איך מגישים תביעת רשלנות רפואית?

אם עברתם הליך רפואי ובעקבותיו נגרם לכם נזק תתפלאו לשמוע שאולי מדובר במקרה של רשלנות רפואית. לצערנו הרב רשלנות רפואית שכיחה יותר ממנה שאתם חושבים. הנזק שנגרם לכם יכול להיות משמעותי ולכן חשוב לתבוע את המוסדות המעורבים ולעיתים אף את הרופא עצמו. כספי הפיצויים יכולים לעזור לכם בשיקום והמשך הטיפול. במקרים מסוימים כושר ההשתכרות שלכם עלול להפגע – ואז חשוב מאד שתוכלו לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

הגשת תביעת רשלנות רפואית היא עניין חשוב, אך גם יכולה להיות מאד מורכבת. ישנם הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון את הגופים השונים שאפשר לתבוע, מומחים שיש להעזר בהם בתביעה, בירוקרטיה ותיקים רפואיים ועוד.

 

אז איך מגישים תביעת רשלנות רפואית – הכנו לכם מדריך שיעזור לכם!

מתי תגישו את התביעה?

כמו לתחומים רבים אחרים גם לרשלנות רפואית יש חוק התיישנות. תביעות רשלנות רפואית מתיישנת בתוך 7 שנים מיום האירוע שגרם לנזק. לכן חשוב לפעול בזמן ולא לחכות שנים. אם יש לכם חשד אל תחכו ופנו לעורך דין בהקדם האפשרי. בנוסף אם כושר ההשתכרות שלכם נפגע או אתם זקוקים לפיצויים על מנת לעבור שיקום, קל וחומר שכדי להגיש את התביעה במהירות כדי שתוכלו להשתמש בכספי הפיצויים על מנת לממן טיפולים.

את מי תובעים?

חשוב להבין איזה גופים ניתן לתבוע. העניין הזה משתנה ממקרה למקרה ולעיתים תוכלו לתבוע יותר מגוף אחד. תוכלו לתבוע לדוגמא את המוסד המטפל, קופת חולים או בית החולים בהם עברתם את ההליך. במקרים מסוימים יש להגיש גם תביעה מסודרת לביטוח לאומי. לעיתים ניתן גם לתבוע את הרופא המטפל. על מנת לדעת את מי לתבוע יש לשכור את כישוריו של עורך מין מומחה ובעל נסיון המכיר היטב את התחום וידע כיצד לנהל את התביעה או התביעות השונות.  לדוגמא, טל סיץ׳ – עו"ד רשלנות רפואית שיחד עם משרדו המצוין הוא מהמומלצים והמנוסים בתחום.

מסמכים ובירוקרטיה

עליכם להכין תיק מסודר שישמש כמצע לתביעה. התיק צריך להכיל את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. אספו, תייקו והכינו עותקים לכל התיק הרפואי שלכם ושאר המסמכים שיכולים להיות חשובים. כללו בתוך התיק את הכל, גם מה שלא נראה לכם רלוונטי. יכול להיות שעורך הדין יזדקק למסמכים האלה לצורכי התביעה.

מימון

תביעת רשלנות רפואית יכולה עולה כסף עליכם לעשות קצת חקר שוק ולהכיר את הנושא. במקרים מסוימים תוכלו להעזר בארגון או בקרן העוסקים בנושא והם יעזרו לכם לממן את התביעה. גם פה חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה שמכיר את התחום היטב ויוכל להכווין אתכם לאן לפנות.

הגשת התביעה

את התביעה עצמה יש להגיש בצורה מקצועית עם כל המסמכים הנלווים ועדות כתובה שלכם המתארת את המקרה. לעיתים תעזרו במומחים רפואיים שיעזרו לכם לקבל את מלוא הפיצויים. הגשת התביעה יכולה להיות מורכבת ולכן מומלץ מאד לשכור עורך דין מנוסה, הבקיא בתחום וידע לייצג אתכם כך שתקבלו את מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

לסיכום, תביעת רשלנות רפואית עלולה להיות מורכבת אך היא חשובה לאין שיעור. תוכלו לקבל כספי פיצויים על מנת לשקם את חייכם ולבנות לעצמכם עתיד טוב יותר.

הגשת התביעה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תביעת רשלנות רפואית

מידע נוסף בנושא

עיזבון ירושה תמלוגים על שירים

זמר מוכר שנפטר לפני כמה שנים השאיר אחריו עיזבון שהפתיע את קרוביו. המקרה המורכב עלה שוב לכותרות לפני כמה ימים והוביל להתעניינות רבה בקרב הגולשים

הכל אודות אמנת האפוסטיל

אמנת האפוסטיל ידועה גם בשם – אמנת האג. אמנה זו נחתמה בשנת 1961, במטרה לפשט את תהליך אימות המסמכים עבור אזרחי המדינות שחברות בה. 120