מה קורה אם רכב ללא ביטוח צד ג' נכנס לתאונה?

תרבות הנהיגה של אזרחי ישראל איננה מהמשובחות בעולם ובהתאם, כמות תאונות הדרכים הגבוהה, המתרחשות על מגוון כבישי הארץ. הסטטיסטיקה מראה שחלק מהתאונות הן תאונות קשות מאוד אולם, הן המיעוט, וחלק אחר, הן תאונות קלות ובינוניות. לאור המציאות הזאת, נהג המעורב בתאונת דרכים מבלי שיש לו ביטוח צד ג' בתוקף, נכנס לתוך מערבולת לא נעימה כלל של תביעות, העשויות לעלות לו הרבה מאוד כסף ולכן, בהיעדר ביטוח מקיף לרכב, חשוב מאוד שיהיה לכם ביטוח צד ג'. 

 

מעורבות בתאונה ללא ביטוח צד ג'

תביעה בגין תאונה ללא ביטוח צד ג' היא ענין לא נעים בכלל ורצוי להימנע ממצב זה ככל האפשר. ביטוח צד ג' הנו ביטוח המכסה אתכם במקרה שגרמתם נזקים לרכוש של אדם אחר. המקרה השכיח ביותר לצערנו הנו תאונות דרכים, בהן הרכב שלנו פוגע ברכב של אדם אחר, וגורם לו נזק. פוליסת ביטוח צד ג' תכסה את הרוב המוחלט של עלויות הנזק שגרמתם בתאונה, כאשר אתם תדרשו להשתתפות עצמית סמלית, ביחס לעלות התיקון, בדרך כלל.

חברות ביטוח רבות מאפשרות לבצע הרחבה של הפוליסה, באמצעות תוספת למשל, של כיסוי הוצאות משפטיות למבוטח. זאת אומרת, במידה ואתם נוסעים ללא ביטוח צד ג' ומעורבים לדאבונכם בתאונת דרכים, אתם תידרשו לשלם מכיסכם, את עלויות הנזק שגרמתם לרכב השני, ותהיו חשופים לתביעה בגין עוגמת נפש ורשלנות, במידה והצד השני משוכנע שאתם אשמים בתאונה.

תביעה בגין תאונה

מה ההבדל בין ביטוח מקיף לביטוח צד ג'?

קיים הבדל מהותי בין שני הביטוחים הללו, אמנם, שניהם דואגים לכסות את עלויות הנזקים הנגרמים עקב תאונת דרכים בה אתם האשמים אולם, ביטוח מקיף, יכסה הן את הוצאות הנזקים שגרמתם לצד ג' והן, את הוצאות הנזקים שגרמתם לרכב שלכם. ביטוח צד ג' יכסה אך ורק את הוצאות הנזקים שגרמתם לרכב של הנהג השני.

בנוסף, הביטוח המקיף נותן לכם הגנה מלאה כנגד כל פגיעה שקרתה לרכבכם והעלות שלה לרבות, נזק שנגרם לרכב אחר, בהתאם להשתתפות עצמית שלכם, המוגדרת מראש על ידי חברת הביטוח בפוליסה. ביטוח מקיף מכסה גם מקרים של פריצה לרכב, שריפה, שיטפון וכו'.

 

האם ביטוח צד ג' משתלם בכל מצב?

התשובה היא לחלוטין כן. גם אם רכבכם ישן וערכו אינו עולה על 15,000 שקלים, אתם יכולים לפגוע ברכב אחר, לייצר נזק ולהידרש לשלם עליו סכום מכובד. אבל, כשמדובר בביטוח מקיף, הדברים אינם זהים מכיוון שביטוח מקיף יקר בהרבה מביטוח צד ג' ולכן, רכב שמחירו 15,000 שקלים אינו מצדיק עריכת פוליסת ביטוח בעלות שנעה בין 2500 ל- 3500 שקלים בממוצע, תלוי בסוג הרכב.

חשוב לדעת, היקף הכיסוי שנותנות חברות הביטוח מתחיל, על פי רוב, בסכום של 50,000 שקלים ולכן, אם ערכו של הרכב 15,000 שקלים, הביטוח המקיף ממש מיותר.

תביעה בגין תאונה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תביעה בגין תאונה

מידע נוסף בנושא

אילו סוגי רמקולים קיימים בשוק?

בעולם האודיו קיים מגוון רחב של סוגי רמקולים, המיועדים לשימושים שונים ולהעדפות אישיות מגוונות. בין סוגי הרמקולים הנפוצים ביותר ניתן למצוא רמקולים ביתיים, רמקולים ניידים,

5 מקצועות שניתן ללמוד מרחוק

עולם חדש נפתח בפנינו בעידן הטכנולוגיה והוא – למידה מרחוק. מה בעצם יתרונות הלמידה מרחוק? בראש ובראשונה, למידה מרחוק מאפשרת לכם גמישות! גמישות במקום ולפעמים

מה זה לימודי NLP ולמי זה מתאים?

לאחרונה אנחנו שומעים הרבה על NLP. אנשים רבים לומדים על הנושא. אנשים שעוסקים בנושא מספרים על שינויי חיים מעמיקים וטובים בזמן קצר יחסית. מטפלים שנעזרים

6 מוצרי הרבלייף שניתן לקנות אונליין

המוצרים של הרבלייף תופסים תאוצה בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים. מעבר להרזיה, מדובר על מוצרים בריאים המכילים חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים