מה הם דמי מפתח?

דמי מפתח הם שריד לתקופה אחרת. יש עוד כאלו בחוק הישראלי אך מכיוון שדמי המפתח עוסקים בנושא היקר ביותר כלכלית לאזרח הישראלי חשיבותה מכרעת. מספר הדירות בדמי מפתח נמצא בירידה לאורך השנים, אך הטיפול בהם וההסדרה של הצדדים המעורבים בעסקה שכזאת מורכב ודורש אנשי מקצוע.

 

מהם דמי מפתח

דמי המפתח הוא מונח שהשתרש בסוף ימי המנדט הבריטי ובא לנסות לפתור מצב של עליית מחירי הדיור. העיקרון הבסיסי העומד מאחורי רעיון דמי המפתח הוא לתת אפשרות לכל אדם, גם ללא יכולות רבות להבטיח קורת גג לכל חייו. הרעיון בשיטה עובד כך שהמשכיר משלם עבור הזכות לגור בנכס מושכר סכום השווה לערך של כ60 אחוז מערך הדירה.

בעבור סכום זה הוא רשאי לשכור את הדירה במחיר מוזל ממחיר השוק לכל חייו ואף יש באפשרותו אפשרות להוריש או למכור את הזכות הזאת בנכס לגורם אחר. חשוב להבין שכל נושא דמי המפתח הינו עניין משפטי המחייב ליווי של עורך דין דמי מפתח. במשרד עורך דין לענייני דמי מפתח אביטל תוכלו לקבל ליווי מלא בכל תחום רכישה, השכרה או ליווי וטיפול בנושאי דמי מפתח.

עורך דין דמי מפתח

מעמדו של הדייר בדמי מפתח

מעמדו המשפטי של הדייר בדמי מפתח כאמור מקובע בחוק מנדטורי שאושר גם על ידי החוק הישראלי בשנת 1958 כחלק מהפתרונות לגלי ההגירה הגדולים שפקדו את המדינה הצעירה. מאז ועד היום מעמדו של הדייר בדמי מפתח נשאר ללא שינוי רב.

  • זכות לכל חייו – דייר בדמי מפתח מבטיח לעצמו את השקט בכך שכל זמן שהוא חי, יש לו קורת גג מעל הראש ולא ניתן לפנות אותו, גם אם הנכס לא בבעלותו.
  • יכול להעביר את הזכות בנכס – בעלי הזכות המתגוררים בדמי מפתח יכולים להוריש את הזכויות בנכס לבן משפחה או לחלופין למכור אותם לדייר אחר עם אינם זקוקים יותר למגורים בנכס
  • הגנות בעת הריסת הבית – בעת הריסת מבנה או הליך פינוי בינוי, זכויותיו של המחזיק בדמי מפתח נשמרות והוא זכאי לפיצוי, תגמול הולם תמורת הנכס שנהרס.
  • מחויב בהוצאות נדרשות – דייר בדמי מפתח מחויב בהוצאות הכרוכות בנכס כגון שיפוץ חדר מדרגות או שימור מבנה.

 

המעמד החשוב ביותר בסופו של דבר שיש לדייר המתגורר בדירה בדמי מפתח הוא הגג מעל לראשו, עם זאת החשיבות של טיפול משפטי בעת חתימה על ההסכם דמי מפתח על ידי עורך דין דמי מפתח היא משמעותית וחשובה.

 

סיכום

מגורים בדמי מפתח הם שריד לתקופה קדומה אך יש בה יתרונות כאלו ואחרים. ומכיוון שמדובר על עסקת נדלן וכזאת אשר תקפה לשנים רבות מאד, יש חשיבות עצומה להסדיר את המעמד המשפטי של הדירה בדמי המפתח הן על ידי השוכר והן על ידי המשכיר. רק טיפול וליווי עורך דין ימנע בעיות עתידיות.

עורך דין דמי מפתח

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין דמי מפתח

מידע נוסף בנושא

אילו סוגי רמקולים קיימים בשוק?

בעולם האודיו קיים מגוון רחב של סוגי רמקולים, המיועדים לשימושים שונים ולהעדפות אישיות מגוונות. בין סוגי הרמקולים הנפוצים ביותר ניתן למצוא רמקולים ביתיים, רמקולים ניידים,

5 מקצועות שניתן ללמוד מרחוק

עולם חדש נפתח בפנינו בעידן הטכנולוגיה והוא – למידה מרחוק. מה בעצם יתרונות הלמידה מרחוק? בראש ובראשונה, למידה מרחוק מאפשרת לכם גמישות! גמישות במקום ולפעמים

מה זה לימודי NLP ולמי זה מתאים?

לאחרונה אנחנו שומעים הרבה על NLP. אנשים רבים לומדים על הנושא. אנשים שעוסקים בנושא מספרים על שינויי חיים מעמיקים וטובים בזמן קצר יחסית. מטפלים שנעזרים

6 מוצרי הרבלייף שניתן לקנות אונליין

המוצרים של הרבלייף תופסים תאוצה בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים. מעבר להרזיה, מדובר על מוצרים בריאים המכילים חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים