הכל אודות אמנת האפוסטיל

אמנת האפוסטיל ידועה גם בשם – אמנת האג. אמנה זו נחתמה בשנת 1961, במטרה לפשט את תהליך אימות המסמכים עבור אזרחי המדינות שחברות בה. 120 מדינות חתמו על האמנה, כולל ארצות הברית ורוב מדינות אירופה. בכל אחת מהמדינות האחריות על הנפקת אפוסטיל עוברת לאחת הרשויות, במטרה לאשר את המקוריות של המסמכים השונים. המטרה המרכזית של האמנה היא להקל על השיתוף הבירוקרטי בין המדינות.

 

הרקע מאחורי אמנת האפוסטיל

אנשים רבים בוחרים להגר למדינות זרות או לחילופין, לעבור אליהן לתקופה מוגדרת לצורך לימודים או עבודה. לכן התהליך של אימות המסמכים השונים חיוני להצלחת התהליך. האפוסטיל הינה חתימה או תעודה מיוחדת, שמקלה על תהליך האימות והקבלה של המסמכים במדינות החברות באמנת האפוסטיל.

אפוסטיל

מה חשוב לדעת לגבי האפוסטיל?

חותמת או תעודת אפוסטיל נועדה לוודא את האמיתות של המסמכים או התעודות השונות. חותמת אפוסטיל מעידה על אמיתות המסמך ומספקת לו תוקף משפטי, שאינו מצריך תהליך נוסף של אימות מצד הרשויות במדינת היעד. כל אדם יכול להגיש בקשה לצורך קבלת חותמת אפוסטיל, במטרה להבטיח כי המסמכים שלו מקוריים ואמינים.

 

כל הפונקציות של האפוסטיל

המטרה המרכזית של חותמת או תעודת אפוסטיל היא לקצר את תהליכי הלגליזציה המורכבים, שנוטים לגזול לא מעט זמן. לכן אדם שמעוניין לאמת את תעודת הלידה או תעודת הנישואין שלו למשל, יבחר לרוב לשלם עבור חותמת אפוסטיל, שתחסוך לו זמן רב במדינה שאליה הוא מתכוון להגר. מעבר לכך, האפוסטיל נועד להקל על ביצוע של עסקאות בינלאומיות, באמצעות שימוש במסמכים מאומתים, כגון ייפוי כוח, חוזים ועוד.

אפוסטיל

תהליך קבלת חותמת אפוסטיל

אדם שמעוניין למשל להגר למדינה זרה, חייב לאמת את הנכונות של המסמכים האישיים והתעודות השונות שלו. הדבר נכון לגבי תעודת לידה, תעודת נישואין, תעודות מקצועיות וכדומה. לצורך כך, יש לקבל אישור אפוסטיל ממשרד החוץ או משרד המשפטים. אישור זה יוכר על ידי כל המדינות החברות באמנת האפוסטיל, כלומר רוב מדינות העולם החופשי. חותמת האפוסטיל תופיע כמדבקה על גבי המסמך המדובר, לצד חתימה של פקיד משרד החוץ או פקיד בית המשפט. חתימה זו חיונית על מנת להוכיח כי המסמך מאושר על פי האמנה.

 

אילו סוגי מסמכים דורשים חותמת אפוסטיל?

ברמת העיקרון מדובר בעיקר על מסמכים ציבוריים שהונפקו ע"י רשויות המדינה השונות ואישורים נוטריונים. מסמכים ציבוריים שהונפקו ע"י רשויות המדינה כוללים תעודות השכלה שונות, תעודות לידה, תעודות נישואין וגירושין וכדומה. מסמכים שאינם ציבוריים, כגון צוואות וייפויי כוח מחייבים אישור נוטריון. חותמת אפוסטיל ניתנת רק לאחר אישור המסמכים ע"י פקיד הרשות שהנפיקה את המסמך או במקרים של מסמכים שאינם ציבוריים, לאחר אישור נוטריון.

 

אמנת האפוסטיל – סיכום

אמנת האפוסטיל נועדה להקל על אישור המקוריות של המסמכים השונים בהקשר הבינלאומי. האמנה מאפשרת לקדם הליכים בירוקרטיים ולחסוך זמן.

אפוסטיל

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אפוסטיל

מידע נוסף בנושא

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית?

אם עברתם הליך רפואי ובעקבותיו נגרם לכם נזק תתפלאו לשמוע שאולי מדובר במקרה של רשלנות רפואית. לצערנו הרב רשלנות רפואית שכיחה יותר ממנה שאתם חושבים.

עיזבון ירושה תמלוגים על שירים

זמר מוכר שנפטר לפני כמה שנים השאיר אחריו עיזבון שהפתיע את קרוביו. המקרה המורכב עלה שוב לכותרות לפני כמה ימים והוביל להתעניינות רבה בקרב הגולשים