מתי כדאי להוסיף פוליסת חיסכון  לתיק ההשקעות שלכם

פוליסת חיסכון היא מוצר של חברות הביטוח אשר לרוב מיועדת לחיסכון לטווח בינוני. למרות השם פוליסה למעשה מדובר על כלי לחיסכון והשקעה ללא רכיבים ביטוחיים. פוליסת חיסכון היא מכשיר השקעה בשוק ההון בו הלקוח בוחר את מסלול השקעה ואת רמת הסיכון המתאימה לצרכיו. במאמר זה נרחיב לגבי המאפיינים של הפוליסה וננסה לענות על השאלה מתי כדאי להוסיף אותה לתיק ההשקעות.

 

עמלות נמוכות

העמלות של דמי הניהול על פוליסת חיסכון נקבעות על פי כל פוליסה  והן לרוב נמוכות באופן משמעותי ממוצרי חיסכון דומים. בשונה ממרכיבים אחרים בתיק השקעות מנוהל, אין על פוליסת חיסכון דמי משמרת, דמי ניהול ישירים או עמלת מכירה וקנייה ולכן מדובר במוצר פיננסי חסכוני במיוחד ואת הכסף הנזיל ניתן למשוך בכל עת. להרחבה נוספת ראו כאן על בסט אינווסט הכשרה.

 

תשואות גבוהות

כסף הנחסך במסגרת פוליסת חיסכון ניתן להעברה מפוליסה אחת לפוליסה אחרת ללא אירוע מס למרות שהכסף עובר בין גופים פיננסים שונים. החיוב בתשלום מס רווח הון אינו חל כל עוד לא פודים את הפוליסה. האפקט של ריבית דה ריבית מועצם עקב דחיית המס דבר שהופך את התשואות על הפוליסה לגבוהות במיוחד והדבר מועצם גם בגלל דמי הניהול הנמוכים.

 

פיזור השקעות

בפוליסת חיסכון ניתן לפזר את ההשקעה גם על נכסים מחוץ לשוק ההון כגון, נדל"ן מניב. מכיוון שההשקעות של כל פוליסת חיסכון מחולקת יחד עם חסכונות של משקיעים רבים נוספים, הדבר מאפשר פיזור רחב של ההשקעה  והסיכון להפסד הינו קטן יותר. לרמת ההפחתה ברמת הסיכון התשואות של פוליסות חיסכון גבוהות יותר בדרך כלל, בהשוואה למוצרים דומים בטווח הארוך.

 

הפקדות גמישות

סכומי הפקדה בפוליסת חיסכון גמישים ובמקרים רבים לאחר הפקדת סכום פתיחה מינימלי ניתן לבצע הפקדות בהתאם ליתרה הפנויה לחוסך בכל חודש. האפשרות להפקדה במועדים לא קבועים ומבלי  להתחייב על מספר תשלומים או על סכומם מהווה פתרון יעיל לרבים עם הוצאות משתנות. הדבר מאפשר לבצע חיסכון משמעותי לאורך זמן ולעבות את תיק ההשקעות.

 

משיכה חלקית או מלאה

הכסף הנצבר אינו כלוא בהשוואה למוצרי חיסכון אחרים. בדרך כלל לאחר שצברתם סכום משמעותי בפוליסה, תוכלו לבצע ממנה משיכה חופשית ללא הגבלה. ישנה גם אפשרות למשוך סכום חודשי קבוע מהכספים הצבורים בפוליסת חיסכון דבר שיכול להפוך אותה למכשיר פנסיוני יעיל לשם הפקת קצבת גמלאות ויצירת הכנסה נוספת לאחר גיל הפרישה.

 

השקעה טובה בטווח הארוך

לסיכום הנושא, כדאי להוסיף פוליסת חיסכון לתיק ההשקעות במידה ואתם מחפשים אפיק חיסכון והשקעה עם תשואות גבוהות, דמי ניהול נמוכים וגמישות בהפקדה ובמשיכה. כפי שציינו במאמר פוליסת חיסכון למרות שהיא מנוהלת על ידי חברות הביטוח היא מוצר השקעה ולא מוצר ביטוח והיא מאפשרת לחוסכים להשיג תשואות גבוהות, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

תיק השקעות

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תיק השקעות

מידע נוסף בנושא

למה חשוב להשקיע בשיווק של העסק שלך?

בעולם העסקי התחרותי של היום, עסקים קטנים וגדולים כאחד חייבים להשקיע בשיווק יעיל כדי להצליח. שיווק מוצלח יכול להביא לידים חדשים, להגדיל את המכירות ולבנות

כיצד נבדל את עצמנו מהמתחרים

האם אי פעם חוויתם תקלה מתסכלת במחשב וקיוויתם שתוכלו לפתור את הבעיה בעצמכם? תארו לעצמכם את הזמן והכסף שהייתם יכולים לחסוך אם הייתם יכולים לפתור

מדוע הפרסום שלך בדיגיטל לא עובד?

פרסום בדיגיטל כיום מהווה בפועל עמוד יסוד להצלחה עסקית. שימוש נכון בו יכול להוביל עסק  להצלחה קבועה, בעוד שמנגד, שימוש פזיז ולא מכוון בו יכול