איך לנהל לידים בצורה איכותית וטובה?

הדרך לנהל לידים היא להתייעץ עם בעלי מקצוע, להשתמש במערכת CRM מתאימה ולא לשכוח להכשיר עובדים מתאימים.

באמצעות פעולה נכונה, אפשר למצות מכל ליד את מלוא הפוטנציאל.

ניהול לידים היא משימה מורכבת. בתסריט חיובי שבו בכל רגע נתון זורמים אל בית העסק עשרות או אפילו מאות לידים, יש צורך להשקיע כוח אדם ומשאבים על מנת לנהל אותם. אז נכון שיש כלים טכנולוגיים שאמורים לעזור עם זה, אבל האחריות היא בסופו של דבר של העסק.

החדשות הטובות הן שכיום ניתן להתייעץ עם סוכנות פרסום דיגיטלית כמו pr-digital כבר בשלבים הראשונים של ניהול הלידים. בצורה כזו מוודאים מלכתחילה שכל הלידים שיגיעו יהיו תקינים, כדי לחסוך את בזבוז המשאבים והכסף על יצירת קשר עם לקוחות לכאורה שבכלל לא מעוניינים במוצר, שהפרטים שלהם לא רלוונטיים וכן הלאה. לאחר מכן, כל שנותר הוא לנהל את הלידים תוך כדי תהליך מסודר של הסקת מסקנות ולמידה מטעויות.

 

מה עושה מערכת CRM?

הכלי הטכנולוגי המוכר ביותר לניהול לקוחות בכלל ולניהול של לידים בפרט היא מערכת CRM. זו מערכת שמאפשרת לשפר את המערך הקיים של שירות לקוחות, להבין ולנתח את הצרכים של כל לקוח ואף לבצע פעולות שיווקיות כדי לגייס לקוחות חדשים או על מנת לשמר לקוחות קיימים. אז אם האופן שבו מקבלים לידים מתממשק עם מערכת CRM קיימת, המשמעות היא ניהול יעיל יותר.

כמובן שגם במערכת CRM צריך לדעת איך להשתמש. יש למשל הבדל בין מערכות כאלה לעסקים קטנים לעומת גדולים, כמו גם מערכות שמיועדות לכניסת אלפי לידים ביום. עם הזמן, כדאי לבעלי עסקים להישאר עם אצבע על הדופק כדי למצוא את המערכת שהכי מתאימה להם.

 

הכשרת עובדים מתאימים

הדרך לנהל לידים בצורה איכותית וטובה היא להשקיע בעובדים מתאימים. כאשר כוח האדם של העסק איכותי וברמה גבוהה, זה משפיע בהכרח גם על מערכת היחסים עם הלקוחות. מאחורי הקלעים, זה עשוי לבוא לידי ביטוי באופן שבו הלידים מרוכזים, מנוהלים ומטויבים.

הסוד הוא להשקיע בכוח אדם איכותי גם אם כבר משתמשים במערכת CRM קיימת. למעשה, השילוב הזה בין ההיבט הטכנולוגי לבין כוח האדם האנושי אמור להקפיץ את העסק קדימה.

 

מאיפה הלידים מגיעים?

הרבה מאוד בעיות של ניהול לידים מתחילות בשיווק לא מספיק ממוקד. בנוסף, בעיות כאלה עלולות להתעורר כאשר הסוכנות שמגייסת את הלידים עבור העסק לא מספיק מכירה את הצרכים ואת המיקוד שלו.

הפתרון הוא להגדיר מקורות לידים מגוונים ולבדוק איזה מהם עובד טוב יותר מאחרים. עם הזמן, לומדים איזה לידים דורשים פחות התעסקות ומביאים יותר תוצאות. כך משפרים את כל המערך של איסוף הלידים ומגיעים לכמות גבוהה יותר של לקוחות פוטנציאליים – בפחות זמן.

 

מחשב

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
דומיין

מידע נוסף בנושא

מה זה רובוט לאינסטגרם ואיך זה עובד?

בימים האחרונים אנו עדים לשיח ער שנוגע לרובוט לאינסטגרם. הרשתות החברתיות מלאות בפוסטים שהועלו על ידי משתמשים שמבקשים להכיר את הפיצ'ר החדש. החלטנו שלא לשבת

5 דברים שכדאי לדעת על אוטומציה עסקית

אוטומציה עסקית היא הביטוי של פריצת הדרך הטכנולוגית בהקשר של היכולת לנהל תהליכים עסקיים בצורה יעילה יותר. אוטומציה עסקית כוללת שימוש בטכנולוגיה לביצוע משימות ותהליכים

איך אוטומציות יחסכו לכם זמן יקר?

מדובר אולי באחד הכלים היותר שכיחים שיש היום בשוק לבעלי אתרים ועסקים והיא מתחלקת למספר רב של סוגים. אנחנו לפעמים נכנסים לאתרים שונים ונתקלים בבוטים