מי הם החולים בגליובלסטומה וכיצד מטפלים בהם?

גליובלסטומה, היא אחת המחלות הקשות ביותר מבין סוגי הסרטן הידועים לעולם המדע הקיימים כיום. אבל לפני שנדון במחלה זו, אנחנו רוצים להסביר לכם באופן כללי אודות מחלות הסרטן השונות, ולאחר מכן תוכלו להבין בצורה ברורה יותר את משמעות של מחלת הגליובלסטומה.

 

מחלת הסרטן

מחלת הסרטן, היא מחלה שמתאפיינת בגידול בלתי מבוקר של תאים בגוף, ברקמות ספציפיות בגוף או בכל הגוף במקביל. אין היום תשובה ברורה בעולם המדע, מה גורם לאותה גדילה בלתי מבוקרת להתחיל. כיום, מה שברור למדענים הוא שהגוף יוצר לפתע פתאום סיגנל, שמאותת בצורה ביולוגית לתאים להתחיל לגדול בצורה בלתי מבוקרת, וכמובן בעקבות כך נגרם נזק רב מאוד לגוף.

מי הם החולים בגליובלסטומה וכיצד מטפלים בהם?

הלגיובלסטומה

אותו מודל בדיוק קיים בסרטן המח, הנקרא גליובלסטומה. סרטן זה, מתאפיין בגידול מסיבי של סוג תאים מסוים במח, הנקראים תאים אסטרוציטיים. תאים אלו, הם תאים שתומכים במגוון הפעילויות שהמח שלנו מבצע בצורה שגרתית. הם נראים בהגדלה כתאים בצורת כוכב . מכיוון שהמח הוא בין האיברים המרכזיים ביותר בגוף, פגיעה בו תשפיע על כלל המערכות בגוף. לפרטים על גליובלסטומה.

 

השפעות

ההשפעות על מערכות הגוף, יכולות להיות פגיעה ביכולת הקוגניטיביות של הגוף, לפגיעה ביכולות הדיבור, בחושים, בזיכרון, ובמגוון מערכות אחרות בגוף. לעיתים, ישנן גם התקפים פסיכוטיים, הנגרמים כתוצאה ממעין "קצרים" במערכת הנוירונים במח.

מי הם החולים בגליובלסטומה וכיצד מטפלים בהם?

ריפוי וטיפול

לצערנו כיום, למחלה אין תרופה מושלמת שמעלימה את הסרטן כלא היה, ולאחר אבחון של מחלה כזו, עתידו של החולה צפוי להפוך לקשה מאוד ובלתי הפיך לאחר מספר חודשים. טובי המוחות עובדים כיום על מגוון דרכים לריפוי כלל סוגי הסרטן, ונקווה שבקרוב נזכה אכן לצפות בפריצות דרך משמעותיות. אבל בינתיים, נסקור בפניכם מספר צורות טיפול שונות.

 

הקרנות וכימותרפיה

הראשונה, היא דרך הקלאסית בה מטפלים בסרטן, דהיינו הקרנות וכימותרפיה. בצורת טיפול זו, בהקרנות או בטיפולים כימיים, גורמים למוות של התאים הסרטניים, אך במקביל פוגעים גם בתאים בריאים, כך שהחיסרון של טיפול כזה ברור מאוד.

 

ניתוח

השנייה, היא טיפול באמצעות ניתוח. טיפול מעין זה מתבצע כאשר הגידול גדול בצורה משמעותית וניתן לשלוף חלקים ממנו מהמוח, בהליך כירורגי עדין לאחר סקירה מדוקדקת של האזורים אליהם התפשט הגידול. חשוב לציין כי מדובר בניוח מסובך מאוד, ולא מחליטים לבצע אותו בחיפזון אלא לאחר חשיבה מרובה שנעשית על ידי הרופא המטפל.

 

החידוש- אופטיון

הצורה השלישית, היא טיפול על ידי אופטיון. בצורת טיפול זו, משתמשים במכשיר חדשני שפותח על ידי חברה ישראלית. המכשיר, באמצעות השראה של שדות חשמליים מעכב את גידול התאים הסרטניים ומעניק לחולה זמן ממושך יותר של חיים תקינים, ללא תופעות הלוואי הקשות של הטיפולים שפורטו לעיל.

 

לסיכום

מי ייתן ותרופה למחלה תימצא במהרה.

מי הם החולים בגליובלסטומה וכיצד מטפלים בהם?

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מי הם החולים בגליובלסטומה וכיצד מטפלים בהם?

מידע נוסף בנושא

אילו סוגי רמקולים קיימים בשוק?

בעולם האודיו קיים מגוון רחב של סוגי רמקולים, המיועדים לשימושים שונים ולהעדפות אישיות מגוונות. בין סוגי הרמקולים הנפוצים ביותר ניתן למצוא רמקולים ביתיים, רמקולים ניידים,

5 מקצועות שניתן ללמוד מרחוק

עולם חדש נפתח בפנינו בעידן הטכנולוגיה והוא – למידה מרחוק. מה בעצם יתרונות הלמידה מרחוק? בראש ובראשונה, למידה מרחוק מאפשרת לכם גמישות! גמישות במקום ולפעמים

מה זה לימודי NLP ולמי זה מתאים?

לאחרונה אנחנו שומעים הרבה על NLP. אנשים רבים לומדים על הנושא. אנשים שעוסקים בנושא מספרים על שינויי חיים מעמיקים וטובים בזמן קצר יחסית. מטפלים שנעזרים

6 מוצרי הרבלייף שניתן לקנות אונליין

המוצרים של הרבלייף תופסים תאוצה בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים. מעבר להרזיה, מדובר על מוצרים בריאים המכילים חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים