איך עורך דין לענייני עבודה יכול לסייע לאחר פיטורים?

פיטורים הם ללא ספק אירוע לא פשוט עבור כל עובד באשר הוא, בין אם הוא עובד ותיק או חדש, בכיר או זוטר. להליך פיטורים השלכות חסרות תקדים, בייחוד אם מדובר בפיטורים שלא כדין או לא כשירים. עורך דין לענייני עבודה ידאג לאינטרסים של הלקוח שלו על הצד הטוב ביותר, ואת דרכי הסיוע שלנו נפרט במאמר זה.

 

צעדים הכרחיים בפיטורים

הליך הפיטורים חייב להיות מורכב משני חלקים- שימוע לפני פיטורים ומכתב פיטורים פורמלי. שימוע לפני פיטורים מאפשר למעביד לנמק את הסיבות בגין נערך השימוע, אותן הוא מספק לעובד גם בזימון לשימוע עצמו, ובעיקר- לאפשר לעובד לשטח את טענותיו ולהגיב לסיבות הפיטורים שמועלות.

מכתב הפיטורים חייב להיות מוגש לעובד בהתאם לוותק שצבר בחברה ולאופן השכר שלו (חודשי, שעתי, יומי וכן הלאה), על מנת לאפשר לו למצוא מקור הכנסה אחר. כל פיטורים שלא בנויים משני המרכיבים הללו נחשבים לפיטורים לא כשירים, וסביר שיצריכו התערבות של איש מקצוע, במקרה זה עורך דין לענייני עבודה.

 

ייצוג בעת שימוע לפני פיטורין

ברוב המקרים, ימליץ עורך הדין לעובד להגיע לשימוע לבדו, אך לאחר הכנה מתאימה מצד עורך הדין. ישנם מקרים בהם העובד הגיע ערוך ומוכן לשימוע, והמעביד החליט להעניק לו פיצויי פיטורים ללא כל עיכוב או בעיה. עם זאת, עורך דין לענייני עבודה בקיא בהליכי שימוע ויכול לבדוק לעומק ולאתר פגמים, אם נפלו כאלה, בהתנהלות השימוע על ידי המעביד, או כאשר קיים חשש לניגוד עניינים או לאינטרסים זרים בהחלטתו של המעביד לערוך את השימוע ולפטר את העובד. במקרים חריגים אלו, ניתן ורצוי להגיע עם ייצוג משפטי, שכן הגעה לשימוע בליווי עורך דין מנוסה תיצור אפקט הרתעתי, במיוחד אם מדובר במעביד כוחני.

 

 מיצוי זכויות עובדים

עובדים שכירים רבים מפסידים כסף רב כאשר הם אינם מודעים לאופן חלוקת תלוש השכר שלהם, בהן נפגעות זכויות רבות כמו פנסיה, דמי מחלה, דמי חופשה ומשתנים רבים נוספים. עורך דין לענייני עבודה מציע לעובדים בדיקה מעמיקה של תלוש השכר, ובמקרים רבים העובד זכאי לדרוש את שמגיע לו על פי חוזה העבודה. באמצעות הבדיקה מתגלים כספים שלא שולמו, הפרשי שכר, גמול שעות נוספות ובדיקת קרנות פנסיה- על כלו אלו יהיה אחראי עורך דין לענייני עבודה שיסייע לשכיר לקבל את מה שמגיע לו על פי חוק.

 

הגשת צו מניעה זמני לפיטורים

אם יש חשד לפיטורים שלא כדין, ניתן להגיש באמצעות עורך דין לענייני עבודה, צו מניעה זמני, מה שמונע את פיטורי העובד ומאפשרים לו להחזיק בעבודתו עד תום ההליכים. מדובר בפעולה שיש לבצע במהירות ומיד עם היוודע דבר הפיטורים, וכמובן אם נפל חשד שיש פגם בהליך. בקשה לצו מניעה זמני מגיעה יחד עם תביעה לאכיפת חוזה עבודה, ועורך דין לענייני עבודה יוכל לבנות תיק מקצועי ויציב שיאושש את החששות לפיהם הפיטורים אינם חוקיים והעובד זכאי לפיצויים.

עורך דין לעבודה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין

מידע נוסף בנושא