מעבר לפעם הזאת שאתם עושים את הקניות בסופר), כי היא מגיעה הישר מהמקרר שלכם.

נכון, בדייט וירטואלי אי אפשר לראות לחלוטין את הדייט שלכם מלמעלה עד למטה, אבל אפשר לקבל מושג יותר טוב מאשר כמה תמונות. קודם כל תוכלו באמת לראות אם הם נראים כמו בתמונות, לשמוע את קולם, ולהבין אם יש זרימה בשיחה. אם אין, הרי שזמנכם בדייט וירטואלי הוא בידכם בלבד וכך תוכלו בצורה נעימה לסיים את הדייט, גם אם לא היה מוצלח, מבלי לבזבז יותר מדי אנרגיות, מה שישאיר לכם כוח לדייט הבא. אם השיחה אכן קולחת, והדייט הווירטואלי מהנה לשני הצדדים, הרי שתמיד אפשר להמשיך לדייט וירטואלי נוסף, או לקבוע להיפגש במציאות לפגישה שתהיה הרבה פחות מלחיצה ויותר זורמת, כיוון שאתם כבר יודעים שיש ביניכם חיבור מסוים.

 

אין ערובה להצלחה, אבל יש סיכוי נוסף

דייט וירטואלי לא בהכרח אומר שכל דייט יהיה מוצלח, אך הוא כן נותן לכם עוד שלב לברור לפני שיוצאים לדייט אמיתי ובכך מקטין את הכמות ומגביר את האיכות. זהו למעשה שלב נוסף באבולוציה של עולם הדייטינג, שלב ביניים אם תרצו, שנועד לחדד את ההיכרות ולתת לכם יותר כלים לבחון את הסיטואציה לפני שאתם נפגשים איתה פנים אל פנים.

בכל מקרה, העולם החדש מביא איתו גם לצד החסרונות יתרונות רבים, בתחומים רבים. אין סיבה שדייטינג לא יהיה אחד התחומים האלה ושהיתרונות הללו לא ינוצלו על ידינו כדי לשפר את איכות החיים שלנו לא רק בעבודה או בלימודים אלא גם בדרך שבה אנחנו מחפשים את החצי השני. זה קל, פשוט, פחות מלחיץ ומאפשר גמישות רבה יותר וסיכויים טובים יותר למצוא אותו. נסו, מקסימום תצליחו.

 

אהבה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
לב

מידע נוסף בנושא

איך לצלם את המסך של המחשב

צילום מסך (screenshot) זה בעצם "להקפיא את הרגע" – להפוך לקובץ תמונה את מה שמופיע כרגע על מסך המחשב שלנו. מתי נרצה לצלם את המסך

מאיפה קונים דשא סינטטי?

  כולנו מכירים את הרגע הזה שבו אנחנו מחליטים כי הגיע הזמן לקנות מוצר מסוים שאנחנו זקוקים לו כבר הרבה זמן. לאחרונה אנו מוצאים את

4 מכשירי הסלולר הכי שווים!

כבר עברו יותר מ- 10 שנים מאז שנכנסו הסמארטפונים לחיינו ושינו את העולם, וכבר קשה לדמיין ולהיזכר איך החיים היו נראים בלעדיהם. רכישה של מכשיר

הכירו את סמסונג גלקסי A23

התמורה המצויינת בהתאם לטווח המחירים הבינוני, האיכות הבלתי מתפשרת של סמסונג ומצלמות שפשוט ישנו לכם את כל החוויה. מה מיוחד בגלקסי A23?   בואו נסתכל

כיצד מחשבים את החסכונות?

אם הכסף שלכם מושקע כרגע בתוכניות כאלה ואחרות או במכשירים פיננסיים כלשהם, אנו מניחים כי תשמחו לדעת מה הוא גובה החיסכון שלכם כעת, ולאילו סכומים