הכל על בניית אתרים

אם אתם מרגישים שכל תחום בניית האתרים, הוא קצת סינית בשבילכם, הגעתם למקום הנכון. בכתבה הבאה ריכזנו את כל מה שצריך לדעת על בניית אתרים, אבל הפעם בעברית.

הגדירו מה האתר אמור לעשות?

נשמע קצת מצחיק לא? אז ממש לא. יש שני סוגים של אתרים: אתר תדמית ואתר מכירות, כאשר לכל אחד מהאתרים האלו מטרות שונות. לפני שאתם רצים לבחור חברה לבניית אתרים, קודם כל תבינו בעצמכם – מה המטרה של האתר? אם התשובה שלכם היא, כי לכולם יש אתר, זה לא מספיק טוב.

האם האתר אמור לספק מידע על החברה שלכם עבור לקוחות פוטנציאלים? אז מדובר על אתר תדמית. כאשר ניגשים לפיתוח אתר מהסוג הזה, חשוב שתשאלו את עצמכם, מי הלקוחות שיקראו את זה, מה הגילאים שלהם, רמת ההשכלה וכו', זאת על מנת לכתוב טקסט בגובה העיניים.

לעומת זאת, אם יש לכם סחורה ומטרת האתר היא למכור את הסחורה הזאת, מדובר על אתר מכירות (או בשמותיו האחרים: איקומרס, אתר סחר, או חנות אונליין) המורכבות כאן היא גדולה הרבה יותר. באתר סחר קיימים מדדים רבים ושונים אחד מהשני וההגדרות ל-"הצלחה" יכולות להיות שונות לחלוטין אחת מהשנייה.

אתר תדמית

אפיון האתר ובחירת הפלטפורמה המתאימה

לאחר שהבנתם מה המטרות העיקריות של האתר ואיזה צרכים הוא בא לשרת, אפשר להתקדם עוד שלב בדרך לבניית האתר, להתחיל באפיון ובבחירת הפלטפורמה עליה תחליטו לפתח אותו. אתרי תדמית, לרוב יפותחו באופן עצמאי, באמצעות שפות תכנות שונות, או לחלופין יוקמו על בסיס פלטפורמות קיימות, כמו וורדפרס, וויקס ועוד.

חנויות אינטרנטיות לעומת זאת, יוקמו על פלטפורמות המיועדות ספציפית לקמעונאות, כמו מג'נטו, שופיפיי, WooCommerce ועוד. בהתאם למטרות האתר ובחירת הפלטפורמה ניתן להתחיל לאפיין את האתר: איך האתר יראה, באילו גדלים יהיו הבאנרים ומה יהיה מיקומים ובניית חווית לקוח כלכלית נוחה ונעימה.

 

עיצוב, פיתוח, רספונסיביות ומה שבניהם

לאחר השלבים האלו, ניתן להתקדם לשלב העיצובי הכולל, בחירת פונטים לכלל האתר, בחירת צבעוניות, מיקום הלוגו, שימוש באייקונים ועוד המון החלטות עיצוביות שנדרש לקבל. כמובן שחשוב לשלב מעצבת לחלק הזה בתהליך, רצוי כזאת שמתמחה בבניית אתרים.

בתום שלב העיצוב, מתקדמים לשלב הפיתוח. הפיתוח נעשה בהתאם לאפיון ולעיצוב וחשוב לבדוק את הרספונסיביות של האתר בים המכשירים השונים ומערכות ההפעלה השונות. עוד חשוב לקחת בחשבון, שרוב האנשים (בין 85-93% בערך) נכנסים לגלוש באתרים באמצעות המכשיר הנייד שלהם, לכן, חשוב תמיד לבדוק את ביצועי האתר באמצעות המכשיר הנייד, או בשמו המקצועי – המובייל.

 

לסיכום

בניית אתר תדמית זה תהליך המורכב מכמה שלבים שונים. הקמת אתר מכירות הוא תהליך מורכב יותר משמעותית מהקמת אתר תדמית, זאת בגלל שמדובר על צרכים מיוחדים שיש לחנויות אינטרנט. חשוב לקחת את שירותיה של חברה אמינה לבניית אתרים, שתהפוך את התהליך לקל ויעיל.

בניית אתרים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אתר תדמית

מידע נוסף בנושא

10 כללי יסוד לקידום אורגני

אמנם קידום אתרים הוא תחום שמתפתח כל הזמן, אבל ישנם כמה כללי יסוד שפחות או יותר נשארו אותו הדבר מאז שהתחום הזה של SEO עוד

7 טיפים לעיצוב חכם של אתרי ecommerce

מי שמבין עניין בעסקים יודע שחנויות ecommerce הפכו בשנים האחרונות לשם דבר. אפשר להבין בקלות מה גרם להן להיות כל כך פופולאריות בקרב בעלי העסקים.

איך בונים אתר בלי ידע מקצועי?

אנשים נבהלים לרוב מהמחשבה לבנות אתר משלהם. חוסר בידע ובכישורים הדרושים עשוי להיראות כמו מחסום חמור. אך אל דאגה, אינכם צריכים להיבהל. בניית אתר ללא

היתרון שבסטודיו לבניית אתרים

בעזרת כלים טכנולוגיים, כמעט כל אחד יכול לבנות היום אתר. לא מעט בעלי עסקים לא מעוניינים למסור את בניית האתר לאיש מקצוע, ובונים את האתר

איך בוחרים חברה לבניית אתרים?

בניית אתר הוא תהליך מורכב, אשר דורש גם מקצועיות רבה. לכן, הבחירה בחברה לבניית אתרים, היא חלק משמעותי בתהליך. לא מקובל להחליף חברה באמצע התהליך,

מה כרוך בבניית אתר איקומרס?

כל עסק שרוצה להצליח בעולם שלנו חייב להחזיק באתר מקצועי. כיום, אתר בלבד גם הוא לא מספיק ואתם חייבים לאפשר ללקוחות שלכם לרכוש את המוצרים