מהי היררכיה באתר וטיפים לבניית היררכייה נכונה

רוב בעלי האתרים וכן המקדמים ובוני התארים, לא חושבים בכלל על היררכיה כשהם מתכננים, בונים ומקדמים את האתר. לכן, אם הגעתם לפוסט הזה, סימן שאתם מה – 10% הבודדים שיכולים אשכרה להשתמש בהיררכיה כדי לבנות את האתר בצורה חכמה ונכונה.

חגרו חגורות, הכינו דף ועט ובואו נצא לדרך – מהי היררכיה באתר וטיפים לבניית היררכייה נכונה.

 

מהי היררכיה באתר

היררכיה באתר היא הדרך בה כלל המידע שנמצא באתר מאורגן ומוצג. כלומר, כיצד בחרתם לסדר את הפוסטים, העמודים, הקטגוריות, המוצרים והשירותים.

אלו 3 הסוגים העיקריים שתפגשו כיום באינטרנט:

  • היררכיית עמודים – האתר עושה שימוש בעמודים בלבד ולא עושה שימוש בפוסטים. כלל העמודים, מסודרים אחד מתחת לשני. במצב כזה, השירותים והעמודים החשובים ביותר נמצאים בראש ההיררכיה "דפי אב" והעמודים החשובים פחות נמצאים תחתם "דפי בן".
  • היררכית פוסטים – האתר עושה שימוש בדפי פוסטים ודפי קטגוריות. במצב כזה, הקטגורוית הראשיות יהיו הדפים והשירותים המרכזיים באתר ותחתיהם יהיו השירותים המשניים והמידע הנוסף.
  • שילוב בין עמודים לפוסטים – האתר עושה שימוש בדפים וכן שימוש בפוסטים. לרוב הקטגוריות הראשיות ריקות או רק מכילות את הפוסטים. מדובר בהיררכיה הנפוצה ביותר שתמצאו באתר. ויש המכנים אותה "חוסר היררכיה" שכן היא לא מנצלת את כל הפונציאל הקיים באתר.

עמודים באתר

 

למה היררכיה זה חשוב

רגע לפני שנצלול לאיך לבנות היררכיה, חשוב להסביר מדוע היררכיה חשובה:

  • עבור הגולשים – היררכיה נכונה מעניקה לגולשים את התמונה המלאה. בכל עמוד בו הגולש נמצא, הוא יכול לגשת בקלות לכלל השירותים והמידע הרלוונטים לו. כאשר יש היררכיה נכונה, לגולש יש חווית גלישה איכותית יותר, והוא יודע לומר באיזה אזור באתר הוא נמצא.
  • עבור האתר עצמו – אתר שבנוי בהיררכיה נכונה, יראה טוב יותר, יכיל מעטפת שלמה יותר עבור כל שירות ויסייע לאדם שאחראי להזין תכנים, לבחור בצורה נכונה וחכמה, תחת איזה עמוד או קטגוריה להכניס את התוכן החדש.
  • עבור קידום אורגני – קידום אורגני הוא אחת הסיבות העיקריות שלשמן נרצה היררכיה נכונה. בזכות היררכיה נכונה, תוכלו לממש עד הסוף את הפוטנציאל של האתר. מקדמי אתרים קוראים לזה "מיץ קידום". כשהאתר בנוי בצורה חכמה "מיץ הקידום" הילך למקומות החשובים ביותר ולא יתבזבז על עמודים לא חשובים.

 

טיפים לבניית היררכיה נכונה

להלן הטיפים שחובה להכיר על מנת לבצע היררכיה נכונה באתר

  • פירורי לחם – מדובר באחד האלמנטים החשובים ביותר בהיררכיה. בזכות פירורי לחם הן הגולש והן גוגל יודעים לומר היכן הם נמצאים ולאן הם יכולים להגיע. בזכות פירורי לחם "מיץ הקידום" יעבור לדפים הראשיים.
  • תכנון מקדים – עליכם לשבת עם דף ועט, לבחור את השירותים/ המוצרים החשובים לכם ביותר, ולהרכיב תחתם את ההיררכיה הרצויה.
  • העזרו באיש מקצוע – במידה ואתם בעלי אתר, מומלץ להעזר במקדם אתרים מנוסה שיסייע לכם לבנות היררכיה בצורה נכונה.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
איש קידום

מידע נוסף בנושא

10 כללי יסוד לקידום אורגני

אמנם קידום אתרים הוא תחום שמתפתח כל הזמן, אבל ישנם כמה כללי יסוד שפחות או יותר נשארו אותו הדבר מאז שהתחום הזה של SEO עוד

7 טיפים לעיצוב חכם של אתרי ecommerce

מי שמבין עניין בעסקים יודע שחנויות ecommerce הפכו בשנים האחרונות לשם דבר. אפשר להבין בקלות מה גרם להן להיות כל כך פופולאריות בקרב בעלי העסקים.

איך בונים אתר בלי ידע מקצועי?

אנשים נבהלים לרוב מהמחשבה לבנות אתר משלהם. חוסר בידע ובכישורים הדרושים עשוי להיראות כמו מחסום חמור. אך אל דאגה, אינכם צריכים להיבהל. בניית אתר ללא

היתרון שבסטודיו לבניית אתרים

בעזרת כלים טכנולוגיים, כמעט כל אחד יכול לבנות היום אתר. לא מעט בעלי עסקים לא מעוניינים למסור את בניית האתר לאיש מקצוע, ובונים את האתר

איך בוחרים חברה לבניית אתרים?

בניית אתר הוא תהליך מורכב, אשר דורש גם מקצועיות רבה. לכן, הבחירה בחברה לבניית אתרים, היא חלק משמעותי בתהליך. לא מקובל להחליף חברה באמצע התהליך,

הכל על בניית אתרים

אם אתם מרגישים שכל תחום בניית האתרים, הוא קצת סינית בשבילכם, הגעתם למקום הנכון. בכתבה הבאה ריכזנו את כל מה שצריך לדעת על בניית אתרים,