קידום אתרים אורגני – מה זה, ממה הוא מורכב, והאם זה מתאים לעסק שלי

לא מעטים הם הכלים בהם נוכל להשתמש על מנת להגדיל את החשיפה של בית העסק שלנו ברשת.

הכלים המוכרים בהם נשתמש הם לרוב רשתות חברתיות ואתר אינטרנט מתקדם ומקצועי – שני כלים אלו, כידוע, מצריכים זמן רב של עבודה, השקעה, ומחשבה יצירתית.

לעומת זאת קידום אתרים אורגני הינה אופציה נוספת, ולא בהכרח חליפית, לקידום העסק וזו תאפשר לכם לייצר את ההד הרצוי ובאופן יותר פסיבי מצדכם,

מה שיפנה לכם את הזמן הנדרש להשקיע בעסק עצמו במקום רק לקדם אותו.

 

קודם כל, מה זה קידום אתרים?

מטרת קידום אתרים היא לגרום לאתר העסק שלכם להיות בין הראשונים שמופיעים בעת חיפוש באתרים כמו גוגל, היות וכידוע, ואף על פי הניסיון האישי שלכם, לרוב לא נמשיך בעמוד תוצאות החיפוש אל מעבר לעמוד הראשון. ישנן מספר דרכים לקדם אתרים כגון קידום ממומן, ניהול מוניטין, וקידום אורגני.

 

מה זה קידום אתרים אורגני?

מה זה קידום אתרים אורגני? קידום אתרים אורגני גם מוכר בשמו הבינלאומי SEO (Search Engine Optimization), הינו תהליך שמטרתו להעלות את הדירוג של האתר שלכם בתוצאות החיפוש במסגרת מנועי החיפוש. ישנם מספר מנועי חיפוש הקיימים ברשת וידוע לנו כיום כי 97% אחוז מהאוכלוסייה הארץ משתמשת במנוע החיפוש של גוגל המוכר היטב לכולנו. חברת גוגל מפתחת במהלך השנים אלגוריתמים שונים שמטרתם להציג בפנינו, בתוצאות החיפוש, את האתרים בעלי המידע הרלוונטי ביותר לנו וזאת בהתאם למילות החיפוש בהן נשתמש. ואם כן, על מנת שבית העסק שלנו יוכל להיות בראש התוצאות הללו, נוכל לעשות שלוש פעולות הנמצאות תחת המטרייה בשם קידום אתרים אורגני.

 

האם אני צריך לעשות פעולות אלו?

כמו שאמרנו תהליך קידום אתרים אורגני יכול להוות דרך השקעה פסיבית עבור העסק שלך וזאת במידה ותבחר לשכור את שירותיו של מומחה בתחום על מנת שהוא ייבצע את התהליך למענך. התהליך שיתבצע יתחלק לשלושה חלקים עיקריים:

אופטימיזציה:

בעיקרה מדובר בהליך טכני בו המומחה יבצע התאמה של האתר שלכם לדרישות הטכניות הקיימות בשביל לקדם את האתר במנוע החיפוש, טרם ההתעסקות בכל הקשור לתוכן עצמו. היות והדרישות משתנות על ידי מנועי החיפוש, האופטימיזציה הינה בהתאם הליך מתמשך. אלמנטים הכלולים בתהליך יכולים להיות: התאמת העמודים לדרישות של גוגל, שינויים בקוד האתר, פורמט של התמונות המופיעות באתר, מהירות העלייה של האתר, ועוד רבים אחרים.

 

תוכן:

ניתן לשאול את עצמנו, איך גוגל יודעת לגרום למנוע החיפוש שלה לזהות אלמנטים שהם לא רק טכניים, אלא שגם קשורים בתוכן עצמו? ובכן, היא אכן פיתחה את היכולת הזו ולכן חשוב לנו במסגרת קידום אתרים אורגני להתמקד לא רק בצד הטכני אלא גם בתוכן שאנו מציגים לגולשים. זה חשוב, לא רק כי זה יקדם את האתר שלנו במנוע החיפוש, אלא גם הגולשים שלנו יראו לנכון לחזור לאתר כל פעם על מנת לצרוך את התוכן שיש לנו להציע וזאת במידה והוא איכותי. בימינו תוכן איכותי הפך להיות דרישה שכיחה והגולש הממוצע לא מסתפק בפחות מכך. כיום חברות המציעות שירותי קידום אתרים לרוב יעסיקו כותבי תוכן המתמצאים במגוון רב של תחומים על מנת לספק לכם את התוכן הנ"ל.

 

קישורים:

אלמנט זה משמעו כי קישורים לאתר שלך יופיעו באתרים אחרים ובמסגרות שונות בתוכם, דבר אשר יעזור לבנות מוניטין לאתר שלך היות ואחרים "סומכים" מספיק עליך על מנת להפנות אליך את הגולשים שלהם. היות ולגוגל יש מנגנון לזיהוי קישורים תקינים לעומת אלו שהם ספאם, הופך אלמנט זה להיות חשוב ביותר וכמעט ולא ניתן לבצע קידום אתרים אורגני ללא הכללת קישורים. בתחום זה חשוב לדאוג שהאתרים בהם אנחנו מפרסמים את הקישורים הם איכותיים גם כן, ושהיינו רוצים להיות מקושרים עמם. כמו כן, חשובה כאן העבודה הטכנית על קישורים תקינים שלא יזוהו כספאם על ידי גוגל.

 

יתרונות נוספים:

כפי שמשתמע משמו, הקידום הוא אורגני – זאת אומרת, טבעי. לעומת קידום ממומן, קידום אורגני אורך אמנם זמן אך קהילת העוקבים והגולשים שאתה צובר לעצמך דרך תהליך זה היא יותר טבעית וסביר כי תהיה יותר מתמשכת ונאמנה לתוכן שלכם היות ואתם לא משלמים באופן פעיל על קידום התוכן  הנ"ל בכל פעם. היות ומדובר בהליך שלוקח זמן, אך לא דורש כל פעם קמפיין ממומן, מדובר על חיסכון לטווח ארוך שכאמור אמנם לוקח זמן אך יכול לבנות אמון בינך לבין הגולש במידת השקעה כספית נמוכה יותר.

 

אז כמה זה יכול לעלות?

מחיר הקידום יכול להשתנות בהתאם לפרמטרים שציינו קודם לכן והם: כמה עמודים באתר צריכים לעבור אופטימיזציה, האם יש לך צורך בשירותי כתיבת תוכן עבור האתר ובאיזו כמות מדובר, כמות הקישורים והעבודה הנדרשת להקמתם, בנוסף לזמן הכללי וכוח העבודה הנדרש על מנת לבצע את כל ההליכים הללו לאורך זמן, כדרוש. לרוב המחיר ינוע בין 2000 ₪ ועד 5000 ₪.

לסיכום, אמנם קידום ממומן נראה כמו השקעה כספית משתלמת היות ואנו רואים את תוצאותיה כמעט באופן מידי. יחד עם זאת חשוב לזכור כי ברגע שנפסיק לממן את הקידום, כך גם סביר שיפסיקו להגיע אלינו הגולשים. לעומת זאת, קידום אתרים אורגני הוא הליך שאמנם לוקח זמן והתוצאות נראות לעין בשלב מאוחר יותר, אך טווח ההשפעה וההצלחה של ההליך הן ארוכות בהרבה יותר מזה של קידום ממומן. זאת היות ואנו בונים כאן על ידי הליך ממושך, ומותאם במיוחד, קהל גולשים ומתעניינים שרק הולך וגדל ואף מרבה עצמו, כאמור, באופן טבעי.

 

איש דיגיטל

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סטטיסטיקה

מידע נוסף בנושא

החשיבות שבקידום אתרים לוקאלי

קידום אתרים הפך לאחד הדברים הכי חשובים בעולם הפרסום העסקי. הטכנולוגיה מאפשרת לנו כל הזמן לקחת את הקידום הזה עוד ועוד קדימה, וכיום כבר קיימת

5 טיפים לשיווק אתר תיירות

יש לכם אתר בתחום התיירות? הכתבה הזאת בשבילכם. תחום התיירות מתאפיין בתחרות מאתגרת, בשל ריבוי מתחרים, מה שמקשה על שיווק האתר. איך בונים אסטרטגיה נכונה

מה ההבדל בין קידום לניהול אתרים?

ההבדל בין קידום לניהול אתרים הוא, שמקדם האתר מעוניין ביצירת תנועה רבה לתוך האתר, ואילו מנהל האתר אחראי על כל מה שקורה באתר, לאחר שהגולשים