מערכת ניהול מחסנים- WMS warehouse management system

WMS הוא מונח כולל לתוכנות בהן משתמשים במחסנים ברחבי העולם על מנת לנהל את הסחורה, הארגון, ההפצה והייצור.

בחירת מערכת ניהול מתאימה יכולה לשנות משמעותית את התנהלות המחסון עבור הארגון המנהל אותה ולהשפיע באופן ישיר על הרווחים .

איך בוחרים? למה זה חשוב? במאמר לפניך .

 

מה עושות תוכנות WMS?

תוכנות WMS הן  תוכנות לוגיסטיות מתקדמות לניהול מחסנים שמסוגלות לייצר תוכנית עבודה ייחודיות לפי צורך ומטרה.

עיקר השימוש בתוכנה הוא ניהול הסחורה במחסן, אופן אחסונה, שיטת התיעוד, הסימון, ספירת המלאי ומעקב אחר תהליכי הייצור, האחסון וההפצה.

 

למה אני צריך תוכנה שתנהל לי את המחסן?

תוכנות WMS מתאימות לכל מחסן מכל סוג מאחר והן מאפשרות מגוון שיטות ותהליכים ועוזרות להתנהל בצורה היעילה ביותר עבור כל מחסן באשר הוא.

רוב המנהלים מוצאים את עצמם חסרי אונים לגבי תהליכים לוגיסטיים מורכבים ומתקשים לייצר מערך מסודר ומהוקצע כשמנסים לנהל את המחסן.

התוכנה מאפשרת למנהל להגדיר מראש את הצרכים והרצונות שלו ולייצר תיעוד, סדר ובקרה על כל המתרחש במחסן.

 

מה התוכנה עושה?

במטענים – התוכנה מאפשרת להגדיר את אופן תיעוד הסחורה, יצירת ברקודים ייחודיים, תיעוד מידות המכולה, הארגז בו מגיעה הסחורה, ספירת הסחורה במטען ומתן מספרים סידוריים.

תהליכי פיזור וסידור המוצרים – התוכנה מאפשרת למפות את הסחורה לפי תחומים או מחלקות ולהגדיר מיקומים ספציפיים לפיזור, אחסון או הפצה בתוך המחסן.

מעקב אחר המלאי – התוכנה מאפשרת מעקב מתמיד אחר המלאי הנוכחי במחסן, לייצר השוואה בין מחסנים, למפות חוסרים, צרכים או שינויים נדרשים.

ניהול כוח אדם – התוכנה מאפשרת למפות משאבי כוח אדם על פי שלל קטגוריות, תפוקה, קבוצות עבודה, מדדי ביצוע, הרשאות ועוד.

 

איך בוחרים נכון?

מאחר וכל עסק הוא בעל צרכים שונים חשוב מאוד לבחור תוכנה שתתאים ספציפית למחסן הרלוונטי. חשוב להבין מה הם הצרכים ולמפות אותם מראש על מנת לקבל החלטה מושכלת ולא מבוססת מחיר או זמן. בנוסף, חשוב להשקיע בזמן הטמעה ראוי של התוכנה במחסן, הדרכת העובדים לגבי השימוש בתוכנה וביצוע בדיקות נסיון מקדימות עם הנתונים האמיתיים של המחסן הרלוונטי על מנת לוודא שהתוכנה אכן מתאימה לצרכים בשטח.  ניתן לקבל ייעוץ חיצוני מגורם שלישי ניטרלי לגבי תהליכי הטמעת התוכנה, זאת גם על מנת לוודא שישנה התאמה נכונה ומיטבית.

 

למה זה כדאי לי?

שימוש בתוכנות לניהול מחסן יכולות לשפר משמעותית את ההתנהלות היומיומית של המחסן, הגדלת התפוקה, הערכה מדויקת של ההוצאות וההכנסות, תיעוד מדויק של המלאי בכל עת, עמידה ביעדים חדשים והגברת היעילות והנכונות של העובדים במחסן להגיע לעבודה!

סחורות מסודרות

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שורה בתוך מחסן

מידע נוסף בנושא

5 מקצועות שניתן ללמוד מרחוק

עולם חדש נפתח בפנינו בעידן הטכנולוגיה והוא – למידה מרחוק. מה בעצם יתרונות הלמידה מרחוק? בראש ובראשונה, למידה מרחוק מאפשרת לכם גמישות! גמישות במקום ולפעמים

מה זה לימודי NLP ולמי זה מתאים?

לאחרונה אנחנו שומעים הרבה על NLP. אנשים רבים לומדים על הנושא. אנשים שעוסקים בנושא מספרים על שינויי חיים מעמיקים וטובים בזמן קצר יחסית. מטפלים שנעזרים

6 מוצרי הרבלייף שניתן לקנות אונליין

המוצרים של הרבלייף תופסים תאוצה בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים. מעבר להרזיה, מדובר על מוצרים בריאים המכילים חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים