מתן דוח תנועה

בשנים האחרונות מתן דוחות התנועה רק עולה במסגרת המאבקים של הרשויות בתאונות הדרכים. לעיתים עולה החשש שחלק שהדוחות שניתנו לא אמורים היו להינתן.

במצב כזה, לא חייבים לשלם במיידית אלא ניתן לערער על מתן הדוח. בשנים האחרונות הליכי הערעור נהפכים לנוחים יותר ויותר ואף ניתן להגיש את בקשת הערעור או הבקשה להישפט אונליין.

בכלליות, ישנם שני סוגי דוחות תנועה, הדוח שמכיל קנס ודוח שכולל הזמנה לבית משפט. ישנה אפשרות לערער על כל אחד מסוגי הדוחות הללו, אולם, ההליכים שונים. במאמר זה אתמקד בסוג הראשון של הדוחות בלבד, דוחות תנועה הכוללים קנס.

 

בקשה לביטול דוח שמכיל קנס

לפי החוק יש להגיש את הערעור על דוח תנועה שמכיל קנס תוך שלושים ימים מעת קבלת הקנס. יש לצרף לבקשה מספר מסמכים, ביניהם, צילום הדוח וכל מסמך שכולל אישור וחיזוק של הטענות שיכולות להוביל לביטול הדוח.

ניתן להגיש בקשה לביטול דוח מסוג זה בקלות דרך אתר האינטרנט הממשלתי. במידה ויחליטו הרשויות שלא לקבל את הבקשה ויעבור תאריך התשלום הנקוב, יהיה לשלם תוספת של פיגור.

כמו כן, ניתן לערער על החלטה זו לבית המשפט עד שלושים ימים מעת קבלת הודעת הדחייה לבקשת ביטול הקנס. גם את הבקשה להישפט ניתן להגיש באופן אינטרנטי.

מומלץ להיוועץ בעורך דין תעבורה ערן עקראווי שבקיא בהליכים מסוג זה לפני הפנייה לבית המשפט, על מנת לבדוק את הסיכויים לניצחון ואת השתלמות הפנייה להליכים שיפוטיים.

 

בקשה להישפט מלכתחילה

אפשרות אחרת היא לערער על מתן הדוח לבית המשפט מן הרגע הראשון. במידה ובוחרים באופציה כזו, אין לשלם את הקנס או להגיש פנייה לבטלו. יש להגיש את הערעור לשולחן בית המשפט עד תשעים יום מעת מתן הקנס.

הגשת הבקשה להישפט, יכולה להיעשות באופן מקוון גם כן. אל הבקשה יש לצרף את הספח שמוצמד לדוח או לחילופין לצייו את מספר תעודת הזהות, המספר הנקוב בראש הדוח ואת הכתובת המעודכנת ביותר של המערער.

הבחירה באפשרות זו כוללת עבודה צמודה עם עורך דין לענייני תעבורה מן הרגע הראשון. על אף שלכאורה ניתן להגיש בקשה זו ללא עורך דין, הבחירה לפנות להליכים שיפוטיים משמעה היכרות עם החוק, תקדימים ועם השפה המשפטית.

רוב המקרים בהם בוחרים אנשים לייצג עצמם בבית המשפט, ללא ליווי של עורך דין, בקשתם נדחית והם צריכים לשלם סכומים גדולים, מלבד הקנס, על הטרדת המערכת השיפוטית והזמן היקר שנגזל ממנה.

 

חשוב לזכור

הגשת הערעור יכולה להיות הליך יקר ותוצאותיו עלולות להיות יקרות אף יותר. לכן, כאשר מגישים את הבקשה יש להיות בטוחים כי הטענות באשר לביטול חזקות. בכדי לעשות כן, מומלץ בחום להיוועץ בעורך דין מומחה שיסייע בהערכות מסוגים אלו.

 

משטרה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ספים ופטיש

מידע נוסף בנושא

מה זה לימודי NLP ולמי זה מתאים?

לאחרונה אנחנו שומעים הרבה על NLP. אנשים רבים לומדים על הנושא. אנשים שעוסקים בנושא מספרים על שינויי חיים מעמיקים וטובים בזמן קצר יחסית. מטפלים שנעזרים

6 מוצרי הרבלייף שניתן לקנות אונליין

המוצרים של הרבלייף תופסים תאוצה בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים. מעבר להרזיה, מדובר על מוצרים בריאים המכילים חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים