עושים את זה נכון: כך תעשו שיווק דיגיטלי נכון

עבור חלק נכבד מבעלי העסקים, שיווק בדיגיטל יכול להיראות כמו תהליך שלא ברור היכן הוא מתחיל, מה הוא כולל ואיפה נגמר. עם זאת, על ידי הגדרת האסטרטגיה הנכונה, אפשר להניב פירות חשובים בתהליך השיווק של העסק. מה חשוב לדעת? הנה כמה דגשים ששווה לקחת בחשבון.

דבר ראשון, חשוב להבין מהו בעצם שיווק דיגיטלי? באופן כללי, שיווק דיגיטלי הוא בעצם כל סוג קידום מקוון אשר מתבסס על ערוצים דיגיטליים כמו מנועי חיפוש, אתרים, פלטפורמות מדיה חברתית (טיקטוק, ווצאפ, פייסבוק, אינסטגרם וכו') דואר אלקטרוני ועוד. בהיבט הזה של הדברים, שיווק דיגיטלי יכול לקבל ביטויים מאוד שונים, תלוי מהן המטרות, מה המוצר או השירות ומיהם קהלי היעד.

 

במה עוסק שיווק דיגיטלי?

אפשר להגיד ששיווק דיגיטלי עוסק כולו בהגעה לקהל היעד הנכון, במקומות הנכונים ובטיימינג המדויק. וכשזה מגיע לתהליכי שיווק דיגיטלי באיטנטרנט, יש כמה אלמנטים מרכזיים שצריך להתמקד בהם. ריכזנו אותם לפניכם:

  • יצירת אסטרטגיה שיווקית נכונה – חשוב להבין מהן המטרות שלכם ובהתאם ליצור תכנית מעשית שתעזור לכם להשיג אותן. אסטרטגיה יכולה להתבסס על שיווק ממומן, קידום אורגני, קידום ברשתות החברתיות ועוד.
  • יצירת תוכן רלוונטי – כאשר מדברים על תוכן לאתרי אינטרנט, חשוב להבין שתכני האתר לא חייבים להסתכם רק בכתיבת טקסטים. סרטונים, תמונות, אינפו-גרפיקה ועוד, הם כולם תכנים מעולים לאתר (כשמבוצעים נכון).
  • שיווק ממומן או SEO – בבואכם לבחור בין אסטרטגיות השיווק השונות, אתם תיתקלו במונחים כמו שיווק דיגיטלי ממומן וגם קידום אורגני לאתרים. ההמלצה הנכונה ביותר היא לשלב בין טכניקות הקידום השונות. במילים אחרות, לא לשים את כל הביצים בסל שיווקי אחד.

שיווק דיגיטלי

עד כמה בניית קישורים חשובה?

מעבר לעוגנים שציינו לעיל, שיווק בדיגיטל יכול להתבסס גם על שירותים נוספים. למשל, שירות בניית מערך קישורים. בסופו של דבר, מערך הלינקים מסמן לגוגל שאתם סוג של אוטוריטה בתחום שלכם, מה שמוביל את האתר להיות מדורג גבוה יותר במנועי החיפוש. ומעבר לכך, בניית לינקים יכולה גם לתרום להנעת גולשים ("טראפיק") לאתר.

במקביל לבניית הקישורים של האתר, בד"כ יהיה מומלץ גם לשווק את העסק ברשתות החברתיות. כידוע, בפלטפורמות החברתיות מתרחש כל ה-ACTION, וזה בהחלט אקשן שאתם רוצים להיות שותפים לו. עם זאת, חשוב לציין שהמדיות החברתיות מצריכות מעורבות גבוהה מצד העסק.

 

לסיכום, מה המשאבים שיידרשו ממני, בעל האתר?

המעורבות הנדרשת מבעלי העסקים בתהליכי שיווק דיגיטלי עשויה להיות מאומצת. בין אם מדובר על שיווק ברשתות החברתיות, בגוגל או בכל פלטפורמה אחרת, בעלי העסקים צריך לחיות ולנשום את תהליכי השיווק.

בפועל, זה אומר פרסום פוסטים, עדכון מבצעים ומוצרים, מתן תגובות ושירות לקוחות, מענה של לידים ועוד. ואלו הן הסיבות העיקריות לכך שרוב בעלי העסקים מעדיפים להסתייע בחברות קידום אתרים. כשהאתר בידיים הנכונות, תהליכי הקידום לא רק יעילים יותר, אלא גם מצריכים פחות מעורבות מבעלי האתר\העסק.

ולבסוף, חשוב לזכור שתהליכים אלו (במיוחד האורגניים) של שיווק יכולים לקחת זמן. כמה זמן? לא נדיר להמתין כחצי שנה עד שמתחילים להניב פירות מקידום אורגני. מצד שני, שיווק דיגיטלי ממומן יכול להניב תוצאות הרבה יותר מהר. ולכן חשוב לשלב בין 2 הטכניקות האלו.

שיווק דיגיטלי

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שיווק דיגיטלי

מידע נוסף בנושא

למה חשוב להשקיע בשיווק של העסק שלך?

בעולם העסקי התחרותי של היום, עסקים קטנים וגדולים כאחד חייבים להשקיע בשיווק יעיל כדי להצליח. שיווק מוצלח יכול להביא לידים חדשים, להגדיל את המכירות ולבנות

כיצד נבדל את עצמנו מהמתחרים

האם אי פעם חוויתם תקלה מתסכלת במחשב וקיוויתם שתוכלו לפתור את הבעיה בעצמכם? תארו לעצמכם את הזמן והכסף שהייתם יכולים לחסוך אם הייתם יכולים לפתור

מדוע הפרסום שלך בדיגיטל לא עובד?

פרסום בדיגיטל כיום מהווה בפועל עמוד יסוד להצלחה עסקית. שימוש נכון בו יכול להוביל עסק  להצלחה קבועה, בעוד שמנגד, שימוש פזיז ולא מכוון בו יכול

5 דרכי שיווק עדכניות ברשת

פרסום באינטרנט אינו דבר של מה בכך. אם אתם מפקפקים בכך, שאלו הרבה בעלי עסקים קטנים שנטשו את הרעיון כי הם דיממו כסף מבלי לראות