יש לכם אתר בתחום התיירות? הכתבה הזאת בשבילכם. תחום התיירות מתאפיין בתחרות מאתגרת, בשל ריבוי מתחרים, מה שמקשה על שיווק האתר. איך בונים אסטרטגיה נכונה בעזרת 5 טיפים של אלופים?
מה האתגרים בתחום התיירות?
האתגר העיקרי בשיווק תיירות הוא ריבוי המתחרים הקיימים בשוק היום. מדובר על שחקנים לא רק בישראל, אלא בעולם כולו. עולם האינטרנט פתח את האופציה לרכוש גם מאתרים בחו"ל, מה שמגביר את התחרות. אתגר נוסף הוא, שיותר קשה למצוא בידול בתחום התיירות, בעיקר כי בסופו של דבר המוצר בין כלל חברות התיירות הוא זהה. רומא תיהיה אותה רומא, ומלון קראון פלזה יהיה אותו מלון. הבידול העיקרי נובע מנושא השירות, הליווי והמחיר.
טיפ 1 | השתמשו ב-SEO
בנו אסטרטגיית תוכן לאתר שלכם. מה הכוונה באסטרטגיית תוכן? הכוונה היא לפרוט את כל האירועים הצפויים בשנה הקרובה ולייצר אסטרטגיית תוכן בהתבסס על האירועים הללו. האירועים הם בעצם, חגים, עונות אידיאליות, תקופות תיירות חמות ועוד. לדוגמא, בחודש פברואר שברוב מדינות אירופה קר ועדיין לא כל כך אטרקטיבי לטוס בשל העונה, כדאי לכתוב כתבות תוכן על תאילנד, על ברזיל או על מדינות אחרות שיתאימו לעונה הזאת.
טיפ 2 | שלבו תכני וידאו באתר
אחד היתרונות הכי בולטים בתחום התיירות באופן כללי, הוא שנורא קל לייצר חשק. הרי מי לא רוצה חופשה? שילוב של וידאו מזמין באתר, יחד עם הסבר על המקום, האטרקציות, המלונות הנחשקים וכד', יגרמו ליותר סקרנות ועניין סביב האתר.
טיפ 3 | השתמשו בלינקים חיצוניים
אחד הדברים שגוגל הכי אוהב, זה אתרים שמקושרים לאתרים אחרים, למה? כי מבחינת גוגל אתם מעניקים יותר מידע לגולש ובעצם רוצים שהוא ידע ויבין כמה שיותר. לכן, אם אתם כותבים כתבת תוכן על רומא וממליצים על הותיקן, כדאי ומומלץ לתת קישור לאתר הותיקן, שנותן את כל המידע הרלוונטי.
טיפ 4 | השתמשו בפלטפורמות נוספות
מעבר לאתר שבבעלותכם, חשוב שיהיה לכם גם עמוד פייסבוק, אינסטגרם, גוגל עסקים, או כל פלטפורמה אחרת שיכולה לגרום לגוגל להבין שהעסק שלכם ממש לא מסתכם באתר הזה. בנוסף לכך, שימוש בכלי מדיה שונים ישפרו את הטראפיק לאתר, מה שיעזור לכם גם לייצר יותר לידים וגם יעזור לכם לקידום האורגני.
טיפ 5 | השתמשו בבלוגרים ומשפיעני רשת
ישנם המון בלוגרים של טיולים ומשפיעני רשת שמתמקדים בחופשות. לכן, שווה כחלק מתקציב השיווק לשלב משפיעני רשת שיוכלו לגרות את העוקבים שלהם ולייצר באזז סביב הטיול שתרצו לקדם.
לסיכום
שיווק אתר תיירות באופן כללי הוא מאתר, זאת משום שיש מתחרים רבים. על מנת לבלוט מעל המתחרים ולהצליח לשווק את אתר התיירות שלכם, נתנו 5 טיפים מעולים להגיע לטראפיק וללידים שאתם שואפים אליהם. בהצלחה!