הצילו! ירדה לי החשיפה באינסטגרם – למה זה קורה ומה כדאי לעשות?

בשנים האחרונות הפכו הרשתות החברתיות למוקד מרכזי בחיינו.

הרשתות החברתיות על כל צורותיהן, מסייעות לנו ככלי עזר במנעד רחב של שימושים.

עם הזמן, אנו נעשים מודעים יותר ויותר לחשיפתו של התוכן שלנו כלפי קהל היעד.

כשהחשיפה של התוכן פוחתת, נדלקת לנו נורת אזהרה.

אז מהי הסיבה לכך שהחשיפה יורדת ומה כדאי לעשות?

 

האינסטגרם ככלי שיווקי

עולם האינסטגרם כבר מזמן אינו משחק ילדים. קהל משתמשי האינסטגרם הופכים אותו לכלי עזר אדיר שבכוחו למנף כל אדם פרטי למטרות פרסום או כל עסק למטרות שיווק. האינסטגרם שלנו הוא כרטיס הביקור הראשוני של קהל היעד שלנו. הוא מכיל את הפרטים על חיינו או על העסק אותו אנחנו משווקים ומהווה חלון ראווה לאלו שמעוניינים בנו. לכן, חשוב לשמור על תדמית טובה ועל חשיפה מתמדת של התוכן שלנו לקהל היעד. אז למה בעצם החשיפה יורדת מפעם לפעם?

 

למה זה קורה?

כל מי מאיתנו שמתחזק פרופיל אינסטגרם, פרטי או עסקי, נתקל לעיתים בבעיות חשיפה. התמונות והפוסטים שאנחנו מעלים לא תמיד מגיעות לקהל היעד המלא שלנו, וכתוצאה מכך הפופולאריות של עמוד האינסטגרם שלנו עלולה לדעוך. למה זה קורה? יש לכך כמה סיבות אפשריות.

ראשית, חוסר עקביות בסוג התוכן. כלומר, עוקבים באינסטגרם, בסופו של דבר, מגיעים לעקוב אחר עמוד האינסטגרם שלנו כיוון שהם התעניינו במה שאנחנו משווקים להם. אם ללא התראה מוקדמת נחליט להעלות תוכן מסוג אחר, או בצורה אחרת, עלול להיווצר מצב בו התוכן החדש שלנו כבר לא יעניין אותם, ואז הם ינטשו את עמוד האינסטגרם ויעברו לעמוד אינסטגרם אחר בכדי לצרוך את סוג התוכן בו הם מעוניינים.

שנית, חוסר עקביות בזמינות התוכן. עוקבים באינסטגרם לא אוהבים לחכות. הם אוהבים את התוכן שלהם כאן ועכשיו או לפחות בזמנים קבועים. אמנם אחזקת עמוד האינסטגרם שלנו לא תמיד קלה, אך אי התמדה בהעלאת תכנים בזמנים רצופים וקבועים עלולה לגרום לעוקבים לעזוב.

 

מה כדאי לעשות?

בסופו של דבר, סוג הפעולה הנצרכת עבור הגברת החשיפה, תלויה בסוג הגורם לכך שהיא ירדה מלכתחילה. עם זאת, יש כמה דרכי פעולה שכדאי לשמר בכל סוג של פרופיל אינסטגרם. בראש ובראשונה – מקוריות. מקוריות היא המפתח לצבירת חשיפה ועוקבים. כשאנחנו מגישים לעוקבים תוכן מקורי שהם לא רואים בשום מקום אחר, אנחנו יוצרים אצלם אינטרס מובהק לעקוב דווקא אחרינו, כי אצלנו הם יקבלו תוכן מקורי.

נוסף לכך, חשוב מאוד לשמור על עקביות בכל מובן – הן בסוג התוכן והן בזמינות ובתדירות שלו. אם החלטנו שאנחנו משווקים עמוד ספורט, חנות לממכר מוצרי אפייה או עובדות מעניינות על בעלי חיים, נתרכז בנישה הספציפית שהגדרנו לעצמנו בלבד. באשר לזמינות והתדירות של התוכן – אין חובה להעלות פוסט בכל יום, אבל סטורי או שניים ביום, יחד עם פוסט פעמיים בשבוע לפחות, זה בהחלט מה שעשוי לגרום לעוקבים להישאר.

 

רשת חברתית

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כלי תקשורת

מידע נוסף בנושא

איך מגדילים חשיפה באינסטגרם?

הרשתות החברתיות משנות את האלגוריתם שלהן מידי כמה חודשים. מדובר בעובדה ידועה שמקשה על בעלי עסקים, כותבי תוכן ומותגים שמשתמשים בהן כדי לשווק את העסק