עצות ניקוי ותחזוקה לגריל ואביזרים עמידים לאורך זמן

אם אתם חובבי בשר אין ספק שאתם מכירים את הגריל ואת אופן הכנת הבשר באמצעותו. הגריל מעניק לאורחים חוויית בשר שלא ניתן להשיג בצלייה במחבת או בכל דרך אחרת, אך האם ידעתם שקיימים מספר חוקי ברזל שיש להכיר לצורך תחזוקה איכותית של הגריל? הנה כל מה שצריך לדעת.

 

תחזוקה וניקוי הגריל בשגרה

בין אם אתם נוהגים להשתמש בגריל בתדירות גבוהה ובין אם רק באירועים חגיגיים, עליכם לדעת כיצד יש לנקות את הגריל ולטפל בו בסיום השימוש.

הכלל הראשון והחשוב ביותר הוא שלאחר השימוש צריך להשאיר את הגריל פתוח כדי לאפשר לכל הגזים והאוויר החם לצאת. במידה ולא תעשו זאת, הדבר עלול לגרום לגזים להידבק לגוף המכשיר ולפגוע באיכות האוכל שמוכן בו.

בנוסף, אנשים רבים המשתמשים בגריל נוטים לחשוב כי יש לנקות את השמן מהרשת עליה מונח הבשר בצורה קפדנית, עד הטיפה האחרונה, אך מדובר בטעות. מומלץ דווקא להשאיר את השמן שעל המכשיר היות והוא מונע קורוזיה ותורם להיגיינה של הרשת.

רבים לא מודעים לכך, אך מלח שחודר לגוף המכשיר עלול להצטבר ולגרום לתקלות קשות. לכן יש לתבל את הבשר במלח רק לפני או אחרי הצלייה. בניגוד למלח, שאר התבלינים לא מהווים סכנה וניתן להשתמש בהם גם במהלך הצלייה בגריל.

על מנת לוודא שהגריל שלכם ישמור על איכות גבוהה לאורך זמן, מומלץ לרכוש גריל איכותי שיוצר על ידי חברת גרילים מובילה. קטלוג Weber מציג מגוון רחב של מוצרים מסוג זה.

 

ניקוי גריל גז

על מנת לוודא את תקינות הגריל ואת עמידות כלל החלקים שלו, מומלץ לבצע ניקוי כללי הן של הרשת והן של חלקיו הפנימיים. לא מדובר בניקוי יסודי הנעשה באמצעות חומרי ניקוי אלא הסרה של הצטברויות כמו פסולת של הבשר ואבק. ניתן לעשות זאת באמצעות מברשת פלדה או כל מברשת חזקה. לאחר הסרת הלכלוך משני צידי הרשת, עברו לניקוי מפזרי החום ומגש הניקוז שנמצאים מתחת לרשת באופן דומה. מומלץ לנקות את הגריל באופן זה אחת למספר שבועות.

 

ניקוי גריל חשמלי

גריל חשמלי ניתן לפירוק לחלקים קטנים והניקוי ייעשה בכל חלק בנפרד. פרקו את הגריל והפרידו בין מפזרי החום, הרשת העליונה (אשר עליה מונח הבשר) ושאר החלקים. ניתן לבצע את הניקוי בעזרת ספוג או הכנסה למדיח. לא מומלץ לעשות שימוש בחומרי ניקוי כמו תרסיסים או מסירי שומנים אלא רק במים וסבון. הניחו את כלל החלקים לייבוש, ורק לאחר שכל המים הוסרו לגמרי, חברו את המכשיר מחדש.

 

היכן ניתן לרכוש אביזרים לגריל?

במהלך הכנת הבשר אתם תעשו שימוש בכלים שונים כמו מלקחיים, סכינים, מברשת ניקוי שמנים, מברשת מרינדה ועוד. ניתן לרכוש כל כלי בנפרד בהתאם להעדפותיכם, וניתן גם לרכוש ערכת אביזרים מקצועית להכנת בשר בגריל. ערכות מכל הסוגים והגדלים ניתן לרכוש בחנויות או באינטרנט.

 

סיכום

אין ספק שהגריל יספק חוויית הכנת אוכל מהנה וטעימה במיוחד, אך חשוב מאוד לתחזק ולטפל במכשיר בצורה איכותית כדי לוודא שהמכשיר יוכל לשרת אתכם לאורך זמן. בנוסף, תחזוקה תקינה של המכשיר ושל האביזרים תתרום לאיכות האוכל ותמנע מחומרים רעילים להגיע לשולחן.

תחזוקה שוטפת

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ניקוי גריל

מידע נוסף בנושא

5 מקצועות שניתן ללמוד מרחוק

עולם חדש נפתח בפנינו בעידן הטכנולוגיה והוא – למידה מרחוק. מה בעצם יתרונות הלמידה מרחוק? בראש ובראשונה, למידה מרחוק מאפשרת לכם גמישות! גמישות במקום ולפעמים

מה זה לימודי NLP ולמי זה מתאים?

לאחרונה אנחנו שומעים הרבה על NLP. אנשים רבים לומדים על הנושא. אנשים שעוסקים בנושא מספרים על שינויי חיים מעמיקים וטובים בזמן קצר יחסית. מטפלים שנעזרים

6 מוצרי הרבלייף שניתן לקנות אונליין

המוצרים של הרבלייף תופסים תאוצה בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים. מעבר להרזיה, מדובר על מוצרים בריאים המכילים חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים