מה הוא Google Ads ולמה הוא תורם

שירות הפרסום של חברת גוגל, Google Ads, הוא אחד הכלים המובילים בעולם לקידום ממומן של אתרים ברשת. הכלי עושה שימוש במנוע החיפוש המתקדם של גוגל, ומאפשר באמצעות מספר מאפיינים להציב מודעות אשר יופיעו כתוצאות חיפוש. אז איך משתמשים בכלי הזה ומה היתרונות שלו? על כך בכתבה הבאה.

 

איך Google Ads עובד?

זה אולי נשמע כמו כלי מתוחכם במיוחד אך שירות פרסום המודעות של גוגל קיבל לא מעט השראה מהמודעות הממומנות המוכרות לנו ממוצרים כמו דפי זהב. הרעיון הבסיסי הוא שאם אדם יפנה לגוגל בחיפוש אחר נושא מסוים, כמו לדוגמה השקעות בנדל״ן, יהיה ניתן להציג לו ליד תוצאות החיפוש האורגניות גם תוצאה פרסומית של השקעות נדלן בחול. בכך, גם מי שמחפש, מרוויח ממציאת תוצאות נוספות הרלוונטיות לתחום החיפוש, וגם המפרסם זוכה לחשיפה לקהל מדויק יותר אשר כבר הביע עניין בתחום. גוגל מדווחת כי 30% מכמות הקליקים שמבצעים הגולשים בשירות החיפוש הן על מודעות Google Ads.

 

איך נראית מודעת Google Ads?

הסיבה שגוגל מצליחה למשוך כל כך הרבה גולשים למודעות שהיא מציגה, היא הדמיון שהיא מייצרת בין המודעות לבין תוצאות החיפוש האורגניות. עבור המפרסם, גוגל מספקת מספר כלים המסייעים לו להגדיר בצורה הטובה ביותר את המודעה ובכך להנגיש אותה לקהל הרחב ביותר. אחד הכלים המשמעותיים ביותר הוא הדירוג שגוגל מספקת לכל מודעה. לאחר שמגדירים את תוכן המודעה, האתר אליו תוביל המודעה וכן את מילות החיפוש המתאימות, גוגל מחשבת את דירוג איכות המודעה. הדירוג מבוסס על האופן בו כתובה המודעה, איכות דף הנחיתה וכן הקשר בין שני אלו למילות החיפוש שהוגדרו. ככל שהמודעה איכותית יותר ודף הנחיתה רלוונטי יותר, כך יגדל דירוג המודעה. הדבר משפיע גם על הסכום שנדרש להוציא על מנת לפרסם את המודעה. גוגל יוצרת עבור כל מילת חיפוש מעין מרכז אשר מאפשר למי שמציע את הסכום הגדול ביותר, לזכות בחשיפה הגדולה ביותר. על מנת שלא לפגוע בחוויית הגלישה, גוגל מבצעת שקלול של סכום הפרסום עם איכות המודעה, ודואגת לדחוף מודעות איכותיות יותר, גם על חשבון מודעות פחות איכותיות.

 

לא רק בגוגלGoogle Ads ברחבי הרשת

בנוסף לפרסום בתוצאות החיפוש עצמן, גוגל מציעה למפרסמים גם אפשרות להציג את תוצאות החיפוש במגוון אתרים המציגים פרסומות מגוגל. מדובר הן על שירותים ואתרים אחרים השייכים לגוגל כמו יוטיוב, אך גם על אתרים החיצוניים לחברה ומשתמשים בשירות הפרסום של גוגל. בהצגת תוצאות מחוץ לגוגל, במה שמכונה ״רשת התוכן״, אין למפרסם יכולת לקבוע מילות חיפוש, שכן המודעה מופיעה במהלך גלישה באתר ולא במהלך חיפוש. עם זאת, גוגל מאפשרת למפרסמים לעצב מספר גרסאות של הפרסומים שלהם, ובכך קיים סיכוי רב יותר שהמודעה תופיע באתרים רלוונטיים.

גוגל אדס

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
גוגל אדס ראשית

מידע נוסף בנושא