5 מאפיינים של חנויות מצליחות באינטרנט

העידן המודרני מספק לנו הצצה אל יותר ויותר עסקים אשר בוחרים לעבור ולעבוד און ליין, הן בשל הסיכונים המופחתים, והן בשל ההזדמנויות הרבות שפלטפורמת האינטרנט מספקת להם. אחרי שסקרנו לא מעט חנויות מצליחות באינטרנט, הנה כמה מן המאפיינים המשותפים לאלו שמצליחות לספק חווית שימוש מוצלחת לגולשים השונים:

ניווט באתר

ניווט מוצלח באתר הוא חלק קרדינלי מכל הקמה של חנות און ליין מוצלחת על גבי רשת האינטרנט. החנות צריכה להיות בנויה באמצעות היררכיה מובנית ונכונה, יחד עם פונקציות חיפוש, סינון ופלילטור, שתאפשרנה לכל גולש למצוא את הפריט שהוא מבקש למצוא בקלות רבה ועל פי הדרך המועדפת עליו.

תוכן

חנות אינטרנטית מוצלחת היא חנות שמחד אינה חוסכת בתוכן ערכי ואיכותי, המפרט את תכונות המוצר, זמני האספקה שלו, הזמינות שלו במלאי, מחירו וגם לא מעט מידע נוסף שחשוב יהיה לצרוך לפני ההחלטה על ביצוע רכישה, ומאידך, מאפשרת חווית גלישה חלקה ומהירה למשתמש, מבלי שיאלץ לבצע גלילו אינסופיות ומעברים רבים בין עמודים בשל הטקסט הרב שמוטמע בחנות.

התאמה למובייל

כל מנהל של חנות מודרנית באינטרנט יודע, שאם לא יבצע את ההתאמות הדרושות של האתר לפלטפורמת המובייל, הוא יפסיד תנועה ערב של גולשים, שהיו יכולים בנסיבות אחרות, להפוך ללקוחות משלמים, ולא לנטוש את האתר בשל חווית שימוש גרועה. התאמת האתר למובייל היא סטנדרט בסיסי כיום בניהול של כל אתר מודרני, והיא צריכה לכלול התייחסות לתפריטים, לניווט, להתאמת התמונות לכל גודל מסך, ולנוחות הלחיצה על הכפתורים השונים המוטמעים באתר, באמצעות המכשיר הסלולרי.

סכמות

כדי שחנות אינטרנטית תוכל לבלוט במנועי החיפוש עבור שאילתות גולשים רלוונטיות, היא צריכה להנגיש את הנתונים אודות המוצרים השונים בצורה מובנית. כך, יכול מנוע החיפוש לבצע השוואות של המוצרים הקיימים בחנות זאת, אל מול אלו הקיימים במקומות כמו חנויות באינטרנט מסוג שונה ולהבין אילו מן המוצרים נמצאים במלאי של איזו חנות, מה מחירם, מהו מועד האספקה ותקופת האחריו עליהם ועוד. את הנתונים המובנים האלו נהוג להנגיש למנוע החיפוש באמצעות סכמות – תבניות נתונים מובנים אשר מספקות למנוע החיפוש הבנה טובה יותר על המאפיינים של התוכן אותו בוחר מנהל האתר לחשוף בפני מנועי החיפוש השונים.

חנות אינטרנטית

ביקורות גולשים

ביקורוצ גולשים ודירוגים של מוצרים כבר מזמן הפכו למרכיב בסיסי בעולם הצריכה המודרני. גולשים, אשר מתלבטים לגבי רכישה של מוצר ברשת האינטרנט, נוהגים לבצע מחקר מקדים, להשוות ביקורות ודירוגים, ללמוד מהן על איכות המוצר וטיב שירות הלקוחות המסופק עימו, לגלות על חסרונו שונים שלא היו מודעים אליהם במוצר, וגם כדי לבחון את תגובתו של בעל החנות האינטרנטית לתלונות ומענות של גולשים שונים. אין ספק שביקורות גולשים מנגישות לצרכן הפשוט את חכמת ההמונים בצורה הפשוטה והאפקטיבית ביותר.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חנות אינטרנטית ראשית

מידע נוסף בנושא

מהי חנות אינטרנטית?

אתר מסחר אונליין יכול לשמש למכירת סוגים שונים של מוצרים ושירותים. היתרון הוא שניתן להגיע לקהל יעד רחב ואף לפלח את הקמפיין השיווקי על פי

אילו מחשבים טובים לעבודה אונליין

בשלושים השנים האחרונות העולם ידע שינויים דרמטיים בכל כך הרבה תחומים וזאת תודות לטכנולוגיה שהתפתחה בשנים האחרונות. כך אפשר לראות כי הרכבים הם הרבה יותר