גיטרה מומלצת לילדים –  * מדריך רכישה המלא 2022 *

כל קניית גיטרה לילד עלולה להיות תהליך קשה למדי, הרי שמי שלא יודע לנגן בגיטרה לא באמת יודע מה צריך לחפש.

למרבה הצער, אדם כזה עלול לבחור בגיטרה שלא עומדת בקריטריונים הנכונים, או גרוע מכך – הוא עלול ליפול לידי איש מכירות חסר מצפון.

בסופו של יום, אתם יכולים למצוא את עצמכם עם גיטרה שבכלל לא מתאימה לילד שלכם.

קניית גיטרה לילד דורשת קצת ידע כדי לקבל גיטרה שמתאימה לצורכי הילד שלכם.

במאמר הזה, אני רוצה לחלוק איתכם מידע שתזדקקו לו לפני רכישת הגיטרה.

[ ראו חיסול עודפי מלאי גיטרה קלאסית באתר היבואן ענק הסאונד ]

 

ילדה מנגנת

 

האם גיטרה היא כלי הנגינה הנכון עבור הילד שלי?

ילדים הם סקרנים והם אוהבים לחקור ולגלות דברים  חדשים. כלי נגינה יכולים להיות מרגשים ומהנים, ובמקביל לסייע בהתפתחות של ילדים צעירים. עם זאת, לחקור כלי נגינה בשביל הכיף זה לא כמו ממש ללמוד לנגן על כלי כזה.

למעשה, אין הרבה כלי נגינה המותאמים לילדים. רוב הכלים גדולים מדי או שאין גדלים לילדים. מהסיבה הזו, גיטרה היא ללא ספק בחירה נהדרת, בעיקר כי היא מגיעה בשלל גדלים, בהתאם לגיל הילד.

כמובן, אנחנו יכולים לראות גם ילדים לומדים על גיטרות בגדלים סטנדרטיים אך רובם לא ירגישו עימן בנוח, פשוט מכיוון שהן גדולות מדי. הדבר דומה ללבישת בגדים גדולים מדי… זה פשוט לא מתאים. מציאת גיטרה המותאמת לגודל הילד שלכם הופכת את כל החוויה לקלה ומהנה יותר, גם בשלב הלמידה וגם בשלב הנגינה.

לגיטרה לילדים, לעומת כלי נגינה אחרים כגון קלידים, יש גם יחס טוב יותר של מחיר ואיכות. בנוסף, שיעורי גיטרה עולים פחות משיעורי קלידים.

גיטרה היא כלי נוח לנשיאה, כך שבנכם או בתכם יוכלו לשאת אותה לאן שהם רק ירצו. יש כל כך הרבה סיבות לבחור בגיטרה עבור ילד. אבל בסופו של דבר, אתם היחידים שבאמת יודעים לענות האם זה כלי הנגינה הנכון עבור הילד שלכם.

[ מומלץ: ראו מדריך נוסף לבחירת גיטרה קלאסית ]

אילו סוגי גיטרות יש לילדים?

למעשה, יש המון סוגי גיטרות. יש אפילו סוגים שסביר להניח שלא שמעתם עליהם. אבל ברכישת גיטרה לילד, אנחנו באמת רוצים לחשוב על מה הסוג שהכי מתאים לילדים.

 

כלי נגינה

 

בגדול, ישנם שלושה סוגי גיטרות שעשויים להיות בחירה טובה לילדים: הגיטרה הקלאסית, האקוסטית והחשמלית. אבל ללא ספק, הגיטרה הקלאסית היא הגיטרה המתאימה ביותר למתחילים בכלל ולילדים בפרט. אם תסתכלו על שיעורי גיטרות של ילדים, ככל הנראה תראו את כולם עם גיטרה קלאסית. ולא סתם! יש להן מיתרי ניילון, שלמתחילים קל יותר לנגן עליהם כיוון שהם פחות כואבים באצבעות. כמו כן, לגיטרות קלאסיות יש את טווח הגדלים הרחב ביותר.

הגרסה האקוסטית דומה למדי לקלאסית. ההבדל הגדול הוא המיתרים. בניגוד למיתרי הניילון, לגיטרה אקוסטית יש מיתרי פלדה. המיתרים מתוחים יותר ולכן קשה יותר לנגן עליהם. לילדים פחות מומלץ להתחיל עם גיטרה כזו, אלא אם הם מנגנים על גיטרה כבר תקופה ורוצים או צריכים להחליף גיטרה. פעמים רבות, נגנים מתחילים בוחרים תחילה בגיטרה קלאסית אך מחליטים לעבור לאקוסטית כי יש לה צליל מלא ובהיר יותר. כמעט כל נגן פופ ורוק נגן על גיטרה כזו. אין ספק שזה מרים את המוטיבציה לנגן על גיטרה אקוסטית גם.

הדבר חל גם על גיטרות חשמליות. גם הן משתמשות במיתרי פלדה אבל הם פחות מתוחים מאשר בגיטרות אקוסטיות. עד לאחרונה, לא היה קל למצוא גיטרה חשמלית קטנה יותר, אבל כיום יותר ויותר גיטרות חשמליות קטנות מתחילות לצוץ בשוק. עם זאת, כשמדובר במתחילים וילדים, הייתי נשאר עם הגיטרה הקלאסית.  גיטרה חשמלית דורשת מגבר והילד שלכם צריך לדעת איך להשתמש בו. לכן, זה רק מסבך את העניין..

לבסוף, אני רוצה לציין עוד אפשרות נהדרת לילדים. אם אתם אוהבים גיטרות, אין ספק שתאהבו גם יוקללה. יוקלילי הוא כלי נגינה מצוין לילדים. הגודל הקטן של ה"גיטרות" הקטנות האלה והעובדה שקל למדי לנגן עליהן הופך אותן לכלי נגינה מושלם לילדים.

 

מה גודל הגיטרה שאני צריך לקנות לילד שלי?

 

שורה של גיטרות

 

ברגע שהחלטתם שגיטרה היא כלי הנגינה המתאים ביותר לילד שלכם ובחרתם איזה סוג גיטרה אתם רוצים, אתם צריכים לבחור את גודל הגיטרה הנכון. הגודל הוא מרכיב מהותי ברכישת גיטרה לילד. חשוב לקבוע את הגודל הנכון והמתאים לילד שלכם לפני שאתם מתחילים לחפש גיטרה בפועל. אם תקנו גיטרה גדולה מדי, לילד שלכם יהיה הרבה יותר קשה ללמוד לנגן עליה. גיטרה בגודל הנכון מאפשר לילד שלכם להחזיק ביד שמאל את צוואר הגיטרה ולהשעין את הגוף שלה בעזרת יד ימין וכתף בנוחות. ישנם 4 גדלים בסיסיים:

  • גיטרות 1/4 הן הגיטרות הקטנות ביותר, המיועדות לנגני הגיטרה הקטנים והצעירים ביותר. אם גיטרת 1/4 גדולה מדי לילד שלכם, כדאי שתחכו עוד קצת ותקנו לו גיטרה צעצוע במקום.
  • גיטרות 1/2 הן מעט גדולות יותר והצליל שלהן מתקרב לצליל של גיטרה סטנדרטית.
  • גיטרות 3/4 מעט קטנות יותר מגיטרות סטנדרטיות.
  • 4/4 הן גיטרות בגודל מלא ויכולות לשמש נערים מעל גיל 12 ומבוגרים.

כדי להחליט מה הגודל הנכון עבור הילד שלכם, אתם יכולים להיעזר בטבלה הבאה:

גודל גיטרה אורך כולל גיל גובה הילד
1/4 ~ 76 ס"מ 4-6 ~ 1.10 מ'
1/2 ~ 86 ס"מ 5-8 ~ 1.29 מ'
3/4 ~ 91 ס"מ 8-11 ~ 1.40 מ'
7/8 ~ 99 ס"מ החל מגיל 10 ~ 1.50 מ'
4/4 ~ 101 ס"מ החל מגיל 12 החל מ-1.60 מ'

בנוסף לגדלים הידועים, ישנן גם גיטרות בגודל 1/8 ו-7/8. אצלנו באתר תוכלו למצוא גיטרה אקוסטית בגודל 7/8. גיטרה בגודל כזה מיועדת לנשים עם ידיים קטנות. גם ילדים יכולים להשתמש בה אבל זו גיטרה שבתוך כמה חודשים כבר לא תתאים להם.

 

כיצד להבדיל בין כלי נגינה טוב לכלי באיכות ירודה?

החלק הכי קשה בתהליך הרכישה הוא מציאת גיטרה איכותית שמתאימה לתקציב שלכם. כדי ללמוד לנגן על גיטרה, חשוב מאוד שתהיה גיטרה טובה. אם תקנו גיטרה זולה באיכות ירודה, ההנאה עלולה להיגמר עוד לפני שהיא התחילה. על חלקן פשוט בלתי אפשרי לנגן. הן יוצאות מכיוון כל הזמן והמרחק בין צוואר הגיטרה למיתרים בדרך כלל רחוק מדי. הן יותר קרובות לצעצוע מאשר לכלי נגינה.  זה רק יוביל לתסכול וככל הנראה יגרום לילד שלכם לוותר על זה.

[ ראו מדריך בנושא איזה סוג גיטרה קלאסית מומלצת לקנייה ]

 

איש מנגן

 

אם אין לכם ניסיון ברכישת גיטרות, אתם כנראה עושים את הבחירה שלכם על בסיס עובדות שגויות. אתם לא מכירים את המותגים או שאתם לא יודעים לאיזה חלק בגיטרה אתם צריכים לשים לב. כבר ראיתי כל כך הרבה אנשים מרימים גיטרה נוצצת ויפה במחיר זול למדי. זו הטעות הגדולה הראשונה. גיטרה נוצצת, עליה אתם רואים יותר צבע ולכה על החלק העליון ולא רואים את מבנה העץ עצמו, היא לרוב סימן לגיטרה באיכות ירודה. למה? מכיוון שהגיטרות האלה עשויות מעץ שאינו מרובד כראוי ומסתתר מאחורי כמות גדולה של לכה. הצבע והלכה זולים לעומת העץ. ראשית, מריחת יותר מדי לכה על הגיטרה פוגעת באיכות הצליל. שנית, הגיטרות האלה מיוצרות ברמה ירודה ולכן הן לא מכווננות כהלכה.  הגיטרות האלה נמכרות בדרך כלל ב-150-200 ש"ח וכדאי לכם להתרחק מהגיטרות האלה.

קחו בחשבון שגיטרה היא השקעה לטווח ארוך בעתיד המוזיקלי של ילדכם ושווה להוציא עליה מעט יותר במקרה הזה. כבר ב-250-300 ש"ח תוכלו למצוא גיטרות מצוינות לילדים. ההבדל יכול להיות ענק במובנים של איכות, צליל ויכולת נגינה.

 

נגנים

 

באיזה גיל הכי כדאי להתחיל ללמוד גיטרה?

התשובה לשאלה הזאת תלויה בעיקר בהתפתחות הילד שלכם. חלק מהילדים עדיין נמצאים בשלב של גילוי וחקירת דברים בהנאה ולא בשלב של לשבת וללמוד כלי נגינה ברצינות. באופן כללי, אפשר להגיד שילדים יכולים להתחיל ללמוד מגיל 4 פחות או יותר. האינטרנט מלא בדוגמאות של ילדים שמנגנים גיטרה בגיל אפילו יותר צעיר. מדהים לראות את זה אבל חשוב לזכור שהיוצאים מן הכלל לא סתם נקראים כך. חשוב לא ללחוץ על הילד שלכם. הגיל הנכון להתחיל ללמוד גיטרה הוא הגיל בו הילד שלכם מרגיש מוכן לזה.

 

תיק

 

כדי להבין האם הילד שלכם מוכן להתחיל ללמוד על גיטרה כמו שצריך, עליכם לענות לעצמכם על שאלות כאלה: עד כמה הילד שלי סבלני? כמה הוא מצליח להתרכז ולהקשיב? מה רמת ההבנה שלו ויכולת הקליטה שלו? אלה שאלות חשובות מאוד כשחושבים על שיעורי גיטרה לילד. לפני גיל 4, ברוב המקרים עדיף לקנות לילד שלכם גיטרה צעצוע כדי לתת לו גירוי ולאפשר לו לחוות את סוג כלי הנגינה הזה תוך כדי משחק.  גיטרה צעצוע לפעוטות היא דרך מושלמת לגלות האם הוא באמת מתלהב מגיטרות ולראות האם יש לו מוטיבציה גם לגיטרה אמיתית.

 

איך ללמד ילדים לנגן על גיטרה?

 

שתי גיטרות

 

ברגע שהגיטרה בידיכם, זה הזמן לצאת לדרך. השבועות או הימים הראשונים הם בדרך כלל התקופה שבה הילד חוקר את כלי הנגינה דרך הנאה ושעשוע. אבל אף ילד לא ילמד גיטרה ככה סתם. ישנם כמובן מקרים יוצאים מן הכלל, אבל לרוב אתם צריכים לקחת שיעורי גיטרה לילד שלכם.

 

ללמד את הילד שלכם לנגן

מבחינת עלויות, זו הדרך הטובה ביותר אבל רוב ההורים לא יודעים לנגן על גיטרה. גם אם כן, הם לא יודעים איך ללמד או לא מעזים ללמד נגינה על גיטרה. אבל כדאי לכם לנסות.  יש המון מידע באינטרנט ובספרים. אפשרות נוספת היא לשלוח את הילד שלכם למורה לגיטרה ולתרגל יחד איתו בבית כדי להתקדם מהר יותר.

 

שיעורי גיטרה לילדים

האפשרות השנייה היא האפשרות השכיחה ביותר, פשוט מכיוון שסביר להניח שהילד שלכם ילמד לנגן על הכלי אם יש לו את המורה הנכון. זו גם הדרך הקלה ביותר להורים. אין ספק שזו האופציה הטובה ביותר, אך לשלוח את הילד או הילדה שלכם לשיעורים קבועים עלול להיות מעט יקר.

 

שיעורי גיטרה מקוונים לילדים

שיעורי גיטרה דורשים מורה לגיטרה שנמצא קרוב אליכם או נסיעות ארוכות כל שבוע. עם זאת, ישנם אתרים שמציעים שיעורי גיטרה לילדים דרך סקייפ או זום. לחלקם יש גם שיעור ניסיון, כך שתוכלו לבדוק אם זה מתאים לכם ולילדכם.

 

ילד מנגן

 

לימוד גיטרה עצמי

האפשרות האחרונה והחביבה היא כזו שלרוב בכלל לא נשקלת. לימוד עצמי. לצורך כך, הילד שלכם צריך להיות מעט גדול יותר, בן 10 לפחות. לרוב, ללמוד מהאינטרנט ומספרים עלול להיות די קשה מאחר שאין אף אחד שנמצא שם כדי להצביע על הטעויות שלכם. נוסף, אלה פשוט שיטות סטנדרטיות שאינן מותאמות לצרכים אינדיבידואליים. לא הייתי אומר שזה לא אפשרי אבל זה לוקח הרבה יותר זמן ויש סיכון שטעויות קטנות ייגררו. בעיניי, שווה לתת לילד שלכם גם ספר גיטרה בהתחלה כדי שיתחיל מיד. אם הוא נשאר עם הגיטרה אפילו עם הספר, זה מראה שיש לו מוטיבציה מאוד גדולה ללמוד, כך שלקחת שיעורי הגיטרה ישתלם. בנוסף, קורסים מקוונים וספרים הם חומר נהדר כדי למלא את הזמן בין השיעורים הפרטיים. כך, תוכלו להתקדם מהר יותר והילד שלכם יצטרך פחות שיעורי גיטרה.

בסופו של דבר, אתם לא חייבים לבחור בשיטה אחת בלבד. שילוב בין כל האפשרויות האלה יכול להיות מצוין.

[ ראו כאן דירוג גיטרות קלאסיות מומלצות 2021 באתר וואלה! ]

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

איך לצלם את המסך של המחשב

צילום מסך (screenshot) זה בעצם "להקפיא את הרגע" – להפוך לקובץ תמונה את מה שמופיע כרגע על מסך המחשב שלנו. מתי נרצה לצלם את המסך

מאיפה קונים דשא סינטטי?

  כולנו מכירים את הרגע הזה שבו אנחנו מחליטים כי הגיע הזמן לקנות מוצר מסוים שאנחנו זקוקים לו כבר הרבה זמן. לאחרונה אנו מוצאים את

4 מכשירי הסלולר הכי שווים!

כבר עברו יותר מ- 10 שנים מאז שנכנסו הסמארטפונים לחיינו ושינו את העולם, וכבר קשה לדמיין ולהיזכר איך החיים היו נראים בלעדיהם. רכישה של מכשיר

הכירו את סמסונג גלקסי A23

התמורה המצויינת בהתאם לטווח המחירים הבינוני, האיכות הבלתי מתפשרת של סמסונג ומצלמות שפשוט ישנו לכם את כל החוויה. מה מיוחד בגלקסי A23?   בואו נסתכל

כיצד מחשבים את החסכונות?

אם הכסף שלכם מושקע כרגע בתוכניות כאלה ואחרות או במכשירים פיננסיים כלשהם, אנו מניחים כי תשמחו לדעת מה הוא גובה החיסכון שלכם כעת, ולאילו סכומים