מה היתרונות במערכת אנטי ספאם

מערכת אנטי ספאם היא מערכת אשר חוסמת הגעה של ספאם, כלומר דואר זבל, אל מחשבי הארגון ואל תיבות המייל של העובדים בו. באמצעות מגוון רחב של פרמטרים, המערכת מנתחת כל מייל וקובעת האם מדובר במייל חיוני או בזבל. מה היתרונות של מערכת אנטי ספאם עבור עסקים? על כך בכתבה הבאה.

 

איך עובדת מערכת אנטי ספאם?

מערכת אנטי ספאם או מערכת סינון דואר זבל בעצם מתפקדת כשער הראשון של כל המיילים אשר נשלחים אל העובדים בארגון. באמצעות פרמטרים שונים כמו כתובת השולח, תוכן המייל, דפוסי השליחה וכן אמצעים מתקדמים כמו זיהוי טקסט בתוך תמונה או זיהוי של לינקים חשודים, יודעת המערכת להגדיר האם מדובר במייל אותנטי, או שמא בדואר זבל המופץ בתפוצה רחבה. מרבית המערכות הן פשוטות להתקנה, וכן מאפשרות שליטה בפרמטרים השונים על מנת לדייק את פעולת המערכת עבור הארגון. יחד עם מחשוב ענן לעסקים מערכת אנטי ספאם מהווה חלק מחבילת פתרונות מחשוב קריטיים עבור כל בעל עסק.

 

הגנה מפני וירוסים

אחד היתרונות הנסתרים אך המשמעותיים של מערכת אנטי ספאם היא הגנה מפני וירוסים. אמנם לא מדובר במערכת אשר ממותגת כאנטי וירוס והיא אכן לא מבצעת סריקות במחשבי הארגון, אך כיום, לא מעט מהווירוסים מגיעים אל מחשבים ארגוניים באמצעות מיילים מפוקפקים. מיילים אשר מתחזים לפרסומות או הצעות עסקיות כוללים לא פעם לינק או תמונה אשר מכילים בתוכם קוד זדוני. כך, ברגע שהעובד התמים לוחץ על הפרסום במייל, הוא בעצם מוריד את הנוזקה למחשב שלו, ומסכן לא רק את עצמו אלא את כלל מערכת המחשוב הארגונית. מערכת אנטי ספאם מצמצמת משמעותית את הסיכוי להיתקל במייל בעל כוונות זדוניות, ובכך שומרת על אבטחת המידע בארגון.

 

חיסכון בזמן יקר

עוד יתרון חשוב של מערכת אנטי ספאם הוא חיסכון בזמן עבודה של עובדים רבים. היום ברשת, כ-85 אחוזים מהמיילים הנשלחים הם דואר זבל. כלומר רוב המיילים שעובד מקבל בעסק ללא מערכת אנטי ספאם הם בעצם דואר זבל, שעליו לקרוא ולסנן על מנת למצוא את המיילים החשובים להמשך עבודתו. מדובר במטלה אשר גוזלת זמן יקר, ויותר מכך, היא גוזלת אותו בנפרד עבור כל עובד בחברה עם כתובת מייל. מערכת אנטי ספאם מסננת את כל המיילים האלו באופן מרוכז, ובכך מאפשרת לעובדים להתעסק רק במה שחשוב.

 

שיפור פעולת המערכות העסקיות

עוד נזק שנגרם מקבלה של דואר זבל רב הוא עומס על המערכת העסקיות. שרתי החברה אשר נדרשים להעביר לא מעט תוכן חסר משמעות וערך לעבודה, לא מעט פעמים גם כזה אשר כולל תמונות ולכן גם משקלו רב, קורסים בסופו של דבר תחת העומס. בנוסף, במקרים בהם עובד נמצא בחופשה או פוטר אך כתובת המייל שלו עדיין זמינה, דואר זבל יוצר חסימה של התיבה, מונע קבלה של דואר בעל ערך, וכן מעמיס על המערכת בהודעות שגיאה רבות.

אנטי ספאם

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחשב

מידע נוסף בנושא