מה הוא אנקור?

אנקור הוא למעשה קישור לאתר אינטרנט אשר מוטמע בתוך טקסט.

שימוש באנקורים בדפי אינטרנט מאפשר ניווט קל, נוח ואינטואיטיבי בתוך דפים שונים באתר עצמו וכן גישה מהירה ופשוטה לאתרי אינטרנט אחרים. בנוסף לכך, שימוש מושכל באנקורים עשוי לסייע למשוך יותר מבקרים פוטנציאלים לאתר מסוים.

אם ברצונכם לבנות אתר אינטרנט חשוב שתכירו את האספקטים השונים שיש לקחת בחשבון בעת הטמעת אנקורים שכן לשימוש נכון באנקורים תהיה השפעה מרחיקת לכת על מידת ההצלחה או חוסר ההצלחה של האתר שלכם.

 

יצירת חווית משתמש טובה יותר בעזרת שימוש באנקורים

בין אם יש לכם אחיינים, ילדים או בניין עם ממוצע גילאים נמוך במיוחד, וודאי שמתם לב שכשנכנסים למעלית עם ילדים רבים מהם יקפצו על ההזדמנות ללחוץ על הכפתור שייקח אותכם לקומה הנכונה. למעשה, כמעט בכל גיל יש איזשהו סיפוק קטן בללחוץ על כפתור וגם כשאנו נתקלים באיזשהו קישור באתר אינטרנט האינסטינקט הראשוני שלנו יהיה ללחוץ עליו.

העיצוב המודגש של האנקורים והשינוי בצבע או רמת הדגש של הטקסט כאשר הסמן של העכבר שלנו מרחף מעליהם משפיעים עלינו ברמה לא לחלוטין מודעת. מסיבה זאת שימוש באנקורים כדי לסדר את אתר האינטרנט שלנו ולמשוך אליו משתמשים הוא כלי חיוני על מנת לייצר חווית משתמש טובה יותר.

 

שימוש באנקורים על מנת ליצור חשיפה ליותר קהל יעד פוטנציאלי

אין זה סוד שקצב הגידול של המידע באינטרנט הוא גדול למדי. כשיש כל כך הרבה דפי אינטרנט בכל כך הרבה אתרים אין זה מספיק שהאתר שלכם יכיל תוכן ברמה גבוהה או שהחברה שלכם תספק שרות מקצועי ומשתלם שכן אם אף אחד לא ימצא את האתר שהקמתם כל העבודה הקשה שלכם ירדה לטמיון.

על מנת לייצר חשיפה מקסימלית לאתר האינטרנט שלכם חשוב שתבינו כיצד מנועי חיפוש עובדים ומהם הפרמטרים השונים אשר משפיעים על המיקום של האתר שלכם ברשימת תוצאות החיפוש. אחד מאותם פרמטרים רלבנטיים הם האנקורים שמופיעים באתר שלכם שכן האלגוריתם של גוגל למשל לוקח בחשבון את האנקורים של כל אתר בעת גיבוש רשימת תוצאות החיפוש.

 

כיצד לבחור את הטקסט המתאים ביותר לאנקור

ניתן לסווג את סוגי הטקסט להכנסת אנקור לארבעה קבוצות עיקריות:

  1. שימוש ב- URL – זהו למעשה הכתובת של האתר עצמו, למשל קישור לאתר של עורכת דין יופיע כך:

https://liatfaigel-law.co.il

  1. שימוש במילות מפתח – אותם מילים וביטויים פופולריים בעת חיפוש.
  2. שימוש בשם המותג
  3. ואנקורים כללים – למשל למעבר לאתר לחצו כאן.

 

לכל סוג אנקור יתרונות וחסרונות שונים ובכדי לייצר לאתר האינטרנט שלכם את רמת החשיפה האופטימלית מומלץ מאוד לשלב את כל סוגי האנקורים באתר שלכם.

 

לסיכום

אנקורים הם מרכיב משמעותי בבניית אתר אינטרנט איכותי שישרת את המטרה שלכם נאמנה.

מסיבה זאת מומלץ להקדיש זמן ומחשבה בעת בחירת אנקורים לאתר שהקמתם ולהקפיד להתעדכן לגבי מגמות חדשות בתחום.

 

מחשב באוויר עם נתונים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סימן קישור במחשב

מידע נוסף בנושא

החשיבות שבקידום אתרים לוקאלי

קידום אתרים הפך לאחד הדברים הכי חשובים בעולם הפרסום העסקי. הטכנולוגיה מאפשרת לנו כל הזמן לקחת את הקידום הזה עוד ועוד קדימה, וכיום כבר קיימת

5 טיפים לשיווק אתר תיירות

יש לכם אתר בתחום התיירות? הכתבה הזאת בשבילכם. תחום התיירות מתאפיין בתחרות מאתגרת, בשל ריבוי מתחרים, מה שמקשה על שיווק האתר. איך בונים אסטרטגיה נכונה