מה זה אסון DR – ואיך העסק שלך יכול להתאושש ממנו בקלות

לכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה, כך גם הקמת עסק שמושתת על מחשוב. מצד אחד זה מאוד נוח, נגיש, מתקדם, ובעל פונקציות רחבות. מצד שני, כמו דברים רבים בחיים קיים בתחום המחשוב סיכונים ואסונות. אך אל דאגה, ניתן להתגבר עליהם.

באיזה אסון מדובר?

מדובר על מצב בו קרתה תאונה – ממתקפת סייבר ועד אסון טבע, וכתוצאה מכך יש השבתה של תשתית העסק שלך והנתונים עלולים להיאבד. ככל שחברה גדולה יותר, היא בדרך כלל מכילה יותר מידע – פרטי לקוחות, פרטי עובדים, מידע של כרטיסי אשראי ועוד. חשוב לדעת שגם חברות שמאבטחות את הנתונים שלהן, לא חסינות לגמרי מהסיכון לאבד אותו. אלו נתונים שאובדנם עלול לגרום לתוצאות הרסניות לעסק.

 

מה אפשר לעשות?

אנו מציעים לכם להתכונן לאסון מבעוד מועד, ולהקדים תרופה למכה. ראש ממשלה טוב מתכונן לאסונות, ומכין גיבויים לשעת הצורך כדי להבטיח את ביטחון האזרחים, במקרה בו חלילה יקרה משהו שיערער את יציבות המדינה. כך גם בעל עסק – צריך לדאוג לעסק שלו ולכל הנתונים הכלולים. כיום, ישנה אפשרות לבצע גיבוי בענן לעסקים. כך תוכלו להבטיח שהנתונים שלכם יישמרו ברמת אבטחה גבוהה מאוד.

 

התאוששות מאסון

זוהי אופציה נוספת הכוללת אפשרויות שחזור נתונים שגיבית. בעצם כאשר אתה משתמש בשירותים הללו, הנתונים שלך שמורים בפלטפורמה נפרדת ובטוחה, ולאחר גמור האסון הם יחזרו אליך. בשירות של התאוששות מאסון, מספקים לך תשתית להמשכיות העסק, ודואגים לכך שהעסק שלך יחזור לקדמותו במהרה.

 

מניעת אסון

תוכניות התאוששות מאסון כוללות אסטרטגיות שונות. החשובה והעיקרית מבניהן היא אסטרטגיה למניעת אסונות. כיוון, שבמקום לכבות את שריפות האסון, ניתן באמצעותה למנוע מהאסון להתרחש לכתחילה. מניעת האסון כוללת שלושה חלקים עיקריים:

  1. גיבוי נתונים במקום בטוח וחיצוני לאתר שלך, כך שאם האתר יינזק תוכל לשחזר אותם במהירות ובקלות. ניתן לגבות בעזרת קלטות מגנטיות או באמצעים דיגיטליים.
  2. שימוש בתוכנות מאובטחות לניהול מסמכים הכוללים חומות אש, ומערכות אבטחה ובקרה.
  3. הגנה על האחסון מפני נזקים סביבתיים, בעזרת מערכות לכיבוי אש וויסות טמפרטורה ולחות.

 

כמה זה יעלה לי?

המחיר מורכב מעלות אחסון הנתונים ודאגה תמידית לכך שיהיה אפשר לשחזר אותם במידת הצורך. לכן, המחיר לחודש משתנה ומושפע באופן ישיר בעיקר מגודל העסק, מספר הנתונים לגיבוי ושחזור וכן סוג הנתונים. עם זאת, יש לציין כי פעמים רבות מחיר זה משתלם לעומת המחיר אותו תאלץ לשלם אם נתוניך יאבדו. שמירה עליהם, תשמור גם על המוניטין ועתיד העסק שלך.

 

לסיכום

אין מחיר למוניטין של בעל עסק, הנתונים של העסק שלך יקרים ונמצאים בסכנה כאשר הם אינם מאובטחים. לצערנו, ישנם מקרים שיכולים להעמיד את הנתונים הללו בסכנה ולהיאבד. לשם כך, ישנם פתרונות הכוללים גיבוי לכתחילה, ותוכניות התאוששות בדיעבד. בהצלחה רבה!

בנק

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
בנק ראשית

מידע נוסף בנושא

אבטחת מידע לעסק – למה זה חשוב

כיום, רבים מהעסקים הם עסקים ממוחשבים. כלומר, עסקים בהם רוב המידע, אם לא כולו, מנוהל בצורה אלקטרונית על ידי מחשב. בעבר, המידע הזה היה מנוהל

המדריך המלא ליישום אינטגרציה בחברה

מהי אינטגרציה עסקים רבים בעולם המודרני, מבוססים על מערכות מחשוב ומידע מורכבות, קולטים ופולטים מידע בקביעות, ומנהלים ומתנהלים במקביל במגוון שדות מקצועיים. לדוגמה, חברת ההזמנות