בניית אתר אינטרנט לעסק, היא פעולה שדורשת תכנון מדוקדק בטרם הפעלת האתר והפיכתו לזמין לגלישה על ידי משתמשי האינטרנט.
תכנון מוקדם ומחשבה מעמיקה בסיוע אנשי מקצוע בתחום בניית האתרים, תיצור חוויית משתמש חיובית החל מהגולש הראשון ותסייע רבות במיצוב הפופולריות של האתר לאורך זמן.
בניית אתר מתוך מחשבה על הגולש הפוטנציאלי
בניית אתרים היא תחום אשר דורש ראייה מקצועית והבנה מעמיקה של דפוסי העניין של משתמשי האינטרנט. מאחר שבעל האתר הוא דמות לא אובייקטיבית שתתקשה לבחון באופן נטול פניות את מידת נגישות האתר לקהל הגולשים, יש הכרח בקבלת סיוע מבעל מקצוע מתחום זה, אשר יידע לעצב כל רכיב באתר מתוך מחשבה על חוויית המשתמש של הגולש הפוטנציאלי.
משיכת גולשים אל האתר היא משימה לא פשוטה, אולם בנייה לא נכונה של חוויית המשתמש, תגרום לו לנטוש את האתר ולא לשוב אליו. על כן יש צורך לתת את הדעת לשלושה אלמנטים המרכיבים את חוויית המשתמש באופן מקיף ולהשקיע בהם עבודה ומחשבה – יצירת שפה עיצובית, תפריט נוח לשיטוט והפעלת האתר בצורה סימביוטית עם פעילות המותג ברשתות החברתיות.
1 – יצירת שפה עיצובית
המונח שפה עיצובית לקוח מתחום עולם העיצוב הגרפי והוא מתייחס לכלל האלמנטים החזותיים שמכיל אתר האינטרנט. אלמנטים אלו כוללים בין היתר את הלוגו של האתר, הצבעוניות שלו, האפיון הקונספטואלי שלו ואת הפונט בו נעשה שימוש, בכל הקשור לממד הטקסטואלי של האתר.
2 – יצירת תפריט אינטואיטיבי
אתר אינטרנט מכיל לרוב מידע שחורג מגבולות גודלו של מסך המחשב או הטלפון הנייד של הגולש והוא נדרש לשוטט בו על מנת לאתר פריט מידע הרלוונטי עבורו. משכך, יש להשקיע עבודה רבה בעיצוב תפריט האתר.
יש לבצע חלוקה רציונלית של המידע באתר לתתי נושאים, כאשר כל תת נושא ייוצג בכותרת עצמאית. כמו כן, חשוב מאוד לוודא כי תפריט האתר יכלול תיבה שדרכה יוכל הגולש ליצור קשר עם בעלי האתר ולשאיר את פרטיו, לרבות שם, כתובת מייל ומספר טלפון.
3 – יצירת סימביוזה עם פעילות האתר ברשתות החברתיות
נוכחות ברשת באמצעות אתר אינטרנט בלבד עשויה לפספס קהל רחב הגולש באופן יומיומי וממושך ברשתות החברתיות, כאשר העיקריות שבהן הן פייסבוק ואינסטגרם. לשם כך, יש לפתוח במקביל להקמת האתר, פרופיל עבור העסק ברשתות החברתיות ולהטמיע קישור באתר אשר יוביל את הגולש אל פרופיל הפייסבוק או האינסטגרם בלחיצת כפתור.
בניית אתר – הפנים הדיגיטליות של העסק
איכות המפגש של הגולש עם אתר האינטרנט של העסק, היא פועל יוצא של מידת ההשקעה של בעל האתר בהקמתו. הקפדה על תכנון יסודי ומעמיק של עיצוב האתר על כל רכיביו הוויזואליים, תכנון יסודי של תפריט האתר ויצירת ממשק עם פרופיל האתר ברשתות הפייסבוק והאינסטגרם, יהפוך את האתר למוקד עניין בקרב מספר רב של גולשים. עוד פרטים תוכלו למצוא באתר אונטו מדיה.