מה היא תעודת SSL ולמה היא חשובה ל- SEO?

תעודת SSL (Secure Sockets Layer – אבטחת שכבת התעבורה ) משרתת כיום כל אתר אינטרנט במישורי האבטחה, חוויית המשתמש והדירוג בגוגל. היא זו שבעקבותיה מופיע סימן המנעול שגורם לגולשים לחוש בטוחים בגלישה בתוך האתר והיא זו שבפועל מצפינה את התעבורה הזורמת מהשרת ללקוח.

 

מדוע תעודת SSL חיונית לגלישה?

למרות שאנחנו נמצאים בעידן טכנולוגי מתקדם למדי, פריצות ובעיות אבטחה באינטרנט הן לא נושא חדש. פרצות אלו נגרמות על ידי גורמים זדוניים, שמעוניינים להשתמש במידע לסוגים שונים של צרכים, בעיקר כאלו שמסוגלים להפיק תועלת לאדם או לארגון אחר.

הגלישה בצד של הגולשים מתבצעת באופן אינטואיטיבי ושגרתי – פותחים את הדפדפן, מקלידים את שם האתר ונכנסים פנימה. לאחר מכן, מתבצעת התקשרות בין אותו דפדפן לשרת שעליו האתר עצמו מאוחסן. זוהי בדיוק הנקודה הרגישה שבה מידע עלול לזלוג החוצה ועליו יש צורך להגן באמצעות תעודת SSL.

 

כיצד מזהים אתר עם SSL?

SSL היא הצפנה ייחודית, שמעניקה "תו תקן" לתעבורת המידע המאובטחת והיא מתרחשת על ידי המתכנת של כל אתר, תוך מעבר לפרוטוקול http – זה שמופיע לפני כתובת האתר בשורת הכתובת. אם האתר מאובטח לפי תנאי הפרוטוקול, יופיע סימן מנעול ליד כתובת הדומיין.

 

הקשר בין אבטחה ו-SEO

כדי להגן על הגולשים שלהם, קבעו גוגל שאחד הקריטריונים להבטחת איכות הקידום האורגני באתרים הוא שהאתר יהיה מאובטח. לפיכך, כל אתר שלא הועבר ל-SSL פוגע בקידום האורגני שלו באופן הדרגתי, תוך כמה חודשים.

לאחר מכן, תתפרסם אצל הגולשים אזהרה מפני גלישה לאתר שאותה כולנו מכירים דרך הפקודה "חזרה לחוף מבטחים".

הנתון הזה לבדו מספיק כדי לגרום לנטישה משמעותית של גולשים באתר, מה שסולל באופן טבעי (על פי חוקי הקידום הנוספים בגוגל) את הירידה במיקומים.

ככל שהאתר ממוקם בתוצאה נמוכה יותר ובדפים שממוספרים גבוה יותר, הגולשים לא רק שלא יגיעו אליו, הם גם כלל לא ייחשפו אליו. הרי מי מאיתנו גולש באינטרנט ומוצא את עצמו מתעניין בתוצאות שנמצאות בעמוד הרביעי או החמישי?

 

אתר מאובטח = קידום אתרים מוצלח

כיום, נחשבת תעודת SSL למאסט בקרב כל מי שעוסק בקידום אתרים, אך חשוב להבין שמי שאחראי להימצאותה הוא מתכנת האתר ולא המקדם שלו. כל מקדם שתפנו אליו במטרה לקדם את האתר שלכם בגוגל, יוודא שתעודה זו קיימת ויתריע בפניכם על ההשלכות במידה ולא.

ה-SEO (הקידום האורגני) שמתבצע לאתר שלכם, אמור לשפר באופן עקבי את מעמדו של האתר ולשקף לגוגל את מהימנותו בעשרות קריטריונים.

יחד עם זאת, כל שיפור בקידום לא ישיג באתר שלכם את המטרות הנדרשות (נראות טובה, מיצוב תקין וכמובן הפקת רווחים), במצב שבו הוא נותר לא מאובטח וחשוף לגורמים זדוניים ברשת.

תוכלו להתרשם מדוגמה טובה לאתר מקודם עם תעודת SSL בכתובת – https://www.helenasimhi.co.il/

 

seo ומה שמסביבו
SEO PROCESS REPORTING WEBSITE ANALAYSIS CLIENT REQUIREMENTS KEYWORD RESEARCH CONTENT WRITING WEBSITE OPTIMIZATION SEO SUBMISSION LINK BUILDING

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כתובת אינטרנט מאובטחת

מידע נוסף בנושא

החשיבות שבקידום אתרים לוקאלי

קידום אתרים הפך לאחד הדברים הכי חשובים בעולם הפרסום העסקי. הטכנולוגיה מאפשרת לנו כל הזמן לקחת את הקידום הזה עוד ועוד קדימה, וכיום כבר קיימת

5 טיפים לשיווק אתר תיירות

יש לכם אתר בתחום התיירות? הכתבה הזאת בשבילכם. תחום התיירות מתאפיין בתחרות מאתגרת, בשל ריבוי מתחרים, מה שמקשה על שיווק האתר. איך בונים אסטרטגיה נכונה