האם ניתן לדווח על תאונת עבודה דרך האינטרנט

על פי חוק, כל עובד זכאי לקבל תשלום בגין ימי מחלה אם אירעה לו תאונת עבודה. את התביעה הוא צריך להגיש לביטוח לאומי ומשם הדברים מתגלגלים הלאה עד לקבלת הפיצויים המבוקשת. בשנת 2022 מסתמן שניתן לעשות זאת בקלות יותר, מבלי לצאת מהבית.

 

איך מוגדרת תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא כל תאונה שהתרחשה במהלך זמן העבודה, או בדרך לעבודה ובדרך חזרה מהעבודה. גם תאונה במהלך העבודה שלא התרחשה עקב סיכונים מקצועיים בעבודה, ובה נגרם נזק לעובד, תיחשב כתאונת עבודה.

דוגמא לתאונת עבודה: עובדת יצאה מביתה בבוקר לעבודה, ובדרכה נפלה ושברה את הרגל. אי לכך ובהתאם לזאת העובדת לא יכלה לעבוד כחודשיים וזו הוכרה כתאונת עבודה.

דוגמא נוספת, בעל מכולת ניהל וויכוח סוער ועוצמתי עם אחד הלקוחות, דבר שאינו שגרתי. בשל המתח הנפשי הרב שנגרם מהוויכוח, לקה בעל המכולת בשבץ. האירוע הוכר כתאונת עבודה. אך יש להבדיל מאדם שעבודתו מלחיצה מטבעה, והוא לא יזכה להכרה זו.

 

נפצעתי בתאונת עבודה – מה עושים מכאן?

יש קצת בירוקרטיה לפניכם, תהיו מוכנים. חשוב לדעת: את התביעה בגין תאונת עבודה יש להגיש לביטוח לאומי לא יאוחר מ-12 חודשים לאחר התאונה. מומלץ להגיש את התביעה כמה שיותר קרוב למועד האירוע. אם תאחרו בהגשה, ייתכן שייפגעו זכויותיכם לקבלת הקצבה.

השלב הראשון בתביעה הוא קבלת תעודה רפואית ראשונה בגין הפציעה. אם הינך שכיר, עליך לקבל מהמעסיק שלך טופס 250 – "טופס הפניה לטיפול רפואי לעובד השכיר". אם הינך עצמאי, עליך למלא טופס "הפניה לטיפול רפואי לעצמאי" – מספר 283.

ברגע שצלחתם משימה זו, עליכם לקחת את הטופס למחלקת תאונות עבודה בקופת החולים בה אתם נמצאים ולקבל בתמורה "תעודה רפואית ראשונה לנפגעי עבודה".

השלב הבא יהיה צירוף מסמכים נוספים, כגון: דוח מיון מבית החולים בו טופלתם לאחר הפגיעה, דוח משטרה (במידה והפציעה נגרמה עקב תאונת דרכים), אישורים על ימי היעדרות מהעבודה, ועוד.

 

מאני טיים – איך מגישים את התביעה?

אם כל עניין הטכנולוגיה קצת קשה לכם, עדיין ניתן ללכת בדרך הישנה והטובה: להגיע פיזית לסניף ביטוח לאומי הקרוב אליכם כשבידיכם כל הטפסים מודפסים.

אך אם אתם נהנים מהתקדמות העולם במאה ה-21 ולא בא לכם לבזבז את זמנכם בתור לביטוח לאומי, תוכלו למלא באתר של ביטוח לאומי "טופס תביעה מקוון באתר". ולאחר מכן, תוכלו להעלות את כל שאר המסמכים של התביעה בקישור שבאתר. כמו כן, ניתן גם לפקסס את המסמכים לסניף שקרוב למקום מגוריכם.

 

לסיכום –

הגשת תביעות היא בדרך תהליך מורכב שכרוך בהרבה כאב ראש. אולם היום יש כבר דרכים לייעל את העניינים. אמנם תאלצו לפנות למעסיק שלכם וללכת לקופת החולים אבל את הטפסים לביטוח לאומי תוכלו בהחלט להגיש מהבית.

לדווח על תאונת עבודה דרך האינטרנט

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
לדווח על תאונת עבודה דרך האינטרנט

מידע נוסף בנושא

5 מקצועות שניתן ללמוד מרחוק

עולם חדש נפתח בפנינו בעידן הטכנולוגיה והוא – למידה מרחוק. מה בעצם יתרונות הלמידה מרחוק? בראש ובראשונה, למידה מרחוק מאפשרת לכם גמישות! גמישות במקום ולפעמים

מה זה לימודי NLP ולמי זה מתאים?

לאחרונה אנחנו שומעים הרבה על NLP. אנשים רבים לומדים על הנושא. אנשים שעוסקים בנושא מספרים על שינויי חיים מעמיקים וטובים בזמן קצר יחסית. מטפלים שנעזרים

6 מוצרי הרבלייף שניתן לקנות אונליין

המוצרים של הרבלייף תופסים תאוצה בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים. מעבר להרזיה, מדובר על מוצרים בריאים המכילים חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים