יתרונות לשירותי לוקליזציה

רשת האינטרנט היוותה מהפכה עולמית דרמטית, והיא שינתה את כל ההרגלים שלנו. אל מול תהליכי הגלובליזציה שנוצרו בעקבותיה, ישנה מגמה הפוכה בעלת השפעה לא מבוטלת על העולם, המכונה לוקליזציה, מהמילה local – מקומי.

צרכנים בכל העולם מחפשים את השפה המוכרת ותחושת הבית החם שמתקבלת כאשר הם צורכים מידע או שירותים בשפת האם שלהם ומתוך התחשבות בתרבות שלהם. שירותי לוקליזציה של אתרי אינטרנט, אפליקציות, תוכנות ומסמכים מייצרים הנגשה לקהלים מקומיים ויוצרים חיבור שמתורגם בסופו של דבר לרווחים.

האם ידעתם שבאירופה, כ-80 אחוז מהצרכנים מעדיפים לעשות קניות בשפת האם שלהם? התמונה בארץ מאוד דומה. סקר שהתבצע בקרב דוברי ערבית בארץ, למשל, העלה כי הם יעדיפו לצרוך את החדשות בערבית ברשתות החברתיות או בערוצי טלוויזיה זרים (75%), ורק 8% צורכים עיתונות בעברית.

אל מול הנתונים הללו, ברור למה יש צורך בשירותי לוקליזציה – התאמה תרבותית. שירותי לוקליזציה שונים מתרגום גרידא בכך שהם כוללים לא רק תרגום מילולי של טקסטים אלא גם התאמה להרגלים ותרבות היעד, כך שהקורא ירגיש כאילו הדברים נכתבו מראש על ידי מישהו שדומה לו. תחושה זו הופכת את הקורא לנוח יותר לשכנוע, וזה מתורגם למספר כניסות לאתרים וגם לרווחים. למידע נוסף >>>

 

מה זה בכלל לוקליזציה?

לוקליזציה היא התאמה תרבותית, והיא כוללת בתוכה את כל מה שהוא מעבר לתרגום משפה לשפה, שנועד להתאים שירות או מוצר לקהל חדש. בתהליך לוקליזציה מתבוננים בקהל היעד, בהרגלים שלו, בצרכים שלו, בדרך שבה הוא רגיל לפעול, ומתאימים לו את השירות או המוצר.

למשל, יש תרבויות שבהן צבעים מסוימים מסמנים סכנה ולא משתמשים בהם באתר אינטרנט, ואחרות רואות באותם צבעים ביטוי חיובי, למשל לאהבה. לוקליזציה תתייחס לרגישות המקומית ותתאים את הצבעים של האתר לתרבות המקומית.

יש הרבה מאוד פרטים נוספים שדורשים לוקליזציה כמו למשל התאמת דרכי התשלום, ציון המטבע המקומי, מספרי טלפון מקומיים או דרכים מקובלות ליצירת קשר, מידות ומשקלים, ועוד. אם יש אנשים שמופיעים בתמונות באתרים או במוצרים שעוברים לוקליזציה, חלק מהתהליך יכלול תשומת לב שיופיעו בהם אנשים בעלי חזות מקומית או לפחות לוודא שיש גיוון תרבותי.

 

לתרגם מטאפורות, עיצובים, סרטונים ומבנה

בתהליך הלוקליזציה מתייחסים להרבה יותר מאשר רק המילים. בבחירה של דוגמאות – יעשו התאמה ליום-יום של תרבות היעד. עיצוב אתרים או עיצוב תעשייתי, יתייחס גם הוא למקובל בתרבות היעד. אפילו גודל גופן שונה מתרבות לתרבות, כמו גם צבע הטקסט, הרקע, התמונות.

לפעמים אפילו מוסיקה של סרטון, או מוסיקת רקע שיש באתר או במשחק מחשב שעובר לוקליזציה – תעבור התאמה תרבותית למשהו שמתאים יותר לאוזן של קהל היעד. כל זה יתבטא בסופו של דבר בקהל לקוחות גדול יותר וברווחים גבוהים יותר.

 

מה היתרונות של לוקליזציה

ללוקליזציה של שירות, אתר, אפליקציה, תוכנה או מוצר יש הרבה יתרונות. הדבר הבולט ביותר הוא ההנגשה של מושא הלוקליזציה לקהל המקומי. הצרכן המקומי מרגיש יותר נוח כשהוא צורך מידע, מוצרים או שירותים בשפת אימו. באופן זה, הוא מזדהה עם המסרים השיווקיים, וחש צורך במוצר. צרכן כזה נוח יותר לשכנוע, וכך יותר עסקאות נסגרות. יתרון נוסף הוא שאין פערי מידע, או תקלות ואתגרים שמקורם בחוסר הבנה.

חשבו למשל על אתר שמציג קטלוג בגדי נשים ואשר מעלה מודעה מנקרת עיניים של אישה בלבוש מינימלי – וכל זאת כאשר קהל היעד שנחשף לקטלוג הוא בעיקרו דתי אדוק ושמרן. ייתכן שאתר כזה יזכה לא רק למיעוט של כניסות אלא גם למוניטין רע ואולי אף תסבוכת משפטית בשל פגיעה ברגשות הדתיים של קהל היעד.

לוקליזציה של הקטלוג הייתה מונעת מצב כזה, כאשר הבגדים היו מוצגים ללא דוגמנית, והדבר היה מתבטא במכירות גבוהות יותר, כמובן. תהליך לוקליזציה כולל גם התחשבות בחוקים מקומיים, ברגולציה ובתקנות שצריך להתחשב בהם – כל זה מגן על בעל השירות או האתר מפני הסתבכות עם החוק המקומי או עם הקהל אליו הוא מייעד את השירותים שלו.

 

אצל מי עושים את התהליך?

לא כל חברת תרגום מציעה שירותי לוקליזציה, ולא כל חברת תרגום שמציעה שירותי לוקליזציה יודעת באמת לעשות תהליך עומק כזה שממצה את כל היתרונות. בגדול, בשביל לעשות לוקליזציה צריך מומחיות של אדם מקומי, שיודע לא רק את השפה אלא חי את התרבות והיום-יום של המקום, לצד היכרות עם השפה של המוצר או השירות שעומד בפני הלוקליזציה.

צריך אדם שגם מכיר את תחום הדעת של השירות, האתר או המוצר – כדי שיתרגם אותו נכון וגם יעשה את ההתאמות למערכת החוקים המקומית מתוך המומחיות שלו לתחום. חברות תרגום בעלות ניסיון רב ומוניטין טוב, שמציעות שירותי לוקליזציה, הן לרוב כאלה שיודעות לאתר את האנשים הנכונים לתהליך. לא פעם צריך יותר מאדם אחד.

לעתים יתבצע תרגום כשלב ראשון, ולאחר מכן, לוקליזציה כשלב שני, אך לעתים לא תתקיים הפרדה כזאת לשני שלבים והכול יעשה ביחד, במקביל. בכל מקרה, אם אתם הולכים ללוקליזציה של אפליקציות או אתרים, וודאו שאתם עושים זאת במקום אמין ומקצועי שיודע לאתר את אנשי המקצוע שיתנו לכם את כל הערך לכסף שלכם.

יתרונות שירותי לוקליזציה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
יתרונות שירותי לוקליזציה

מידע נוסף בנושא

אילו סוגי רמקולים קיימים בשוק?

בעולם האודיו קיים מגוון רחב של סוגי רמקולים, המיועדים לשימושים שונים ולהעדפות אישיות מגוונות. בין סוגי הרמקולים הנפוצים ביותר ניתן למצוא רמקולים ביתיים, רמקולים ניידים,

5 מקצועות שניתן ללמוד מרחוק

עולם חדש נפתח בפנינו בעידן הטכנולוגיה והוא – למידה מרחוק. מה בעצם יתרונות הלמידה מרחוק? בראש ובראשונה, למידה מרחוק מאפשרת לכם גמישות! גמישות במקום ולפעמים

מה זה לימודי NLP ולמי זה מתאים?

לאחרונה אנחנו שומעים הרבה על NLP. אנשים רבים לומדים על הנושא. אנשים שעוסקים בנושא מספרים על שינויי חיים מעמיקים וטובים בזמן קצר יחסית. מטפלים שנעזרים

6 מוצרי הרבלייף שניתן לקנות אונליין

המוצרים של הרבלייף תופסים תאוצה בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים. מעבר להרזיה, מדובר על מוצרים בריאים המכילים חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים