יוצאים לחקור! כך מבצעים מחקר בצורה נכונה לעבודה אקדמית

 

אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפניו של כל סטודנט הוא ביצעו מחקרים לשם עבודות. בכל עבודה אקדמית, המחקר הוא חלק בלתי נפרד, ולעיתים הוא מהווה את מרכז העבודה. עבור סטודנטים רבים מדובר על חלק מאתגר, במיוחד לאור העובדה שהאקדמיה היא המקום הראשון שבו אנחנו צריכים לערוך מחקר בכוחות עצמנו. כאן נעזור לכם להבין איך נכון לעשות את זה. 

 

עבודה אקדמית

עבודה אקדמית היא כנראה הפעם הראשונה בחיים שלכם שבה אתם נדרשים להתמודד עם סטנדרט אמיתי של עבודה. כתיבה אקדמית ודיוק הם האתגר הראשון שנוגע בעיקר לסגנון של העבודה, אולם לא פחות חשוב מכך עליכם לערוך בצורה מדויקת את המחקר שלכם, ולשם כך יש כמה דברים שחשוב לעשות. אז אם אתם רוצים לדעת איך עושים מחקר, הגעתם למקום הנכון.

כתיבה אקדמית

שאלת החקר

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לנסח בצורה מדויקת את שאלת החקר של העבודה שלכם. על העבודה אנחנו צריכים להסתכל מתוך נקודת מבט של תשובה, כלומר העבודה נועדה לענות לנו על שאלה מסוימת. השאלה הזו יכולה להיות מקיפה מאוד, הכל כמובן תלוי בעבודה עצמה. השאלה המרכזית איתה העבודה מנסה להתמודד נקראת שאלת החקר, והיא השלב הראשון בעבודה שלכם.

 

ספרות רלוונטית

אחד הדברים החשובים ביורת באקדמיה הוא התייחסות למקורות קודמים שעסקו בשאלה שלכם. לא משנה מה התחום שבו אתם עוסקים, סביר להניח שיש מי שנגע בצורה כזו או אחרת בנושא שבו אתם דנים. בניגוד למקומות אחרים. באקדמיה העבודה שלכם חייבת להתחיל קודם כל מהקודמים לכם, ורק אחר כך תוכלו להצביע על החסרונות בתפיסות הקודמות ולהציג את התפיסה שלכם.

 

יצירה עצמית

בשלב הזה אתם כבר יכולים לראות מה יש לכם לחדש בנושא בו העבודה עוסקת. כעת תוכלו לערוך מחקר עצמאי, לבצע סקרים או כל דבר אחר שיעזור לכם להצדיק את המסקנות שאליהן תגיעו בעצמכם. לא מספיק להצביע על כשלים בתפיסות קודמות אלא יש להציע תימוכין משכנעים לטענה שאותה אתם הולכים להציג בהמשך העבודה שלכם, במיוחד אם מדובר על טענה מחודשת.

כתיבה אקדמית

סקירה וביקורת

הצעד האחרון טרם הגשת העבודה באופן סופי הוא לתת לעין נוספת לעבור אליה. לאדם קצת קשה לראות את הפגמים של עצמו, והדבר הזה נכון שבעתיים בכל הנוגע לכתיבה. כדי למנוע מצב שבו העבודה שלכם לא מקבלת את הציון שלו אתם מצפים, מומלץ לתת לעין נוספת לעבור על העבודה עוד לפני ההגשה שלה, כדי להיות בטוחים שהעבודה שלכם אכן משיגה את המטרה שהצבתם לה.

 

לסיכום

ביצוע מחקר בעבודה אקדמית דורש מאיתנו קודם כל לנסח שאלת חקר, ורק אחריה נוכל לגשת למחקר שלנו. אם יש לכם תזה מחודשת אותה אתם רוצים להציג בעבודה שלכם, עליכם לוודא שהמסקנות של המחקר אכן עולות איתה בקנה אחד.

כתיבה אקדמית

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כתיבה אקדמית

מידע נוסף בנושא

אילו סוגי רמקולים קיימים בשוק?

בעולם האודיו קיים מגוון רחב של סוגי רמקולים, המיועדים לשימושים שונים ולהעדפות אישיות מגוונות. בין סוגי הרמקולים הנפוצים ביותר ניתן למצוא רמקולים ביתיים, רמקולים ניידים,

5 מקצועות שניתן ללמוד מרחוק

עולם חדש נפתח בפנינו בעידן הטכנולוגיה והוא – למידה מרחוק. מה בעצם יתרונות הלמידה מרחוק? בראש ובראשונה, למידה מרחוק מאפשרת לכם גמישות! גמישות במקום ולפעמים

מה זה לימודי NLP ולמי זה מתאים?

לאחרונה אנחנו שומעים הרבה על NLP. אנשים רבים לומדים על הנושא. אנשים שעוסקים בנושא מספרים על שינויי חיים מעמיקים וטובים בזמן קצר יחסית. מטפלים שנעזרים

6 מוצרי הרבלייף שניתן לקנות אונליין

המוצרים של הרבלייף תופסים תאוצה בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים. מעבר להרזיה, מדובר על מוצרים בריאים המכילים חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים