שרת פיזי לעומת שרת וירטואלי – כל מה שחשוב לדעת!

בתור בעלי עסקים או מי שזקוקים לתשתיות מחשוב בהיקף גדול, שרת וירטואלי יכול להיות כלי נהדר לטובת העבודה שלכם. השרת הזה יאפשר לכם להנות מתשתיות רבות עוצמה בלי להיות אלו שאחראים על התפעול שלהן. יש מי שאולי חושבים להתקין שרת פיזי במקום העבודה וכך להרוויח את היתרונות שיש לשרת. כאן נעזור לכם להבין איזו מבין האופציות עדיפה יותר. 

 

שרת פיזי מול שרת וירטואלי

שרת פיזי הוא מעין מחשב רב עוצמה. השרת מחזיק במעבד עוצמתי יותר מאשר זה של מחשב רגיל, ויחד עם נפח זיכרון חסר תקדים הוא מסוגל לבצע פעולות ועיבוד מידע בצורה טובה יותר מאשר מחשב רגיל. מנגד, שרת וירטואלי הוא שרת שמאפשר לכם להנות מאותה איכות עבודה, רק שהוא לא יושב אצלכם במשרד אלא אתם מתחברים אליו בצורה מרוחקת דרך הענן של החברה.

שרת פיזי

מקום

ההבדל הראשון בין השרתים נוגע למקום שהם תופסים. שרת עוצמתי הוא לא דבר קטן, ואם עד עכשיו הייתם רגילים למחשב קטן שיכול להיכנס מתחת לשולחן שלכם, שרת עוצמתי הולך לתפוס לכם לא מעט מקום, תלוי כמובן בעוצמה שלו. מנגד, שרת וירטואלי כפי שאתם יכולים להבין מהשם שלו לא יושב אצלכם במשרד ואתם יכולים להתחבר אליו מכל מקום בלי להחזיק אצלכם שום דבר.

 

אבטחת מידע

עוד הבדל שיש בין השרתים נוגע לאבטחת המידע בהם. בהקשר הזה, לשרת פיזי אין יתרון על פני מחשב רגיל. בדיוק כמו המחשב הרגיל, גם השרת הפיזי יושב במקום שבו אתם עובדים ולמעשה כמעט כל אחד יכול לגשת אליו. מנגד, שרת וירטואלי הוא חלק ממערך שרתים גדול יותר, ולכן רמת האבטחה שבה השרת הזה מוחזק תהיה גבוהה יותר מאשר זו של השרת הפיזי.

 

צריכת אנרגיה

בדיוק כמו מחשב פיזי, גם בשרת פיזי אין דרך לשלוט על צריכת האנרגיה של המכשיר. השרת הפיזי צורך כל זמן שהוא דלוק את אותה כמות אנרגיה. אם אתם לא מנצלים את מלוא היכולות של השרת, אתם משלמים על משאבים שאתם לא משתמשים בהם. מנגד, בשרת וירטואלי אנחנו יכולים לבחור לשלם רק על המשאבים שאנחנו צורכים.

 

תיקון תקלות

היתרון האחרון שעליו נדבר הוא תיקון של תקלות. בתור מי שמשתמשים בשרתים, ייתכן ותסבלו מתקלות שונות. תקלה בשרת פיזי תדרוש מכם להזמין טכנאי שיבוא אליכם לטפל בתקלה. מנגד, ברגע שאתם עובדים דרך שרת וירטואלי התקלות לא נמצאות באחריות שלכם. החברה שאחראית על השרתים היא גם זו שאמורה לתקן את התקלות, מה שיהפוך את הטיפול בהן למהיר ויעיל יותר.

 

לסיכום

שרת פיזי מתפקד כמחשב רב עוצמה שיושב אצלנו במקום העבודה. מנגד, לשרת וירטואלי אנחנו יכולים להתחבר מרחוק בלי להחזיק אצלנו רכיב חומרה. כאן קיבלתם סקירה על היתרונות של שרת וירטואלי.

שרת וירטואלי

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שרת וירטואלי

מידע נוסף בנושא

אילו סוגי רמקולים קיימים בשוק?

בעולם האודיו קיים מגוון רחב של סוגי רמקולים, המיועדים לשימושים שונים ולהעדפות אישיות מגוונות. בין סוגי הרמקולים הנפוצים ביותר ניתן למצוא רמקולים ביתיים, רמקולים ניידים,

5 מקצועות שניתן ללמוד מרחוק

עולם חדש נפתח בפנינו בעידן הטכנולוגיה והוא – למידה מרחוק. מה בעצם יתרונות הלמידה מרחוק? בראש ובראשונה, למידה מרחוק מאפשרת לכם גמישות! גמישות במקום ולפעמים

מה זה לימודי NLP ולמי זה מתאים?

לאחרונה אנחנו שומעים הרבה על NLP. אנשים רבים לומדים על הנושא. אנשים שעוסקים בנושא מספרים על שינויי חיים מעמיקים וטובים בזמן קצר יחסית. מטפלים שנעזרים

6 מוצרי הרבלייף שניתן לקנות אונליין

המוצרים של הרבלייף תופסים תאוצה בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים. מעבר להרזיה, מדובר על מוצרים בריאים המכילים חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים