מהי אופטימיזציה בקידום אתרים ?

אופטימיזציה בקידום אתרים היא תהליך שבו באופן אורגני (ניתן גם מלאכותי) אתרים זוכים לחשיפה הרבה יותר גדולה על ידי קוראים וצרכנים שיכולים לצרוך את המוצרים השונים שמשווקים באתרים האלו.

משמעותן של הקריאות, מלכתחילה, היא ביסוס של תדמית יציבה, מקצועית ומלאת ידע שתשכנע את הצרכנים שעדיף לקנות מהאתר הזה ולא מהאתר האחר.

בשוק הרווי שבו אנו חיים, מלאכה זו קשה במיוחד שכן לכל מוצר ומוצר ישנם אתרים רבים שמשווקים אותו, ומטרתם של כל האתרים היא זהה – למכור את המוצר שלהם, המשמעות היא לשכנע את הצרכנים כמה שהם יכולים שהם הטובים ביותר.

 

אם כן – איך בכל זאת מצליחים לייצר האופטימיזציה הזו?

ההמלצה הראשונה שלי היא להיוועץ ולשכור את שירותיה של חברה לקידום אתרים. לאותן החברות ישנם כלים רבים שלא בהכרח יש לכל משווק ומשווק על מנת להפיץ את המוצר. ישנן טקטיקות רבות שעובדות כלפי קהלי יעד שונים, עבודה מרוכזת עם חברה יכולה להקל מאוד על התהליך.

 

בשלב הראשון : הגדירו קבוצות יעד

ככל שאתם משווקים מוצרים לצעירים, שיווק באינסטגרם ועל ידי כל מיני משפיעי דעת קהל שמשפיעים עליהם באפליקציות כמו הטיק טוק יכולות להיות המנוע העיקרי, בעוד שאם מדברים על קהל מבוגר יותר, שיווק מדויק בפייסבוק וכתבות תוכן באתרים שהם סומכים עליהם יהיה המנוע.

לכן – האסטרטגיה השיווקית לקידום האתר, נעוצה מלכתחילה בשאלה המשמעותית – למי מוכרים את המוצרים.

 

בשלב השני : צרו אתר נוח ומפתה

על מנת לעשות כן, כמובן שכדאי תמיד לזכור את קהל היעד. הצבעים של המותג ושל האתר, האופן שבו הוא מסודר, הלשוניות והמידע שהוא כולל, משתנות מאוד (ומקצה לקצה) בין צרכן לצרכן, אתר שפונה לצעירים ירצה לכלול המון תמונות באיכות גבוהה, צבעים רבים, המלצות ממשפיעי דעת קהל וכולי. בעוד שאתר שפונה לקהל מבוגר יותר, יכלול מידע על הצוות של החברה, יכלול צבעים הרבה יותר מבוססים (כחול, אפור, לבן, שחור וכדומה).

 

בשלב השלישי : קידום מדויק

לאחר שאתם יודעים מה קהל היעד ומהו האופן שבו אתם בוחרים לתייג את עצמכם, גם אם החלטתם שלא ללכת עם חברה לקידום אתרים, עליכם לייצר קידום ממומן בגוגל שמתאים בדיוק למילות החיפוש של העסקה. למשל, קידום של העסק "מסעדה אסיאתית" אינו יהיה רווחי כמו קידום "מסעדה אסיאתית טבעונית בתל אביב" – קידום כזה ימקסם את קהל הייעד שלכם.

 

בשלב הרביעי : פרסום ממומן במקומות הנכונים ביותר

בדומה למה שכתבתי קודם, הבחירה לקהל היעד וייצור של אסטרטגיה שיווקית מניבה פרסום ממומן שייעודי בדיוק לקהל היעד של המוצר. לכן, בחרו את המקומות שמתאימים בדיוק לפרסום של המוצר שלכם, אל תירו לכל הכיוונים בשלב הזה – התמקדו במקום שיכול להביא לכם מקסימום לקוחות ושבו על הנישה הזו.

 

קידום נכון

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
דרכים להצליח בקידום

מידע נוסף בנושא

החשיבות שבקידום אתרים לוקאלי

קידום אתרים הפך לאחד הדברים הכי חשובים בעולם הפרסום העסקי. הטכנולוגיה מאפשרת לנו כל הזמן לקחת את הקידום הזה עוד ועוד קדימה, וכיום כבר קיימת

5 טיפים לשיווק אתר תיירות

יש לכם אתר בתחום התיירות? הכתבה הזאת בשבילכם. תחום התיירות מתאפיין בתחרות מאתגרת, בשל ריבוי מתחרים, מה שמקשה על שיווק האתר. איך בונים אסטרטגיה נכונה