נסיעה מהירה למקדם המתחיל: ההבדל שבין קידום אורגני לממומן

העולם מתקדם במהירות, והיום רבים מבינים שכדי להגיע לחשיפה לקהלים גדולים, עליהם לייצר נוכחות דיגיטלית חזקה ולפעול כדי לקדם אותה. הכלים המובילים העומדים היום לרשות המקדמים הם קידום אורגני וקידום ממומן.

היכרות עם כלים אלו, הבנת ההבדל ביניהם ושימוש נכון בהם, יכולים להזניק את העסק שלכם קדימה. אז מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן? על כך בכתבה הבאה.

 

קידום אתרים – מאיפה מתחילים?

ראשית, חשוב להבין על מה אנחנו מדברים כשאנחנו דנים בקידום אתרים.

היום, מרבית האנשים נחשפים לאתרים או עסקים חדשים דרך חיפוש בגוגל או פרסום שמופיע באתרים בהם גולשים. קידום אתרים מתייחס בעיקר ליכולת להבליט את האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, בין אם באופן טבעי (אורגני) או באופן ממומן (בתשלום עבור הצגת האתר).

שתי הטכניקות מסוגלות להגדיל את החשיפה של האתר, אך הן דורשות פעולות שונות, ומרבית בעלי האתרים לא מסוגלים להשקיע תקציב רב בשני האפיקים ולכן מעדיפים לבחור אפיק אחד. אז אם גם אתה נהג חדש בתחום הקידום, הנה קצת תיאוריה בשבילך.

 

קידום אורגני – צמיחה איטית וטבעית

אלגוריתם החיפוש של גוגל הוא מורכב במיוחד.

מדובר באלגוריתם המשקלל מגוון רחב של גורמים ומאפיינים, על מנת להציג עבור המחפש את התוצאה המתאימה ביותר. הרי לכל מילה שנחפש בגוגל יש מיליוני אזכורים בדפי אינטרנט שונים ברחבי הרשת, וגוגל צריכה לדוג מתוכם את הדפים הרלוונטיים ביותר.

על כן, אלגוריתם החיפוש של גוגל מנסה לאבחן את האתר האיכותי ביותר, כאשר שניים מהפרמטרים המכריעים ביותר לדירוג האיכות הם כמות התוכן באתר והרלוונטיות שלו למילת החיפוש, וכן כמות הדפים המקשרים לאותו אתר.

האלגוריתם בעצם מניח, שאם מדובר באתר בעל תוכן רב שהרבה אתרים אחרים מקשרים אליו, סביר להניח שהאתר מספק תשובה טובה לחיפוש שהוזן.

על כן, קידום אורגני עוסק בעיקר בהגדלת נפח התכנים באתר, העלאה של כתבות איכותיות עם מגוון מילות חיפוש רלוונטיות, וכן השגת קישורים לאתר ממגוון של אתרי תוכן אחרים. מדובר בתהליך ארוך שלוקח זמן רב לבצע, אך התוצאות בו לרוב מוכיחות את עצמן, והאתר יכול להישאר זמן רב בתוצאות החיפוש הראשונות.

 

קידום ממומן – מהר ועכשיו

בניגוד לקידום אורגני, בקידום ממומן בעל האתר פשוט משלם לגוגל על מנת שהאתר יוצג בתוצאות הראשונות (תוצאות אלו מופיעות עם תיוג של מודעה).

התהליך לא דורש בנייה של אתר מורכב והזנת תכנים, אך כן דורש מחקר מעמיק של מילות חיפוש מתאימות, עיצוב וחידוד של מודעות מתאימות, וכן השקעה כספית לא קטנה אם מדובר בתחום בו מפרסמים רבים מתחרים על אותו ביטוי.

היתרון העיקרי הוא שבאמצעות קידום ממומן ניתן להגיע לקהלים במהירות.  החיסרון הוא שברגע שמפסיקים לשלם על הקידום – האתר נעלם כליל מדף התוצאות.

 

קידום באתר אינטרנט

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כסף בעד שיווק

מידע נוסף בנושא

החשיבות שבקידום אתרים לוקאלי

קידום אתרים הפך לאחד הדברים הכי חשובים בעולם הפרסום העסקי. הטכנולוגיה מאפשרת לנו כל הזמן לקחת את הקידום הזה עוד ועוד קדימה, וכיום כבר קיימת

5 טיפים לשיווק אתר תיירות

יש לכם אתר בתחום התיירות? הכתבה הזאת בשבילכם. תחום התיירות מתאפיין בתחרות מאתגרת, בשל ריבוי מתחרים, מה שמקשה על שיווק האתר. איך בונים אסטרטגיה נכונה