5 שלבים למציאת תוכנית אימונים של כושר קרבי אונליין

נתוני הגיוס לשירות קרבי תמיד בין שני הקיצונים: מוטיבציה גבוהה ונמוכה. המצב הביטחוני בארץ הם גורמים משפיעים גדולים, אך לא כמו החינות מהבית והחינות בבתי הספר התיכוניים. בתוך כל אלו, תלמידים מנסים להתאים את עצמם גופנית לקראת הפרק המעצב של חייהם בארץ. איך בונים תכנית אימון נכונה? איך יודעים מה מתאים לנו? כל הפרטים במאמר שלפניכם 

 

הבנת העצמי

השלב הראשון בבניית כושר קרבי לקראת השירות בצה"ל הוא להבין מהו המצב הגופני שלכם ברגע בו אתם לוקחים את ההחלטה. למה זה השלב הראשון? הסיבות לכך הן מאוד פשוטות. הבנת המצב הגופני שלכם תיתן לכם את ההכוונה על איזה היבטים של כשירות גופנים אתם צריכים לשים את הדגש.

 

ניסוי שדה

עכשיו הגיע הזמן שלכם לבדוק את עצמכם בכל המדדים של מבחן הכשירות הצה"לי: ריצת 3,000 מטרים, מטח וכפיפות בטן. זה אמנם המבחן הבסיסי ביותר של הצבא והוא אינו מכין אתכם לאלונקות, לציוד ובסחיבת משקלים לאורך זמן אך זהו הקנה מידה. עשו את המיטב שלכם ובסופו, תדעו האם צריך לשים דגש על סיבולת לב ריאה, כוח מתפרץ, סיבולת שריר, שרירי יציבה, גב וכו' …

 

מה יש לי בצלחת

אחרי שהערכתם את מצבכם הגופני ובחנתם את עצמכם למיטב היכולת, כעת הגיע הזמן להתמקד בתזונה שלכם. פיתוח שגרת כושר גופני מצריכה הזנה נכונה של הגוף בוויטמינים, פחמימות וחלבונים והקפדה על תזונה נכונה תסייע לכם מאוד בתחושת בריאות הגוף ובשיפור יכולותיו הפיזיות.

 

האישי מול הקבוצתי

כיום אפשר למצוא באינטרנט מגוון עצום של מאמנים אישיים, תכניות אימון וגם המלצות באתר של צה"ל לפיתוח כושר גופני. לכל סוג אימו יש את היתרונות והחסרונות שלו, לכן עליכם להבין איזה סוג של אנשים אתם: משגשגים בקבוצה או בעבודה עצמית?

 

החשיבה הבסיסית לקראת השירות הקרבי

אם אתם באמת רוצים לפתח את הכושר הקרבי ולהיות לוחמים חזקים וערכיים, שכחו מהאימון הפרטני. סוגי אימונים אלה מעולים לפיתוח הכושר ותחושת המסוגלות האישית, אך בלי אימונים קבוצתיים אין לכם סיכוי להבין ולהכיל את הציפייה הפיזית שתעמוד בפניכם בתחילת השירות

 

מסגרות כושר קרבי קבוצתיות לסיום

נסיים את כתבה זו בהמלצה ובהכוונה לפיתוח הכושר הגופני. כיום יש חברות וקבוצות גדולות שפועלות בפריסה ארצית שבונות קבוצות כושר קרבי לפי גילאים כמעט בכל הארץ. קבוצות אלו פועלות ביחד בכל סוגי העצימות, ומאפשרות פיתוח עצמי לצד הקבוצתי. בתוך אימונים אלו יינתנו דגשים פרטניים ע"י המאמן לכל חבר קבוצה כדי שיוכל לשפר את הכושר הגופני שלו.

אימונים אלו כוללים הרבה מאוד הכנה מנטלית ופיתוח חשיבת העצמי ותפיסתו בתוך הקבוצה. קבוצות כושר קרבי הן הרבה יותר מסתם ריצות קבוצתיות עם אלונקות. מדובר בהתבגרות.

כושר קרבי

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כושר קרבי

מידע נוסף בנושא