למה מלכתחילה: מדוע ואיך צריך לאחסן אתר?

למי שלא ממש מבין, או מגיע מהתחום זה נראה כאילו אתר לא דורש משאבים או תשתיות עבור תפעול שוטף, אלא ברגע שהוא באוויר זהו יש אתר, אבל זה לא ממש נכון. בדומה לתפעול של סניף, חנות פיזית או משרד, גם אתר דורש תחזוקה שוטפת, אחד החלקים של נושא התחזוקה זה איחסון אתר.

 

מה זה אומר איחסון אתר?

אחסון אתרים באופן כללי וכחלק מזה גם אחסון אתרי וורדפרס זה חלק משמעותי וקריטי ותחזוקה השוטפת של האתר. בוא נגיד את זה ככה, ללא אחסון של האתר שלכם, האתר פשוט לא יהיה באוויר, כלומר לא יעבוד.

בדומה לתשלום שכירות של חנות פיזית, משרד או אפילו חלק באופן ספייס, גם אתר דורש "השכרת" מקום. כדי שתבינו יותר לעומק את זה, מבחינת אנלוגיה, אחסון אתר דומה לתשלום שכירות, או ארנונה.

אתר מאוחסן

איך בוחרים אחסון אתר?

תראו, קיימות במון אופציות כשאנחנו מדברים על אחסון אתרים, בעיקר אתרים אשר יושבים על פלטפורמת וורדפרס, בעיקר כי מדובר על הפלטפורמה הפופולרית ביותר בעולם.

 

גודל האתר והתכנים שבו

אם יש לכם אתר תדמית שמסתכם בכמה עמודים בודדים כמו עמוד הבית, עמוד אודות וכד', אז חבילת האחסון שתצטרכו לקחת, תהיה קטנה יותר מאשר אתר איקומרס שיש בו קטלוג מוצרים, כאשר לכל מוצר יש כמה תמונות.

 

כמות כניסות לאתר

ככל שיש יותר גולשים באתר, ככה האחסון שתצטרכו להשתמש בו יהיה גבוה יותר. חשוב מאוד לבדוק לאורך כל הפעילות שלכם את "מיצוי" חבילת האחסון ולבדוק האם יש צורך להגדיל אותה, או מהצד השני לצמצם אותה ולחסוך בהוצאות התפעול השוטף.

אתר מאוחסן

מיקום השרתים

כשאתם בוחרים אחסון, חשוב מאוד לוודא כי האחסון נרכש בשרתים הנמצאים בישראל. תחשבו על זה ככה, שרת הוא כמו ראוטר, אם אתם רחוקים ומנסים להתחבר אליו הקליטה תהיה נמוכה יותר, מה שיגרום לגלישה איטית יותר. כך גם בשרתים, חשוב לבחור שרתים שיהיו במדינה בה המשתמשים נמצאים, כדי שחווית הגלישה תהיה מהירה ואיכותית.

 

אבטחה

פרמטר נוסף שחשוב מאוד לבדוק, זה שהשרת בו אתם מאחסנים את האתר הוא שרת מאובטח. ככל שהאתר שלכם "אוסף" יותר מדי רגיש כמו לדוגמא, מיד רפואי, כרטיסי אשראי וכד' אז האבטחה הופכת למשמעותית אפילו יותר. חשוב לבחון את פרוטוקול האבטחה המוצע בחבילה שרכשתם, כדי לוודא שהוא מתאים למה שמומלת לאתר שלכם לפי הסוג שלו והמידע שיש בו.

 

סיכום

אם נהיה רגע כנים, אין לכם כל כך בחירה, כל אתר חייב להיות מאוחסן על שרת כלשהו כדי לפעול. לכן, הבחירה שנותרה לכם היא איזה חבילת אחסון כדאי לבחור 😊 במאמר סקרנו את הפרמטרים שכדאי לקחת בחשבון לפני שבוחרים אחסון אתר, כדי שתבחרו בחבילךה הנכונה ביותר ובמחיר המשתלם ביותר עבורכם.

אתר מאוחסן

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אתר מאוחסן

מידע נוסף בנושא

אילו סוגי רמקולים קיימים בשוק?

בעולם האודיו קיים מגוון רחב של סוגי רמקולים, המיועדים לשימושים שונים ולהעדפות אישיות מגוונות. בין סוגי הרמקולים הנפוצים ביותר ניתן למצוא רמקולים ביתיים, רמקולים ניידים,

5 מקצועות שניתן ללמוד מרחוק

עולם חדש נפתח בפנינו בעידן הטכנולוגיה והוא – למידה מרחוק. מה בעצם יתרונות הלמידה מרחוק? בראש ובראשונה, למידה מרחוק מאפשרת לכם גמישות! גמישות במקום ולפעמים

מה זה לימודי NLP ולמי זה מתאים?

לאחרונה אנחנו שומעים הרבה על NLP. אנשים רבים לומדים על הנושא. אנשים שעוסקים בנושא מספרים על שינויי חיים מעמיקים וטובים בזמן קצר יחסית. מטפלים שנעזרים

6 מוצרי הרבלייף שניתן לקנות אונליין

המוצרים של הרבלייף תופסים תאוצה בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים. מעבר להרזיה, מדובר על מוצרים בריאים המכילים חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים