שיווק דיגיטלי – מה הוא ולמי הוא?

בשנים האחרונות השימוש באינטרנט הולך וגובר. לרובנו יש סמארטפונים ורובנו פעילים ברשתות החברתיות השונות. המעבר לעולם דיגיטלי יצר עולם שלם שנמצא כולו בסמארטפון שאנו מחזיקים בכף ידנו. כתוצאה מכך נוצר פתח לשוק חדש של שיווק דיגיטלי – שיווק במרחב האינטרנט. מה זה אומר בכלל והאם זה מתאים לי? בואו נגלה!

 

מהפכת הדיגיטל

כולנו מבלים בסמארטפונים שלנו חלק ניכר מזמננו. ניתן להשתמש בהם לצרכי עסקים, עבור תשלום חשבונות וביצוע משימות שוטפות של חיי היומיום וגם לפנאי. מכיוון שאנו נמצאים במרחב האינטרנטי זמן לא מבוטל, תחום השיווק הדיגיטלי צמח והפך לרלוונטי ביותר. מעבר לכך, היום ניתן לקנות כמעט הכל באינטרנט, מה שגורם לחברות ולעסקים רבים לצמוח ולהתרחב ללקוחות נוספים בכל העולם. אם כן, הצורך בשיווק דיגיטלי עולה בעקבות התחרות הגדלה.

 

מהו שיווק דיגיטלי?

מדובר בתחום ענף ורחב הכולל בתוכו את כל סוגי השיווק במרחב האינטרנטי. הוא כולל בתוכו פרסום ממומן באינטרנט, שיווק ברשתות החברתיות השונות, גם באמצעות משפיענים, קידום אתרים כך שיופיעו בתוצאות הראשונות במנועי החיפוש ושליחת ניוזלטרים לרשימת תפוצה באימייל. בימינו, שיווק דיגיטלי נתפס כמודרני ומראה על התקדמות של חברות ועסקים אל עבר החדשנות.

חברות שלא משתמשות באמצעי שיווק זה עלולות להיתפס כמיושנות ואף עלולות להפסיד קהל שלם, בעיקר של צעירים, שלא נחשף כמעט לשיווק המסורתי המוכר. תחום זה משגשג בשנים האחרונות ואף המשיך כך בזמן מגפת הקורונה, אז רוב חיינו התקיימו בעולם הווירטואלי האינטרנטי. השינוי שהביאה איתה המגפה ממשיך גם כיום ועימו עולה הדרישה לשיווק דיגיטלי.

 

למי מתאים שיווק דיגיטלי?

שיווק מסורתי הוא שיווק באמצעות הרדיו, העיתונים והמגזינים, שלטי החוצות, הטלוויזיה ועוד. על מנת לפרסם באחת הפלטפורמות האלו, צריך להשקיע סכום כסף נכבד בדרך כלל. יש לזכור ששיווק מסוג זה מגיע לקהל כללי ולא לקהל ייעודי שהפרסומת רלוונטית אליו.

לכן, היתרון העיקרי של שיווק דיגיטלי הוא העלאת החזר ההשקעה ביחס לתקציב השיווק. יתרון זה מאפשר גם לעסקים קטנים לפרסם את עצמם, או מוצרים שלהם, וכן הוא מאפשר להנגיש פרסומות מסוימות לקהל היעד שלהן וכך השיווק אפקטיבי יותר. כדי למצות את הפוטנציאל שבשיווק הדיגיטלי כדאי לשכור שירותי שיווק דיגיטלי מסוכנות מומחית ואמינה כמו סוכנות דיגיטל של ניצן רונן.

 

אז למה כדאי להשתמש בשיווק דיגיטלי?

מעבר ליתרון הברור של עלות מול תועלת, יש לשיווק דיגיטלי יתרונות נוספים. למשל, ניתן למדוד טוב יותר את הצלחתו או כשלונו של קמפיין שיווקי. ההצלחה של קמפיין שיווקי ניתנת למדידה תוך שימוש באמצעים שונים שמספקים מידע על השפעתו, למשל כמות הלחיצות על הפרסומת. בעקבות זאת אפשר במהלך הקמפיין למדוד את טיבו ולשנות אסטרטגיה שיווקית במקרה הצורך. כמו כן, ניתן לפרסם במקביל בכמה אסטרטגיות שונות ולבחון מהי האסטרטגיה המוצלחת ביותר.

השימוש הגובר באינטרנט מציב את השיווק הדיגיטלי כתחום השיווק של העתיד!

מסך

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
נתונים

מידע נוסף בנושא

למה חשוב להשקיע בשיווק של העסק שלך?

בעולם העסקי התחרותי של היום, עסקים קטנים וגדולים כאחד חייבים להשקיע בשיווק יעיל כדי להצליח. שיווק מוצלח יכול להביא לידים חדשים, להגדיל את המכירות ולבנות

כיצד נבדל את עצמנו מהמתחרים

האם אי פעם חוויתם תקלה מתסכלת במחשב וקיוויתם שתוכלו לפתור את הבעיה בעצמכם? תארו לעצמכם את הזמן והכסף שהייתם יכולים לחסוך אם הייתם יכולים לפתור

מדוע הפרסום שלך בדיגיטל לא עובד?

פרסום בדיגיטל כיום מהווה בפועל עמוד יסוד להצלחה עסקית. שימוש נכון בו יכול להוביל עסק  להצלחה קבועה, בעוד שמנגד, שימוש פזיז ולא מכוון בו יכול