מרגישים שמגיע לכם פיצוי בגלל טיסה שעוכבה או בוטלה? יש מי שיעזור

תכנון ממושך, הזמנת כרטיס, הודעה על ניצול ימי חופשה בעבודה, אריזה, נסיעה לשדה התעופה, ריצה, ביקורות ואז – הודעה לקונית: חל עיכוב/ביטול בטיסה מספר ____ ליעד בו הייתם אמורים לנחות. השינוי הפתאומי בתוכניות מצריך חישוב מסלול מחדש, זאת לצד התארגנות לקראת טיסה אחרת בעיתוי הקרוב וניסיון למזער נזקים כספיים שונים הכרוכים בהזמנת מקומות לאתרים בחו"ל לדוגמה או בהזמנת כרטיסי נסיעה שונים. 

על פי החוק הישראלי, החוק האירופי והחוק המונהג על פי אמנת מונטריאול נוסעים רשאים לתבוע פיצוי בנסיבות שונות של ביטול טיסה. קראו על התנאים לקבלת פיצויים לטיסה וגם: איזו יבשת אינה מאשרת קבלת פיצויים בגין עיכוב/ביטול בטיסה? הכל על ביטולי טיסה ופיצויים.

 

פיצוי על ביטול טיסה לפי החוק הישראלי

טיסה שיצאה ממדינה זרה והמריאה לכיוון ישראל או יצאה מישראל והמריאה לכיוון מדינה זרה מזכה את נוסעיה בפיצוי עבור טיסה שהתבטלה. חוק זה חל גם על טיסה פנימית בתוך שטחי ישראל. במידה והטיסה מופעלת על יד חברה ישראלית – חל רק החוק הישראלי, זאת לעומת טיסות המופעלות על ידי חברות תעופה השייכות למדינות זרות. סירוב פיצויים על ידי חברת התעופה מאפשר הגשת תביעה באמצעות פיצוי בשחקים עד 4 שנים מיום עיכוב/ביטול הטיסה.

הטיסה בוטלה

הפיצויים השונים עבור נוסעים שטיסתם בוטלה על פי החוק הישראלי

בארה"ב אין חוק המצווה על מתן פיצויים כספיים לנוסעים שטיסתם בוטלה, לעומת זאת, החוק הישראלי תומך בחוק הפיצוי לנוסעים שבוטלה טיסתם מסיבות שונות.

 

אילו פיצויים ניתנים במסגרת פיצוי עבור טיסה שבוטלה?

  • שירותי תקשורת.
  • אספקת מזון ומשקאות כפי הנדרש עבור זמן המתנה ושהות עד לטיסה הבאה.
  • במידה ונדרשת שהיה של לילה בין מועד הטיסה שבוטלה למועד הטיסה העתידית יסופק לנוסע מקום לינה ושירותי הסעה משדה התעופה וחזור על מנת להגיע בזמן לטיסה הבאה.
  • תשלום של סכום כרטיס הטיסה שבוטל או תשלום על כרטיס טיסה חלופי לפי בחירתו של הנוסע. במקרה בו בחר הנוסע בהשבת תמורת הכרטיס – חברת התעופה חייבת בהשבת הסכום עד 21 ימים ממועד הגשת התביעה לתשלום. בחירה בכרטיס טיסה חלופי עתידה בהמשך להפחית מסכום הפיצוי אותו זכאי הנוסע לקבל בגין הביטול.
  • תשלום פיצוי כספי לנוסע שטיסתו בוטלה/עוכבה למשך יותר מ-8 שעות.

הטיסה בוטלה

פיצויים כספיים

  1. טיסה למרק של עד 2,000 ק"מ: פיצוי של 1,320 ש"ח.
  2. טיסה של 2,000-4,500ק"מ – פיצוי של 2,120 ש"ח.
  3. טיסה של למעלה מ-4,500 ש"ק – פיצוי של 36,180 ש"ח.

 

באילו מקרים לא יהיה זכאי הנוסע לקבלת פיצוי כספי?

  1. מתן הודעה מטעם חברת התעופה על ביטול הטיסה 14 יום לפני המועד הקבוע והצעת טיסה חלופית ללא מגבלות של נחיתה או המראה.
  2. מתן הודעה 7-14 ימים מראש כאשר מועד הנחיתה של הטיסה החלופית אינו מאוחר ביותר מ-4 שעות מהטיסה המקורית ומועד ההמראה אינו מוקדם ביותר משעתיים מועד ההמראה המקורי.
  3. מתן הודעה על ביטול הטיסה המקורית ומתן אפשרות טיסה חלופית של טיסה שמועד המראתה אינו מוקדם ביותר משעה ממועד ההמראה הנוכחי ומועד הנחיתה אינו מאוחר בשעתיים ממועד הנחיתה המקורי.

הטיסה בוטלה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הטיסה בוטלה

מידע נוסף בנושא

אילו סוגי רמקולים קיימים בשוק?

בעולם האודיו קיים מגוון רחב של סוגי רמקולים, המיועדים לשימושים שונים ולהעדפות אישיות מגוונות. בין סוגי הרמקולים הנפוצים ביותר ניתן למצוא רמקולים ביתיים, רמקולים ניידים,

5 מקצועות שניתן ללמוד מרחוק

עולם חדש נפתח בפנינו בעידן הטכנולוגיה והוא – למידה מרחוק. מה בעצם יתרונות הלמידה מרחוק? בראש ובראשונה, למידה מרחוק מאפשרת לכם גמישות! גמישות במקום ולפעמים

מה זה לימודי NLP ולמי זה מתאים?

לאחרונה אנחנו שומעים הרבה על NLP. אנשים רבים לומדים על הנושא. אנשים שעוסקים בנושא מספרים על שינויי חיים מעמיקים וטובים בזמן קצר יחסית. מטפלים שנעזרים

6 מוצרי הרבלייף שניתן לקנות אונליין

המוצרים של הרבלייף תופסים תאוצה בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים. מעבר להרזיה, מדובר על מוצרים בריאים המכילים חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים